Constantine, TV-serien

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Wakuran »

Sting! (Han var grym i Quadrophenia.)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Spike och John Constantine har vissa tydliga likheter, ja.

Varför är Marsters utesluten?



Jag skulle vara helt för det, men Marsters har då tidigare spelat en karaktär som visuellt skulle se ut rätt mycket som Constantine, och prata ungefär så ( inga accent-poliser här, om Constantine är brittisk i tv-serien så lär han låta som Spike gjorde) samt att Marsters är 50+. Även om jag är ett fan av att se äldre slitnare hjältar eller anti-hjältar på TV, så skulle jag ändå gissa (notera gissa) att de vill ha en yngre John Constantine.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Wakuran skrev:Sting! (Han var grym i Quadrophenia.)



Bra val, modellen för originalet. 62 år gammal, kommer ej hända där heller tyvärr.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Magnus »

super85 skrev:Jag skulle vara helt för det, men Marsters har då tidigare spelat en karaktär som visuellt skulle se ut rätt mycket som Constantine, och prata ungefär så ( inga accent-poliser här, om Constantine är brittisk i tv-serien så lär han låta som Spike gjorde) samt att Marsters är 50+. Även om jag är ett fan av att se äldre slitnare hjältar eller anti-hjältar på TV, så skulle jag ändå gissa (notera gissa) att de vill ha en yngre John Constantine.


Men Marsters spelade Brainiac i Smallville bara för några år sedan!
Han är en utseendetyp som är relativt lätt att föryngra.
50+, unga grabben! [;)]
Simma lugnt!
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Marsters spelade, om jag minns rätt, en brunhårig Braniac med amerikansk (Marsters är ju från USA,han gör bara en bra britt) accent. Och det är betydligt längre än "några år" sedan han var med i den serien. Han var med runt 2005-2006 och hade några gästinhopp i senare avsnitt. Sen vet jag inte vad hans roll i "Smallville" har att göra med den här serien? i Smallville var han typ android/cyborg som låtsas vara en universitets-proffessor. Jag har inte sagt att mannen är för gammal för att agera i filmer eller serier :). Utan att jag tror inte de castar honom, delvis på grund av hans ålder.

Största anledningen är ändå att han spelat en "likadan" karaktär förut, blond, brittisk, och rökare, och anti-hjälte typ. Så även om det är bra fanboy-casting, så har jag svårt att se att det blir av.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Så Constantine är från England även i TV-serien. Dock från London och inte Liverpool

http://www.bleedingcool.com/2014/01/31/ ... is-accent/
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Nä men det kan man ta, han tilbringar ju mest av sin sk hemmatid i London även om han är från Liverpool.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Wakuran »

Jag kommer ihåg någon serie där John Constantine möter några amerikanska turister som tycker han låter som Paul McCartney.

http://www.youtube.com/watch?v=IbbOpOpulwM

(Typ det första exemplet jag hittade på YouTube, men Lennon är coolast.)

http://www.youtube.com/watch?v=Mm3hVW5xcvw
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Matt Ryan från Wales har fått rollen som John Constantine

http://www.superherohype.com/news/29242 ... nbc-series

Han har i tidigare roller färgat sitt hår blont, men för min del är det inte en nödvändighet. Jag är mest nöjd att de har tagit någon från korrekt världsdel. Och att man inte heller anställde en 20-25 årig prettyboy i rollen.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Och John Constantine ser ut som John Constantine! :)

http://www.superherohype.com/news/29501 ... onstantine
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Nima »

super85 skrev:Och John Constantine ser ut som John Constantine! :)

http://www.superherohype.com/news/29501 ... onstantine


Jupp!
När jag såg detta i går tänkte jag att nu får i alla fall fanboysen något att vara glada över. Ser otroligt bra ut!
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Nima »

http://www.comicvine.com/articles/first ... 00-148297/

En bättre bild.
Svårt att hitta något att klaga på.
Spot on.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Jo, man kan klaga på att de inte vågat ge honom cigarretten i promo-bilden :). Såpass PK är det väl. Tror att David Goyer nämnde att de försöker förhandla fram det där hur han får/inte får röka i serien ;). Vanlig kabel-tv som NBC är ju pk med sånt, medan de får visa rätt så våldsamma grejer som t ex "Hannibal". Alltid den typen av poltisk korrekthet som jag inte fattar.

Det är egentligen enda anledningen jag skulle ha föredragit att HBO/Showtime/AMC etc kunde ha producerat denna.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Wakuran »

Jag tror skildringar av rökning, iaf om det var hjälten som gjorde det, automatiskt gav TV-serien en högre åldersgräns och tvingade fram sämre sändningstider. Money talks, bullshit walks. [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Ja ska man tro texten osv så har de faktikst försökt ge honom rätt stil, jag hoppas han kan spela Constantine med då, för som vi vet är han ju en sån nästan alla älskar följa i hans spår, mne fan att man skulle vilja ha nåt med honom att göra, han dumpar ju inte bar lite skit på de som tror de är hans "vänner".

Löjlig med "fagen" när de kan visa blodiga sönderskjutna huven ungefär, oj va farligt han röker.

Det hör fan till att han tänder en cigg efter det mesta han sysslar med, han fick ju faktikst cancer av det med men lurade ju djävulen att bota honom, så vad gjorde han? jo han tände en cigg :-).

Hoppas de som sagt inser att han inte är nån USA flaggviftare, utan har bakgrund i nåt helt annat sunkig uppväxt, punkband för att det skulle man ha, utövande av "magi", och seanser och allt möjligt.

Han är som han är, det är ingen hjälte vi snackar om här, isf var det bar av misstag vid sidan av för att fixa nåt för sig självt även om han är jävligt skärpt när han talar med vanligt folk som med de gudomar osv han stöter på, dt är liksom ingen krypande.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Varför skulle han vara en "USA flaggviftare"? :) , ser inte riktigt logiken eftersom man från första början sagt att det är en brittisk version av karaktären och de castat en kille som ser ut som honom.

Serien har fått grönt ljus och man släppt en ny bild på Matt Ryan som karaktären.

http://www.bleedingcool.com/2014/05/08/ ... -released/
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Precis som "Flash" pilotavsnittet så finns även piloten till "Constantine" ute nu.


Jag gillade det, tyckte det var lovande, och tillräckligt nära serietidningen. Matt Ryan som spelar huvudkaraktären gör karaktären lagom sarkastiskt och roligt och regissören Neil Marshal (Dog Soldiers, Game of Thrones) ger en snygg look och vibb till pilotavsnittet tillsammans med fotografen Romeo Tirone (Dexter,True Blood) så att det känns som igen (som pilotavsnitt bör) som en film mer än en TV-serie. Tycker looken påminner lite om filmversionen av "Constantine" vilket är inte en dålig grej egentligen, man kan tycka mycket om långfilmsversionen men fotot var snyggt i den filmen och det är det här också. Manuset av Daniel Cerone (The Mentalist) och DC Comics live-action veteranen David S Goyer(The Dark Knight, Man of Steel) fungerar helt ok som ett pilotavsnitt som introducerar karaktären och hans värld.

Birollerna är helt ok, men ingen som man tänker är liksom "f*n vad bra!"... men rent allmänt så är det här också en lovande serie. Finns ett coolt "påskägg" om en annan DC Comics karaktär i pilotavsnittet som jag tyckte var rätt coolt också.

Tycker att DC träffat rätt två gånger nu i år med både Flash och Constantine.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Ok, här hängde jag inte med, men nu har jag sett den jag med.

Det är i USA förstås inte så oväntat, Constantine är ju rätt bra här iaf, svårt att utvärdera honom riktigt ännu dock helt då han inte hinner göra så mycket för att var ett praktarsel som brukligt.

Lite stötigt kanske med allt som plötsligt händer första halvan av episoden, troligen för att få in en mer komplett sak i första delen för påvisande.
Polaren Chas är med men i USA som taxisnube av nån anledning, inte så lik originalet imo.

Jo jag såg det sk påskägget:-)

Så nja, Flash var mer komplett det här behöver liksom mer utrymme för att funka bra för mig iaf, för en oinsatt helt kan det hela se rätt udda ut inte vetandes vem karraktären är och hur han funkar med sin ytlighet och sitt ego, jag begrep inte det med ungen heller om det var nåt han spelade på bara, kändes ju inte så troligt att det skulle vara det första han uppgav för alla runt sig som svaghet tex., med alla levande döda och demoner osv kan man ju få känslan att det handlar om nåt annat så det hoppas jag de trappar ner, att trolla bort sånt med påföljande effekter är liksom inte huvudgrejen.

Men tja det var väl ok, jag ser iaf mer så får man avgöra sen.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Demonen försökte lura Constantine, och eftersom kvinnan (som de visst kommer byta bort mot nån annan karaktärer efter några avsnitt) fick ärva sin farsas "förmåga" att se saker, så kunde hon säga att inte var lilla flickan på riktigt utan elaka demonen.
Skriv svar