Sherlock! [Varning för spoilers!]

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Sherlock!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Agentum skrev: sen kan man undra var "främja" ska betyda då nåt sånt ord inte fins :-)

Seriefrämjandet är inte av samma uppfattning. [;)]
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Sherlock!

Inlägg av Agentum »

Nä, men jag vet inte vad som menas, annars gillar jag klart den översättningen öven originalet faktiskt.
9mm, i'm never further away than that.
trzy
Very Good
Inlägg: 61
Blev medlem: tor 09 dec 2010, 20:11

Re: Sherlock!

Inlägg av trzy »

what is this i don't even. Främja = ge stöd åt.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Sherlock!

Inlägg av smorkin »

Agentum skrev:Alla komer skrika nu men jag tyckte fiölmen som gick där Dr. Watson fick vara den mer fysiska personen var en kul förändring av det ganska trista att han typ är mer eller mindre värdelös.

Sen att det var väldigt Hollywood över saken är en grej förstås, men det var rätt tid, rätt tankar iaf på nåt sätt, och att de byggde towern var ju intressant för det var ju så, den fanns ju inte ännu då.


Tänkte bara säga att jag också blev glatt överraskad av senaste Hollywood-filmen; tyckte att den mer aktive Watson och den än mer socialt oacceptabla Holmes fungerade alldeles utmärkt. Plus att Downey förstås fungerar så bra i sådana roller (ganska lik Tony Stark i Iron Man, fast i en Asperger-version så att säga).

Så jag ser fram både mot nästa Hollywood-film och de nya BBC-avsnitten!
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Sherlock!

Inlägg av Kermit »

Fast böckerna beskriver aldrig Watson som en tjock och lite klumpig figur, så filmens Watson kändes verkligen mitt i prick för mig. Den perfekta kombinationen hade nog varit Jude Laws Watson och Benedict Cumberbatchs Holmes, även om Downey Jr. gör sin Holmes förtjänstfullt han också. :)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Sherlock!

Inlägg av smorkin »

Kermit skrev:Fast böckerna beskriver aldrig Watson som en tjock och lite klumpig figur, så filmens Watson kändes verkligen mitt i prick för mig. Den perfekta kombinationen hade nog varit Jude Laws Watson och Benedict Cumberbatchs Holmes, även om Downey Jr. gör sin Holmes förtjänstfullt han också. :)


Watson är ju lite av en kvinnotjusare i böckerna (visserligen bara antyds det eftersom det inte är den typ av handling som intresserar Doyle), och tjock och klumpig är han definitivt inte. Lätt trögtänkt är han dock, så den klichén finns det stöd för i litteraturen [:o)]
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Sherlock!

Inlägg av Kermit »

Är han trögtänkt eller är Holmes bara väldigt kvick? Watson är väl ofta i rollen som oss läsare, alltså den Holmes förklarar hur han kom fram till sina fantastiska slutsatser. :)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sherlock!

Inlägg av rkaj »

Visst fanns det hopp om en "säsong 2" av Sherlock (alltså BBC-versionen som utspelas i nutid)? Någon som har några färska rykten om det?
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Sherlock!

Inlägg av Peral »

Det är nog den serie jag ser mest fram mot, tillsammans med nästa säsong av Doctor Who
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Sherlock!

Inlägg av Kermit »

Jodå. Det är på gång nu och jag såg en liten trailer någonstans. Hinner inte riktigt leta upp var jag såg detta just nu, men det skulle i alla fall bland annat innehålla en adaption av Baskervilles hund. :)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Sherlock!

Inlägg av Labrador Road 26 »

rkaj skrev:Visst fanns det hopp om en "säsong 2" av Sherlock (alltså BBC-versionen som utspelas i nutid)? Någon som har några färska rykten om det?

Mängder med trådar på Imdb varav några om just säsong två.
http://www.imdb.com/title/tt1475582/board/threads/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Sherlock!

Inlägg av Kermit »

En snabb koll på wikipedia avslöjar att säsong 2 ska komma 2012, och att avsnitten ska heta "A Scandal in Belgravia", "The Hounds of Baskerville" och "The Reichenbach Fall". De flesta insatta känner nog till vilka de lär baseras på. :)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Sherlock!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Kermit skrev:En snabb koll på wikipedia avslöjar att säsong 2 ska komma 2012, och att avsnitten ska heta "A Scandal in Belgravia", "The Hounds of Baskerville" och "The Reichenbach Fall". De flesta insatta känner nog till vilka de lär baseras på. :)

Man behöver inte ens gå så långt som till Wikipedia utan det räcker gott med första sidan i denna tråd. [;)]
viewtopic.php?f=37&t=6567&start=0
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Sherlock!

Inlägg av Kermit »

Hmmm, nu har jag skummat första sidan, men jag ser ingen information om säsong 2 där?

(kan man förresten be dig om hjälp med en avatar?) :)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Sherlock!

Inlägg av Peral »

Om LR inte skulle läsa det här kan du anmäla ditt intresse för en ny avatar på http://www.serieforum.se/viewtopic.php?f=12&t=4874
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Sherlock!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Kermit skrev:Hmmm, nu har jag skummat första sidan, men jag ser ingen information om säsong 2 där?

(kan man förresten be dig om hjälp med en avatar?) :)

Se inlägg postat tis 07 jun 2011, 17:49. Avatarer fixat i tråden Peral länkat.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Sherlock!

Inlägg av Kermit »

Ja, där ser man. :)

För att knyta an lite till vad herrn där säger i det inlägget så är det kanske en inte alltför vågad gissning att Sherlock inte kommer att dö i det sista avsnittet?
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Sherlock!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Gillar man böckerna kanske detta kan vara något. En rad av dem inlästa och upplagda på Youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=A-WX5nMxCEU&hd=1

Det finns också andra klassiska författare/böcker i kanalen. Smidigt för de som inte har så många talböcker än.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Sherlock!

Inlägg av Wakuran »

Hittade just att "The Geek Interpreter Case" om några förvirrade serienördar från "A Scandal in Belgravia" togs upp mer utförligt på John Watsons blogg.

http://www.johnwatsonblog.co.uk/blog/16june
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Sherlock!

Inlägg av Nima »

Labrador Road 26 skrev:
Benedict Cumberbatch, alltså Sherlock himself står som ryktad att han är med i Bilbo även han. Någon mindre roll troligen i så fall.



OT.
Jupp, han ska göra rösten till Smaug, draken!
Han ska även göra rösten till "the Necromancer", som självklart är en annan benämning på Sauron. I boken nämns hans bara som hastigast.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Skriv svar