Arrow

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Arrow

Inlägg av super85 »

Det Larsa har sett är från andra säsongen. Den tredje säsongen har inte haft sådana flashbacks alls.

Jag såg de 2 senastew avsnitten på bara försåelse, och det finns inget GA i detta alls, så här har han aldrig porträtseras elller haft en vettig funkition nägonsin.

Om man totalt skiter i karraktären och bar ser tv serien så kan jag tänka mig att man kan gilla det.


Nu kör du sådana där fullgubbe parkbänk analyser/tolkninger igen. jag personligen tyckte att de första 7-8 avsnitten var medelmåttiga , men serien har höjt sig enormt mycket och därav den ökade populäriten. Jag är nog inte den enda som tidigare också berättat att jag är ett stort fan av seriekaraktären, och har även i den här tråden berättat vad jag läst. Sen är inte TV serien serierna och tvärtom. Om det vore exakt som serierna så skulle jag tappa intresset rätt fort. Jag vet t ex att Neal Adams sa att han inte gillade första säsongen av "Arrow", men att han blivit ett fan av TV-serien under säsong 2. Om Neal Adams kan ha en sådan uppfattning så tror jag nog att jag kan ha det också.

Men ärligt att kalla detta en nära vad de mest kända serierna vatit, tja då har man inte läst dem unta försöker var viktigpetter bara.

Skiten suger totalt som GA, men kan väl funka sm tv-versionen.


Suck. Ok, då kör vi väl en gång till, O'Neill/Adams, Mike Grell, Kevin Smith, Brad Meltzer och Judd Winnicks runs har jag i hyllan. Vissa HC vissa TPB. Känns som någon annan försöker vara viktigpetter här än de som gillar också TV-serien.


Resten av ditt inlägg är bara gnäll igen så det orkar jag inte ens svara på. Alla har rätt att ha en informerad åsikt, men ingen jävel gillar den typen av åsikter som försöker på något magiskt sätt läsa folks tankar och kunna analysera hela världen utifrån sin egen åsikt.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Arrow

Inlägg av larsa66 »

Mithroth skrev:
larsa66 skrev:Såg ett avsnitt för en vecka sen...dom är visst inne på 3:e säsongen nu. Och det är samma berättelser från ön. Den där galna proffessorn på det stora skeppet. Samma fast lite annorlunda. Känner mig glad att jag hoppade av efter första säsongen.
?


Är du säker på att det var tredje säsongen? I tillbakablickarna den här säsongen är varken ön eller båten med.


Där hade jag nog fel [:)] Det måste ha varit att jag såg någon repriserad del av 2:a säsongen när jag sen läste här att 3:e säsongen var igång slog jag ihop det och det blev fel.
Ber om ursäkt.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Arrow

Inlägg av Ala »

Har följt serien sedan starten, och är inne på tredje säsongen u. Har sett 3-4 avsnitt tror jag.
Jag tycker det är en bra och underhållande serie. Så klart är det inte den Green Arrow som är i serierna, det är ju en version anpassad fö TV och så att folk som aldrig hört talas om GA ska kunna haka på och följa med utan problem.
Första säsongen började rätt segt men tog sig rejält med ett oväntat mörkt slut, vilket jag älskar i alla format. Säsong två var bra från början, men peakade tyvärr med mid-season finalen (DÄR snackar vi mäktigt!). Men den höll ändå hyfsat hög nivå till slutet. Säsong tre har börjat helt okej, men man väntar mycket på att det ska komma in mäktiga fiender, att The Flash ska dyka upp, att Ray Palmer ska bli The Atom och allt sånt. Tror det ligger serien lite i fatet. Att den blivit lite som en vehicle för DC att lansera nya karaktärer och kommande spin-offs och proppa den full med easter eggs. Det har jag egentligen inget emot att man gör, det är alltid kul när man upptäcker någon detalj eller liknande, men risken är att det tar bort intresse från själva serien.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Arrow

Inlägg av super85 »

Tredje säsongen har varit både bra och dålig tycker jag. Jag gillar sättet man introducerat nya karaktärer och säsongens crossover mellan Flash och Arrow kommer bli en höjdare tror jag. Ray Palmer tror jag dyker upp som Atom senare i "Flash" , i alla fall så verkar producenterna också hintat om det. Jag är ett fan av hur de byggt ett TV- DCU på Arrow och Flash.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Arrow

Inlägg av Ala »

super85 skrev:Tredje säsongen har varit både bra och dålig tycker jag. Jag gillar sättet man introducerat nya karaktärer och säsongens crossover mellan Flash och Arrow kommer bli en höjdare tror jag. Ray Palmer tror jag dyker upp som Atom senare i "Flash" , i alla fall så verkar producenterna också hintat om det. Jag är ett fan av hur de byggt ett TV- DCU på Arrow och Flash.


Ja, jag håller med dig. Har dock inte kollat nått på The Flash ännu.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Arrow

Inlägg av super85 »

The Flash är den bästa TV-serien baserat på superhjältar som gjorts tycker jag. Efter bara en handfull avsnitt. Och det bästa DC Comics har gjort i film/tv väg sen Nolans Batman. Rekommenderas starkt.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Arrow

Inlägg av larsa66 »

Tänkte jag skulle ge den en chans till när ni lovordar den. Tänkte att jag kunde se några avsnitt i playtjänsten som dom flesta kanaler brukar ha med den fanns inte där.

Går inte Arrow på femman längre?

The flash? går den på någon TV-kanal, eller följer ni serierna på nätet?
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 427
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Arrow

Inlägg av MAD »

Tv-kanal? Det låter gammaldags ;-)

Jag har i princip inte sett något som sänts på "vanlig" TV på åtminstone 10 år, ser allt via datorn antingen från någon playtjänst, som nyheterna, eller så laddar jag ner torrents för resten så jag kan se det när jag känner för det.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Arrow

Inlägg av Ala »

super85 skrev:The Flash är den bästa TV-serien baserat på superhjältar som gjorts tycker jag. Efter bara en handfull avsnitt. Och det bästa DC Comics har gjort i film/tv väg sen Nolans Batman. Rekommenderas starkt.


Tänkte kolla ifatt The Flash när Arrow har mid-season paus, och sen köra crossover-avsnittet.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Arrow

Inlägg av larsa66 »

Då kommer en liten rapport från neandertalaren :)

Min dotter är på besök under jullovet. Hon har fått en fin mac-dator på sin skola. Eftersom jag och hon följde första säsongen av Arrow tänkte vi att vi under julhelgen skulle se andra säsongens 23 avsnitt har vi i dagarna gjort det.

Det krävdes lite investeringar. Jag köpte några kontakter så att det gick att koppla upp på TVn. Då funkade inte ljudet, men det löste vi genom att flytta en ljudanläggning jag haft ansluten till en dator som ingen längre använder till TVn. Det visade sig vara en bra anläggning som gjorde ljudet rättvist. För det var något som slog mig. Ljudeffekterna var häftiga.

Säsong två var klart bättre än första. Även om det fanns en del tröga passager så var det värt varenda minut.

Istället för att klanka på det dåliga ska jag skriva lite om höjdpunkterna.

Budskapet att "live and let live" är fint, och det blir också trovärdigt i denna version.

suicide-gruppen var rolig :)

Flash inhopp som en superhjältarnas Sherlock Holmes var också kul.

Min dotter är ju också ett fan av Teen Titans som jag tidigare sagt. Det är genom hennes intresse jag också fått insikt i den världen.

Där fanns ju också dessa superskurkar Slade och Brother Blood. Då undrar jag lite var dom kommer ifrån ursprungligen.

Att Merlyn var Gröna Pilens ärkefiende kände jag till. Men fanns även Slade och Brother Blood med från början, eller var det skurkar som lånats från Teen titans eller någon annan DC-serie?

Har just sett slutet och jag kommer absolut att även se säsong tre.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Arrow

Inlägg av Sir-L »

Säsong tre går på kanal 11. Torsdagar kl 22:00 (just nu faktiskt). Flash går kk 21:00.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Arrow

Inlägg av super85 »

larsa66

Kul att du gillar serien. Jag är ett fan också. Extra kul att serien har fått grönt ljus för en fjärde säsong.

När det gäller diverse hjältar och skurkar så känns det som att producenterna använder de karaktärer/versioner av karaktärer som DC Comics låter dem använda. Så det blir ofta lite annorlunda, men hittils så rätt bra tycker jag :).
Simpukka
Very Good
Inlägg: 111
Blev medlem: tis 13 jan 2015, 13:23

Re: Arrow

Inlägg av Simpukka »

Har snart ätit mig igenom s1 och tycker överlag bra om serien. Visst man stör sig lite i början på alla dessa "spoiled beautiful rich people" och deras problemvärldar till vardags ("min pappa avslutade alla mina konton och fonder buuuuhuuuuu! hur ska jag klara mig nu?"). Vissa avsnitt haltar lite i början och klippningen känns lite stressad speciellt när man ska ha establishing shot över stadslandskapet i Starling City och liknande, men tycker serien hittar formen under säsongens senare halva. Och visst får man köpa "logiken" i Arrowvärlden att x-antal skurkar med automatvapen likt förbaskat är helt inkompetenta med att sikta rätt och inte klarar av en vigilante utrustad med pil och båge... suspension of disbelief som sagt! :)

Blev också positivt överraskad över backstoryn på ön som skildrar Olivers resa från bortskämd socitetsvalp till att tränas upp mentalt och fysiskt till sin persona i berättelsens nutid och hur dom också får in legosoldaten Slade Wilson aka Deathstroke på ett hörn i storyn! På tal om det så finns det ju alltid risk för lite väl mycket "spot the reference" och orgie av blinkningar till serierna (som serien "Gotham" kanske gjort sig lite skyldig till) men tycker dom skött det överlag väl hittills med Deathstroke, Deadshot, Huntress osv. Helena Bertinelli "Huntress", om man ska vara petig, är ju från en maffiafamilj med ursprung Gotham/Batmanserierna och inte Starling City/Green Arrow etc. men jag brukar ha rätt mycket överseende med sådant så länge de inte gör alltför stor omarbetningar av karaktärerna och Huntress känns ju ändå in-character i Arrow.

Som jag läst så blir sedan s2 och framåt mycket bättre med mer material direkt från DC-universum (utan att "spoila" här men det står säkert redan i tråden :P)
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Arrow

Inlägg av larsa66 »

Vad har hänt?

Sedan några veckor har jag sett arrow, säsong 3 torsdagar på kanal 11 men ikväll gick den inte.
Istället är det en vampyrserie som heter the originals som går.
På hemsidan säger dom att arrow gjort en paus och kommer tillbaka senare.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1912
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Arrow

Inlägg av Grumme »

larsa66 skrev:Vad har hänt?

Sedan några veckor har jag sett arrow, säsong 3 torsdagar på kanal 11 men ikväll gick den inte.
Istället är det en vampyrserie som heter the originals som går.
På hemsidan säger dom att arrow gjort en paus och kommer tillbaka senare.


Enligt IMDb, så gjorde Arrow ett tre veckors uppehåll mellan avsnitt 15 som sändes den 25 februari, och avsnitt 16 som sändes den 18 mars.
Jag antar att de svenska eftersändningarna gjort en liknande paus.

http://www.imdb.com/title/tt2193021/epi ... t_eps_sn_3
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Arrow

Inlägg av larsa66 »

tack [:)]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Arrow

Inlägg av Agentum »

Ärligt vad är det här för trams ännu?

Ingn GA är anat än blond med getskäg, snub be som får var 40+ imo och där problemen r många då det inte handlar om en superhjälte egentligen utan en svårighet att leva upp till något sådant lägg på en helvetes attityd och inte en organiserad person.
Undantag är varianten före vad som gav oss vad GA(faktikst omteckandet gjort av Adams och vänstervarianten av O'neil) var sen länge men den varianten var en kopia på Batman och förekom under 40-50tal.
Har man inte begripit det viktigfa i just det som ens gör att figuren överlevde så vet man heller inget.

Det är här är för tunt och för lika allt annat som finns, grjen med GA är inte detta, utan andra saker, xcdet är EJ betoning på vad han gör som hjälte.

De som kom upp med dena serien har visserligen lyckats då det ju är 3 säsonger, men det här hade kunnat varit nåt helt annat, möjligen misslyckats men iaf ärligt, jag hade gjort det bättre och det betyder en del.

Det är inte uttänkt för fewm öre vem mna ger rollerna åt, Flash har de gjort det med just Flash iaf, det är ingen muskelknutte utan mer en lång distanslöparlook, så var originalet med.
Boomerang? förök til helt seriös, svälj huvet isf, plus att han var aussie inget annat.
Det enda är möjligen att GA här med kan ta till tortyrmetoder för att få vad han vill, det stämmer med säg Grells variant.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Arrow

Inlägg av Ala »

Såg de två senaste avsnitten av Arrow igår. Jag tycker serien håller bra klass fortfarande. Men nog blev jag besviken när Ollie tackade nej till att blir den nya R'as Al G'hul.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Arrow

Inlägg av super85 »

Jag såg också de två senaste avsnitten. Riktigt bra, och serien har lyft igen efter några sämre avsnitt under säsong 3. Säsong 2 var totalt sätt jämnare, trean har haft bättre avsnitt men några avsnitt varit lite ofokuserade och konstiga. Sen är jag rätt säker Ala att Olivier Queen kommer att tvingas tacka ja vid något tillfälle och med det så skapar man en helt annorlunda status quo för serien.


Lite av kritiken här i tråden är lie rolig [V] . Stephen Amell är blond och brukar ha skäggstubb som Arrow. Sen var säsong 1 menad att vara en "Year One" de t om kallar säsong 1 för Year One officiellt, och Amell är 34 år gammal, knappast en fjortis liksom. Sen har inte Green Arrow varit 40+ i annat än Grells version och möjligtvis Kevin Smiths, och den versionen är ju lite knepig eftersom det var en Ollie som hade kommit tillbaka från döden och hade en yngre kropp än vad hans skalle&själ var. Kritisera gärna.

Jag är själv jättenöjd att en såpass trogen och bra version av Green Arrow är en lyckad och framgångsrik TV-serie. En del av det viktiga är ju att den inte följer serietidningarna slaviskt. Det är ju trotts allt en adaptation av något, skulle vara tråkigt om det saknade känslan av att "vad som helst kan hända". Kul att det blir en fjärde säsong också [8D] .
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Arrow

Inlägg av Ala »

super85 skrev:Sen är jag rätt säker Ala att Olivier Queen kommer att tvingas tacka ja vid något tillfälle och med det så skapar man en helt annorlunda status quo för serien.


Ja, det hoppas jag verkligen. Det skulle vara en klockren vändning för serien.
Skriv svar