Constantine, TV-serien

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Absolut, jag håller med.
Jag gillar karraktären med, cyninsk, smådetaljer som att kommentera att kon och grisen inte skulle skratta om de viste vad som kom näst, eller skriva 0 dagar på listan för hur länge slakteriet fungerat felfritt.

Det är en hel del om de små grejorna med som gör karraktären Constantin inte bara magin.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av MAD »

Håller med om att 4:e avsnittet var bra. Särskilt som de tog storyn från de två första Hellblazer tidningarna (de hade ju omslaget till den tidningen på en av målningarna hemma hos Zed i andra avsnittet). Jag kommer ihåg när jag läste just den storyn för en herrans massa år sedan, att det var den som fick mig intresserad av Hellblazer från början och i förlängningen ledde in mig till lite mer vuxnare serier... måste varit i Inferno eller nån av de tidningarna jag läste den...

De hade självklart ändrat en del i upplägget och i mitt tycke fick blev avsnittet aningens mer positivt än serien, men på det stora hela är jag nöjd med hur den blev.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av Agentum »

Ok, detta var bra med egentligen.

Midnite ställer till oreda, jag undra om storyn är samm med honom och systern, isf tog han livet av henne själv.

Jag gillade storyn med de återuppväkta även om det ju är kort om tid.

Sen Jim Corrigan, tja vad dska man tänka i DC var gan en gång i tiden The Spectre efter sin våldsamma död men kunde använda sin kropp eller den hämnade Spectre som kan va ren av DC skraftfullaste figurer nånonsin, jag vet inte riktigt vad Zed ser där men risken finns nog att han råkar illa ut leler på nåt sätt får Spirit of Vengance i sig.

En figir mer eller mindre omöjlig att skriva bra Ostrander var den som lyckades bäst ännu och då räknar jag med at han ju funnits sen tidigt 40-tal.

Många skriver för småskaligt helt enkelt och det passar inte figuren.
Vi får tänka på att tv serien inte har lika fria händer som Hewllblazer osv hade, men de har lagt över en hel dle på att Constantine har många snabba repliker osv, de små grejorna gör mycket i den här tv serien imo.

Nåväl vi får se.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av super85 »

Mycket "win!" i detta avsnitt. Som avsnitt så tycker jag den förra var bättre, men jag verkligen diggade att vi fick se Jim Corrigan. Coolt att förtexterna hade "The Spectre co-created by Jerry Siegel" efter "Based on DC Comics Characters". Sen små grejer som att man under hösten hela tiden läst och hört att nuförtiden så röker inte karaktärer på vanliga (notera vanliga TV kanaler ej kabel tv som HBO) tv serier osv, tror John Constantine rökte typ 3 cigarretter i det här avsnittet.

Jag gillade scenerna mellan Constantine och Papa Midnite.

Jag gillade också den visionen Zed hade om Corrigan. Vi får hoppas att serien har budgeten och att den går så länge att vi får se The Spectre också.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av Agentum »

Jo det har jag med tänkt på det kunde varit lät för de som inte känner till karraktären att ta bort hans rökande, men var vore Constantine utan sina Silk cut, kanske kommer man använda nåt av dangerous habits storyn nåt tag.

Jo jag hoppas att de håller stilen, och som sagt de små detaljerna.

Jag håller tummarna då jag inser att den har sämst odds av de nya DC tv-serierna.

Det vore kul att få se dem våga slå sig på historier som varar iaf några avsnitt, egentligen är inte det hea konstigare än nåt allmänt blask som sännts i årrtala som Supernatural tex, så jag hoppas att just "DC Comics" inte lastar ner den så folk tor det flyger runt superhjältar överallt och att dee som gillar DC tycker det är för lite sån.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av super85 »

Det är just det, Supernatural(som också produceras av Warner Brothers, som äger DC Comics) har gått i typ 10 år och skaparna av den TV-serien har flera gånger sagt att de växte upp med "Hellblazer" och det var en av deras favoritserier, jag vet att en av skaparna av Supernatural har t ex skrivit Suicide Squad för DC. Jag tycker att man borde ha försökt göra TV-serie av Constantine redan tidigare, fast o andra sidan så har man nu en väldigt välgjort och trogen (så gott det går utan att göra det på HBO egentligen) Tv-serie med en John Constantine som ser ut som han stigit ur ett nummer av Hellblazer.

DC kommer inte ha superhjältar i "Constantine", däremot så vill de gärna försöka ha karaktärer som t ex The Spectre och Dr.Fate i den. Enligt David Goyer (producent,manus) har sagt att DC gett dem grönt ljus att använda det "mystiska" hörnet av DCU.


Sen verkar det vara bestämt att första säsongen av Constantine är på 13 avsnitt. Den verkar ha hittat en publik, men kanalen har en massa serier de har kontrakt med och enligt de här artiklarna så vill TV-kanalen göra en andra säsong och bestämmer sig efter att resteramde 8 avsnitt. Detta kan ses bra och dåligt tycker jag. Jag föredrar 13 avsnitts-säsonger eftersom det har mer fokus. Nu finns det ju dock en risk att kanalen inte säger ett ljud och man får höra nångång i sommar att det inte blir något mer efter säsong 1. Vi får se, det verkar som att serien har en bra chans att fortsätta om tittarsiffrorna är stabila.

Info om detta.

http://www.bleedingcool.com/2014/11/24/constantine-halted-at-13-episodes-but-not-cancelled/

http://deadline.com/2014/11/constantine-stop-production-13-episodes-season-1-nbc-1201294518/#
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av Agentum »

Senaste avsnittet, underbart i kommentarere och vad han gör, snubben som spelar Constantin måste fan läst hur han ska vara han är underbar.

"come on your old wanker" liksom när han ska tala med en ängel, och i början när Zed varit med om sin syn och de träffas och båda pratar motvarandra helt.

Fan om detta ska var den serie som dog, mne jag är rädd för att folk är bombade i huvet mest, ok att han inte kan var exakt Hellraizer det beror ju på hur lånt de kan gå, mne han gör ett jävla bra jobb ändå "wel a fancy a dip right now".

Och hur cynisk han är så är han rätt ute liksom, suveränt detta.

.....Bollocks!

Nu har DC sabbat det men en gång var heaven and hell i DC just så härt till skillnad mot Marvels antivärld.

Jag är EJ troende men jag gillade det hela som en berättelse, en kamp.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av super85 »

Ryan är riktigt bra bra som Constantine. Där har de verkligen lyckats.

Ännu ett toppenavsnitt tycker jag. Känns lite som TV-kanalen inte riktigt litade på serien från början, man gav den en kass sändningstid som klockan 10 på kvällen på fredagar. Sen efter det så tycker jag att låtit WB/DC göra den serie de vill.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av Agentum »

Ok första delen här nu som de bröt mitt i vågat, men bra det kan inte bara vara one-off episoder då kan man inte hinna få med vad som behövs ibland.

Så ingen komentar ännu.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av super85 »

Bästa avsnittet hittils. Tillräckligt skrämmande, spännande och en bra clifhanger. Undrar om det där var Mid-Season finalen och vi får vänta tills Januari tills det blir flera avsnittet?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av Agentum »

Hupp, det tänkte jag inte på, jag vet faktikst inte, finns ruisk, men jag hoppas inte, inte för min del så mycket men för seriens, risken är att folk som inte är fans glömmer bort serien som ju just börjat, och så startar den konstigt nästa år.

Men jo det är inte omöjligt.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av super85 »

Blev just så, det där var "finalen" och den börjar igen i USA den nionde januari.

Trailer för kommande avsnitt och info


http://www.ksitetv.com/constantine/constantine-the-saint-of-last-resorts-part-1-ratings-rise-part-2-trailer/49649
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av super85 »

För er som följer Constantine så visades ett nytt avsnitt i fredags. Riktigt bra och välgjort tycker jag och en bra avslutning på cliffhangern som sändes innan jul. En toppenserie det här, och tyvärr så hjälpte inte en "bättre" sändningstid tittarsiffrorna avsnittet.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av Agentum »

Jag har varit frånvarande här men har sett det iaf.

Jag gillar det iaf, de har en bra inledning nu.

Visst jag hade önskat England, men inser att det inte går så amerikaner är mycket mer känsliga för nåt som utspelar sig utomlands.

Så ghar det fåt en säsong 2 är jag glad iaf
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av super85 »

Finns tyvärr inget officiellt att det skulle ha fått en andra säsong än. En fejk announcement på Twitter räknas tyvärr inte.

Producenten sa att serien inte är nerlagd men det kan ta ända till Maj tills vi hör något officiellt. Han sa även att man väntar på och ser hur det går med att sälja serien till utländska marknaden osv innan kanalen beslutar något.

Som en intressant detalj, här i England där jag bor, så har inte Constantine hittils snappats upp av någon vanlig TV-kanal. Tror bara att det går att se den med Amazon Prime tjänsten.

Synd om den inte fortsätter. Första säsongen var riktigt bra.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av Sir-L »

MAD skrev:Håller med om att 4:e avsnittet var bra. Särskilt som de tog storyn från de två första Hellblazer tidningarna (de hade ju omslaget till den tidningen på en av målningarna hemma hos Zed i andra avsnittet). Jag kommer ihåg när jag läste just den storyn för en herrans massa år sedan, att det var den som fick mig intresserad av Hellblazer från början och i förlängningen ledde in mig till lite mer vuxnare serier... måste varit i Inferno eller nån av de tidningarna jag läste den...
(...)

Det var Magnum Comics. Jag kommer fortfarande ihåg den dagen då jag läste den. Sätt och käkade lunch på det lokala hamburgerhaket i Pilis - 200gr hamburgare med en Guldus till, och nyaste numret av Magnum. Vid åsynen av flugorna i badrummet slog jag igen tidningen. Har aldrig varit kräsmagad men kommer aldrig glömma känslan jag fick därjag satt och tryckte i mig hamburgare samtidigt som de bilderna etsades fast i kornhinnan. Inget var sig likt efter det.

Med det sagt så gillar jag tv-serien skarpt - åtminstone efter detta avsnitt. Synd att de lade ner den.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av super85 »

Tyvärr så känns det som de gjorde TV-serien för sent. Finns en massa TV-serier i samma genre så Constantine borde ha gjorts åratal sedan.

DC Comics och Geoff Johns har försökt rädda den men ingen har varit speciellt intresserad.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av Agentum »

Jo men det är svårt att göra nåt åt, det har egentligen inte funnits möjlighet att "billigt" göra TV serier med effekter föränn säg de senaste 4-5 åren som mest.

Jag tror inte du kan haka serien på alla som köpte och gillade serien, utan det är så att det måste funka för helt oinsatta med och ärligt kanske helst särskilt i början.

At DC korossade serien berodde på deras vansinniga allt i en korg som de satsar på nu, så sånna här figurer fick båten då de inte funkar i deras barnvänliga nya universum.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av smorkin »

Håller med om att det var synd att DC la ner Hellblazer för att trycka in karaktären i deras vanliga universum; den serieversionen var hur trist som helst och har nu också helt följdriktigt lagts ner.

Men den nya versionen av den nya Constantine, Constantine - The Hellblazer, kändes faktiskt mer lovande; ett enda nummer ute hittills men det var åtminstone personligare berättat/tecknat och småtrevligt!
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, TV-serien

Inlägg av Agentum »

Det var iaf bra att höra.
Det är nämligen så att figuren är en av de som spritts utanför folk som läser superserier.

Det har jag märkt då jag träffat folk som diskuterat serien utan att vara intresserad av superserier och när jag sålde dubletter på Tradera var de tradarna de enda engelskspråkiga som folk faktiskt bjöd på så de gick för vettiga pengar för mig.

Ok det kanske inte säger så mycket, men för mig betyder det att det finns ett intresse även för de som avfärdar annat som DC givit ut som fånigt.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar