Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Jag har inte hunnit sett denna ännu då ju alla DC tv serier kommit igång igen, Flash, Legends of Tomorrow, Gotham och Arrow mfl

Så det gick från nån enstaka tv serie till fullt på schemat, men jag ska försöka se på det här iaf.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

OK nu har jag sett detta avsnitt.

Är besviken på tv serien ännu, varför gör man dem till idioter, de vet ju att Negan är en kraftfull fiende, varför inte bar skjuta ner honom när de är helt öppet?
Amerikanskt hjältemod från de goda?
Så onödigt alltihop, vem vil se personer ständigt förlora?

Nä TV serien har tappat stinget tycker jag det är bar det här tramset och inget om just kampen mot Zombies längre.

Som Negan presenteras i TV serien ger man fullständigt fan i honom och vem han är, gå vidare.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag tycker de sista avsnitten varit lite sega. Striden mot Negans gäng tar för lång tid enligt min åsikt. Men serien är fortfarande sevärd.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av spindelmannenelektra »

Oj vad många karaktärer det handlar om. Det blir nästa lite mycket. Tufft att se den röda tråden och hålla reda på allt. I serien var de första striderna mot Negan kortare. Undra om Carl får samma story som i serierna? Jag hoppas det.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av spindelmannenelektra »

Ray skrev:Dom skrev ju att det skulle bli en av de mest osmakliga avsluten och att skådisarna hade reagerat starkt när dom läst manus. Tyckte nog dom haft värre saker tidigare.
Bra säsong dock, men, ja. Dom har varit där för länge nu, dom behöver dra vidare och gärna lite utveckling av storyn nu, ganska mycket samma sak hela tiden.
Vore bra om dom löste problemet med hela alltet så den inte läggs ned med allt för många lösa trådar.
Fear the Walking dead är igång igen nu. Skall bli intressant att se vadet blir av den.


Ja det är väl bara en säsong kvar nu. Jag tycker serietidningen är mycket bättre. De är fler som lever där. Det skall bli kul att följa den sista säsongen. Jag skall kolla klart på "Fear of the Walking Dead" också. Undra hur många säsonger den kommer upp i?
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Jag har ledsnat helt, jag hoppas tecknade serien är bättre för den kan jag väl tänka mig läsa när den är färdig en dag,. jag har läst de två första storsamlingarna bara.

Jag var väldigt entuiastisk till tv serien, just att den ju kom från nånting som först var en tecknad serie.

Men sen börjadede jag hoppa över avsnitt och nu är jag en säsong efter nästan, kanske blev det här lite för långdraget på sina ställen, jag gillar de specialavsnitt som gjordes om en eller ett par personer enbart där ett tag, de var riktigt bra och ju avslutade i sig.

Så mycket väldigt sevärt har funnits men huvudstoryn har varit så trög att jag helt enekelt hellre såg på nåt annat.

Westworld kanske...
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av spindelmannenelektra »

Senaste Walking Dead avsnittet är det bästa hittills tycker jag. Fantastiskt bra gjort!
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Skriv svar