Constantine, TV-serien

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Jo jag förstod att den försökte lura honom, men han diskuterade saken även innan, kändes lite udda.

Så jag förstå sammanhanget just här, men annars släpper ju inte Constantine från sig särskilt mycket iaf inte om ingen vinst finns.

Nåväl vi får se, det är inte lätt på en episod, inte i detta fallet och förstås att man har huvet fullproppat med hur man skulle vilja ha det, i varje fall är det genomförbart då antar jag.
Filmen du nämnde var förskräcklig tex så man undrade ju.

USA och Constantine kräver en del lösningar för at funka i längden iaf.
Vi får se, jag kommer titta iaf.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Ja, alltså det där misslyckandet med tjejen hade ju hänt tidigare. Det var väl en av anledningarna att Constantine hade sökt mentalvård ( i serierna blev han inlagd har jag för mig, har inte läst dem på 10 år typ), så även om den lilla tjejen hade ett hemskt öde så var väl det demonen gjorde bara en typisk "demon/djävul försöker lura hjälten" grej som den här typen av genre ofta använder sig av. Tyckte inte att den scenen var på något sätt oklar.

Själva pilotavsnittet var helt ok, men både Flash och Constantine led av att det fanns mer handling än det fanns tid att berätta det. Som jag uppfattat det så har de filmat om en hel del scener på Constantine så att den som sänds på TV i USA i höst kommer vara något annorlunda än den som finns på nätet.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Tja, i serierna så är det ju ett misslyckande i rätt tidig ålder har jag för mig, han har väl iaf på ytan förträngt sitt misstag där.

Inget kräver ju att det måste var samma handling, det var inte så jag menade utan att det kändes lite pang på vad som han upplevde var just ett stor personligt misstag bara.
Jag hade inte problem att förstå handlingen det är liksom inte det jag diskuterar, jag är en sån som undvikligen jämför med andra saker helt enekt så det finns ingen form av debatt som är mot vad du anser här alls.

Det är ju också så att de tycker att Constantine har för få sk positiva drag för en amerikansk publik, du ska veta att sånt förekommer så att de här urfåniga uppköpen av säg tv-serier eller filmrättighteter som sen filmas om igen för en amerikansk publik men på nåt sätt anpassade, tydligen måste där alla huvudpersoner iaf ha förenande drag som att seriemördaren han mördar bara andra mördare eller dumma personer som förtjänar det osv.

De har svårt at ha personer som helt enkelt säg är psykopatiska och egentligen inte möjliga at förstå eller vad de har för mål med allting, detta kan mer förekomma i Europa.

Så en USA Constantine kan helt enkelt ha mer saker som publiken där borta kan liksom gilla och förstå, för egentligen har han ju mycket få positivt ansedda drag och personlighet som han använder mer än att få ut nånting av det hela själv, han är ju trots att han är våghalsig och villig att kasta sig i fara ändå också feg och benägen att lämna vänner i sticket för att rädda sitt eget skinn, och för den delen ljuga om sånna saker så han hamnar i bättre dager.
Sen har han iofs lika stor benägenhet att ställa till elände för demoner och jävulen själv om han kan komma undan med det och har ju så gjort en hel del ggr.

För mig är det just de bristerna som är det intressanta med figuren och om man ändrar det till en mer slags onskans bekämpare i tjänst hos de oskyldiga lämnar man tyvärr det mesta interssanta med.

MEN det här är inget jag vet nåt om utan bara vad jag förklarar mig med, tv serien kan kanske hålla det här på en nivå så alla blir nöjda nog att se på det.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Jag har inte krävt eller antytt nånting. Jag kommenterade enbart den scenen med flickan/demonen och vad grejen var med den.

Sen tycker jag att det är föråldrat att bara rakt av säga att "USA är si och så". Grejen är att utbudet i USA är såpass stort, att man har kanaler som HBO, Showtime,AMC,Starz etc som får göra vad som helst.

Sen har man "vanlig TV" där reglerna är annorlunda och man får inte visa lika mycket. Liknande regler finns i europeiska länder också, t ex England.

Det är svårt att överhuvudtaget göra tv/film om psykopater som inte skulle ha mänskliga drag eller drag som gör att man på något sätt tycker om den karaktären. Det är helt enkelt inte kul att titta på nånting om man inte gillar någon.

Det man ser av Constantine i pilotavsnittet tycker jag är rätt så nära serietidningen. Serievarianten har positiva drag också, det brukar människor ha, även om de är r*vhål. Och det är rätt uppenbart i pilotavsnittet att TV-versionen har många av de bristerna serieversionen också har. Sen är det ju inte så att serietidningen på något sätt var menad för en europeisk-publik enbart. Det var trotts allt en karaktär som introducerades i DCU tidningen "Swamp Thing" och den största delen av publiken som läste Hellblazer monthlyn var ändå amerikaner(oavsett att britter har för det mesta skrivit tidningen) eftersom marknaden är störst där.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

öh, jaha....ok
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Tack för ett givande och närmast ett poetiskt svar ;) . Ville bara skriva det jag tyckte om hela grejen.

Jag gillar hur Constantine serien verkar klart och tydligt vara en del av det ockulta och magiska DCU

*lite spoilers*

http://www.comicbookmovie.com/fansites/ ... /?a=105156
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Tja vad ska jag svara, det var ju bara spånande och vad jag tyckte, inget behöver alls bli så.
Hur tv serierna utformas beror oftast på vilka som producerar det hela så visst har du helt rätt, men det kan säg var TNT med tex, så inget är hugget i sten att det är fritt.

Jag kommer se serien sen när det är aktuellt iaf, och jag ser inte direkt på mycket sånt här annars.

Jag noterade inte artefakten alls utan bara hjälmen som jag såg direkt, så nej så snabbtänkt var jag inte kan jag lugnt erkänna.

Hoppas det blir bra bar så är jag nöjd.
Det är ju en till på gång, får se om den kommer så här med, jag menar då Gotham förstås som jag hoppas på.

Om Flash, Constantine och Gotham är värda att följa och inte bar för insatta så kan framtiden bli bra, med den teknik de har idag kostar ju inte specialeffekter så mycket längre, ok de kan inte bli spelfilmer, men de kan göra tv serier baserade på sånt här som ser helt ok ut även där en stor skillnad mot hur det varit i vissa fall.

Du nämnde 90tals tv serien med Flash tex. ok att det ändå va rett ärligt försök men det var imo inte moget ännu, nu är det möjligt.

En sak som man önskade vore att de hade en form av slut redo så de inte bara går tills de läggs ner.

OBS bara försiktiga åsikter.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

För min del får du ha hur starka åsikter som helst :).

Håller med om allt du säger där i ditt senaste inlägg.

Jag noterade inget annat än hjälmen jag heller. Finns massa referenser i pilotavsnittet jag missade, verkade t om vara någon Black Adam/Shazam liknande statyett på en bokhylla, DCU versionen av det som finns i Pandoras box. Sen vill ju producenterna t om använda The Spectre i serien så småningom. Vilket skulle vara coolt.

Tycker att allt man sett av Flash,Constantine och Gotham är att det ser påkostat och snyggt ut. Och jo, det är lättare för TV-serier att nuförtiden se riktigt bra ut. T ex Lois&clark på 90-talet gick på en stor kanal i USA på bästa sändningstid och var en ovanligt trogen version av den tidens serietidningar, men det såg ut Metropolis var en gympasal med 2 kulisser till byggnader. Gotham ser ut som en smått overklig storstad i alla trailers av den serien. Galen skillnad.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Ja förutsättningarna är väldigt annorlunda, sånt som säg Game of Thrones (om man nu gillar eller ej) skulle inte varit möjlig för ens 10 år sen, möjligen som svindyr spelfilm som då inte täckt historien.
Visst det är inte perfekt men det är skillnad.

Sen att det görs en del av dassigt billiga tv serier ännu även i säg fantasy eller äventyrstil som konstigt nog går flertalet säsonger lätt är väl en sak för sig, jag vrider mig kanske som en mask över hur hejdlöst dåligt det är men alla bryr sig givetvis inte.
Och så har vi ju det att trots att tekniken finns och används så faller allt pga många kockar som författare, inte sällan från tidigare serier som "lyckades" då, här kan vi klämma in Falling Skies som exempel på HLR serie.

Så jag förstår ju att även en hållbar berättelse och en bra casting mm också är betydelsefullt, jag har inte precis dålig fantasi men nog gillar jag när saker ser ut som jag tänkt mig.

Iaf idag kan man berätta en längre berättelse helt enkelt genom tv serier och det kan bli riktigt bra gjort.

Nu finns det ju så många olika produktionsbolag, men visa utmärker sig ju, du nämnde flertalet där, jag hoppas att det kommer visa sig värt kostnaderna att göra sånna här serier helt enkelt så man inte får det knepiga som hände med iaf DCs animerade tv-serier, som bla CN tyckte blev för dyra och ersatte med billiga alternativ då tydligen kvalitet inte lönade sig.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Får se också hur det blir med vissa av de här. T ex specialeffekterna på Flash höll väldigt hög nivå, och visst det är en DC produkt, får backning av Warner Brothers och går på "The CW" som är också ägd av samma storföretag, men de brukar i regel vara en tv-kanal med medelmåttig budget, jag är nyfiken hur de lyckas hålla samma nivå på det som i pilotavsnittet. För där såg supersnabbhets-effekten j*vligt bra ut.

Alla de här serierna har liksom en "filmisk" kvalité. Något som Marvels "Agents of S.H.I.E.L.D" saknat tycker jag.

Det med DCs animerade serier är tråkigt att alltid när något som är bra och all-ages, så läggs det ner och ersätts med något betydligt sämre. DC har ju deras animerade filmer, men de är lite hit and miss. Vissa riktigt bra, vissa rakt av dussinvara som man inte har någon lust att se om.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Jag håller med om att de har just en "större" känsla av film, och även om DC har gjort mig besviken på senare år så hoppas jag att de kan hålla kvaliteten här.

Jo för att vara ärlig så upplevdes ju Flash superfarteffekter mer eller mindre lika bra som säg på X-men filmen den senaste där Quicksilver begåvats med äkta speedsterkrafter.

Det vore ju bra om de kunde starta starkt om det är möjligt,, tyvärr har vi ju sett det där när det är några bra förstaepisoder sen börjar det stå och stampa som att hålla nere kostanderna, folk tröttnar och serien får sämre och sämre ratings vilket de ju alltid kollar.

Det är ju tyvärr så att det kan leda till att ingen ny säsong får klartecken, ok ibland kan man undra hur det där funkar alls iofs då bra serier lägs ner och andra rätt mediokra och förutsägbara går 10 säsonger eller nåt.

Med säg de animerade Bruce Timm designade och som ofta ju skrevs av säg Paul Dini som exempel så var ju behållning just att alla som inte skäms för att se på folk i lustiga dräkter kunde se det, lysande kan man tycka, eller jag gör det men CN hade vad jag läst tom ofta på förhand en regel för hur mycket de tänkte köpa in, alltså oavsett vad det var för material.

Och utan nån som köper det hela så kunde de ju heller inte göra nånting, det var väl då direkt till DVD filmerna kom.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Hottad trailer för Constantine med nya scener som inte var med i den piloten som finns på nätet

https://www.youtube.com/watch?v=CNPIG40KcbU

ser bra ut.



Som sagt, verkar som det mesta med animerade-serier som folk verkligen gillar, läggs ner. Både hos DC och Marvel. Antar att det är just de "smartare" serierna som läggs ner.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Nu är den sänd iaf.
Så nu har vi nåt nytt att se, nån enorm skillnad från den där piloten-nej.

Ogillar att Chas är nån form av magfisk varelse, läs serierna för fan, han hjälper ju bara John utav gammal vänskap, han råkar i knipor och det skiter John i men av bara ren nödvändigthet för sig själv så har han räddat honom ur dem, Chas ser det som vänskap.

Det är inget märligt med honom als mer än att han ställer upp när det behövs, han lägger sig i princip aldrig i vad John gör ens, han kör runt honom i sin taxi till ilska för hans fru som ser vad John är.

Vi snackar inte om en hjälte här, inte heller en antihjälte.

Egoism, tankar på personlig vinning på andras bekostnad om det behövs, ingen är säker runt Johns Constantine.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Intressant hur små skillnader kan ändå betyda rätt mycket. I piloten som jag såg i somras, så var det rätt tydligt att den kvinnliga karaktären skulle bli en "regular" , men här skrivs hon bort från serien. Säkert ett bra beslut etersom den kvinnliga karaktären de kommer att introducera verkar betydligt mer intressant.

Sen kan man tolka att ändringarna i avsnittet gör John Constantine till en mer heroisk karaktär. Men annars kändes det som de ändrade göra helheten av pilotavsnittet lite bättre och lite mindre ryckigt.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Jo, är det Zed de ska använda?

Det är ju en återkommande figur i serien.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Klar förbättring och bättre spelad Constantine, svårt att göra nåt riktigt på ett avsnitt men man måste ju få igång ett intresse fort för en serie.

Chas ingick inte till min lycka, och gissningen med figuren var rätt.

Som sagt Constantine går sina egna vägar efter sina regler och är egentligen ingen slags hyrexorcist eller magi, det intresserar honom eller så inte, det är allt.

Lite amerikaniserat översatt snack mot originalen men annars likt stilen han kör med och metoderna han använder för att lura sig in där han inte hör hemma, det ska liksom inte vara så uppenbart, det behöver inte förklaras varför.

Jag gillade hans "Chicken Dinner" där hahahahaha.

Approp på en del av de teckningar hon hade i bakgrunden tycker jag liknade vissa omslag från Hellblazer.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Svårt avsnitt även om flr kända dykerupp som Midnite.
Det är inte Helrasers Constantin, här har han ett tillhåll med grejor i full gång sökandes efter konstiheter h Chas (tyvärr) är nån hjälpreda oh bodyguard.

Denne är mr humoristisk än originalet även om han är lika cynisk.

Tja Hellaiser är långa storys ofta här har vi korta, så de drar på med mer magi och grejor än det mer drama originalet hade där interaktionen mellan figurer oftast var det viktiga inte magin.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Iofs är det bar jag som skriver härt men kan inte nån ändra titeln till just Contantin TV-serien?

Ett avsnitt till av stapeln som går lite djupare in på det hal som annars en tv-serie får svårt för på 45min och nåt nytt var gång, och änrligen BOLOCKS!!! det var på tiden, allt för mycker amerikanskt sk svärande tidigare.

Alla vet att han användr sig av det och bloody och shite osv ofta och det ska man väl fatta även som jänkare.

Och som sagt det är inte alltid så bra tat ha nåt med Constantin att göra, som han iofs upp repat förr här så dör folk runt honom, så är det och det är därför han alltid måste gå sin väg.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Har inte hunnit se avsnittet än, ska försöka se den senare idag. Jag gillade tredje avsnittet med "onda skivan" :). Nu sa Constantine faktiskt Bollocks redan i första avsnittet.

TV-serien är rätt bra tycker jag, men den har den kämpigt, sänds klockan 22 på Fredagar, får medelmåttiga tittarsiffror och är dyr att producera. Hoppas den får en chans.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Såg nyss avsnittet. Riktigt bra. Jag gillar den här serien. Det här fjärde avsnittet var överlägset bäst hittills och den av avsnitten som känts närmast "Hellblazer" tidningarna.
Skriv svar