Constantine, TV-serien

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Constantine, TV-serien

Inlägg av super85 »

Så en möjlig Constantine TV-serie ska göras av David Goyer (manus, The Dark Knight Trilogy,Man of Steel) och Daniel Cerone.

En karaktär som passar TV-perfekt , men som jag skulle föredra skulle göras för HBO/Showtime

http://www.comicbookmovie.com/fansites/ ... s/?a=87718
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Nima »

WB/DC inser väl att det finns andra manusförfattare också? Duktiga sådana till och med.
Goyer behöver inte stå bakom allt.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Har för mig att Goyer ska Producera/Utveckla(co-skriva piloten säkert) serien för NBC. WB/DC går ju mycket efter de som de känner och leverar hits. Marvel gör ju mycket likadant,men det skiljer sig lite eftersom deras karaktärer är mer utspridda i Hollywood. Själva serien (om det blir av) kommer ju ha ett helt gäng manusförfattare som vanligt.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Labrador Road 26 »

super85 skrev:Marvel gör ju mycket likadant,men det skiljer sig lite eftersom deras karaktärer är mer utspridda i Hollywood.

Möjligt att jag minns fel men har för mig att jag såg något om att nya ägarna Disney satt stop för Fox att göra fler FF-filmer. Att det så att säga knyter ihop säcken tightare runt vem och vilka som får göra film på Marvelkaraktärer. Fast det är som sagt möjligt att jag minns fel där.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Fox har ju fortfarande rättigheterna att göra Fantastic Four, de ligger dock under tidspress för att få igång filmen, eftersom om de inte börjar vid något datum så går rättigheterna tillbaka till Marvel (Disney) . Så har jag uppfattat det.

Det är ju X-men och Fantastic Four som Fox har rättigheterna till. De har t om anlitat Mark Millar som någon form av producent/medlare för deras Marvel-produktioner.

http://screenrant.com/mark-millar-x-men ... ur-movies/
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Labrador Road 26 »

Ah det kanske var tidspressen som jag tog som att Fox höll på att torska FF.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Fox förlorade nog rätten till Daredevil på just det sättet du förklarar.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Labrador Road 26 »

Va, har det varit tal om en uppföljare på DD? Det har jag missat helt. Elektra blev ju som en semiuppföljare kan man säga. Men att det funnits planer på en äkta uppföljare kände jag inte till.

Apropå Elektra så stod en 35mm-kopia ute på vår lastkaj någon vecka innan premiären. Jag funtade då på att stanna kvar och kika på den efter jobbet, men gjorde inte det för den skulle ju i alla fall ha vanlig premiär en eller två veckor senare så då kunde jag se den då istället. Någon dag senare bestämde Fox att de inte skulle köra någon biografrelease på Elektra. Vilket resulterade i att jag såg den först något halvår senare när den kom på dvd istället. Faran med att skjuta upp saker och ting.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Kermit »

Först var det tal om en uppföljare (me än det tillbakavisades rätt snabbt), sen var det länge tal om en reboot. Regissören Joe Carnahan hade ett förslag som Fox dock inte valde att satsa på, utan rättigheterna gick alltså tillbaka till Marvel. Jag hoppas att de satsar på en reboot, vore kul att se DD "done right".
Det är inte lätt att vara grön.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Så pilotavsnittet är beställt av NBC.

http://www.comicbookmovie.com/fansites/ ... s/?a=92866
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Hoppas det inte liknar den film som kom alls, men ok Hellblazer kaserades ju av DC, en serie som i princip alltid funkat byttes mot nåt som inte fungerade.

Hur många vill stå bakom en tv-serie med Constantin så som han varit? han är ju lite av en skitstöveln man gillar att läsa om men aldrig i livet skulle vilja ha nåt att göra med.

Vertigo var trots allt nåt annat än superhjälteparadiset.

Men ok ofta så når det inte längre än en pilot iaf, och kanske är det bäst så.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Själv hoppas jag på en TV-serie, och hoppas den är bra. Filmen var godkänd som småkuslig snyggt fotad Hollywoodrulle, men givetvis så störde jag mig på att de ändrat nationaliteten på John Constantine.

Det är hur vanligt som helst med TV-serier/Filmer där huvudkaraktären är ett r*vhål men har sympatiska drag (det presenterade långfillmen också, till filmskaparnas försvar) så som bäst kan vi hoppas på en Brittisk Constantine som bor i USA. Men klart att serien skulle som bäst funka på HBO/Showtime/AMC osv den typen av kanaler.

Vertigo version laddes ner eftersom försäljningsiffrorna på monthlyn sög, och TPB siffrorna var inte tillräckligt bra de heller.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Agentum »

Jo jag vet, men jag var en av fansen haha.

Jo det bästa vore om vi fick vår kedjerökande cyniska Constantine från Liverpool.

Dock fick faktikst Hellblazer många TPB utgivna nu efter att Vertigo dog så intresse just för den serien räknar de nog kommer finnas ett bra tag efteråt.

Jag håller med ig om HBO osv.... men det kan var för mycket att hoppas på.

Men ok inte såga inna man sett, jag gör det tyvärr, men kommer det ska jag ge det en chans såklart.

Jag gillar verkligen det där Rövhålet haha, Moore skapade nåt som massor av andra bygt upp en hel värld runt och som inte var så hårt sluten till DCU, dvs nåt unikt i samanhanget nästan..
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Jo, roliga är ju att de yngre av Vertigo-fansen verkade bli arga av att Constantine började dyka upp i DCU. Jag tycker Constantine också funkar bäst i Vertigo versionen, absolut inget snack om saken, men vissa verkar ha missat att Alan Moore introducerade honom i Swamp Thing (som var en DCU tidning då) och man gjorde t ex Tie-ins till "Crisis on Infinite Earths" osv.

Att David Goyer är inblandad är både bra och dåligt. När Goyer jobbat med t ex Christopher och Jonathan Nolan med "Dark Knight" filmerna så funkar han bra. När han får mer frihet (Blade III?) så är det mindre bra. T ex hans serietidningar han gjorde tillsammans med Geoff Johns var rätt bra, men när han själv gjort små storys osv så har jag aldrig varit speciellt imponerad.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Britten Neil Marshall ska regissera pilotavsnittet.

http://www.comicbookmovie.com/fansites/ ... s/?a=93724

Måste säga att jag blev lite smått impad av att de hittade en brittisk regissör med lite rubbad sinne för humor (filmen Dog Soldiers t ex) för att regissera pilotavsnittet till en TV-serie om John Constantine. Nån har faktiskt tänkt till här.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Magnus »

super85 skrev:Britten Neil Marshall ska regissera pilotavsnittet.

http://www.comicbookmovie.com/fansites/ ... s/?a=93724

Måste säga att jag blev lite smått impad av att de hittade en brittisk regissör med lite rubbad sinne för humor (filmen Dog Soldiers t ex) för att regissera pilotavsnittet till en TV-serie om John Constantine. Nån har faktiskt tänkt till här.


Gjorde även GoT S02E09 Blackwater, ett av de bästa avsnitten hittills.

Inga skådespelare offentlliggjorda ännu. Dags för spekulationer!

Vem vill ni se som Constantine?
Simma lugnt!
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

För att säga ett alldeles för uppenbart namn som inte kommer bli av. James Marsters ;).

Mer realistiska val så vore jo t ex Callum Blue en bra lite yngre Constantine, och Ian Glein skulle vara ett bra val för en äldre (lär inte hända) version.

Ett par namn jag snappade upp från Screen-Rants lista om vem de ville se i rollen.

http://screenrant.com/hellblazer-tv-sho ... ctor-list/
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Magnus »

Stephen Graham var ett intressant förslag.
Simma lugnt!
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av super85 »

Om han skulle gå på en schysst diet innan, kanske.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Constantine, möjlig TV-serie

Inlägg av Magnus »

super85 skrev:För att säga ett alldeles för uppenbart namn som inte kommer bli av. James Marsters ;).


Spike och John Constantine har vissa tydliga likheter, ja.

Varför är Marsters utesluten?
Simma lugnt!
Skriv svar