The Secret Service (Millar/Gibbons)

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

The Secret Service (Millar/Gibbons)

Inlägg av AndreasEriksson »

I Aftonbladet kan man idag läsa att svenska skådespelerskan Hanna Alström ("Äkta människor") ska vara med i Hollywoodfilmen "The Secret Service", där hon ska spela en "skandinavisk prinsessa":
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a ... 8215894.ab

Vad som dock inte nämns är att filmen bygger på en serie, av Mark Millar och Dave Gibbons. Regissören Matthew Vaugh ("Kick-Ass") har varit inblandad både i serien och filmen.

Jag har inte läst serien. Någon som har något omdöme om den? Och vet om det förekommer en "skandinavisk prinsessa" i serien också, eller om det bara är i filmen?
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: The Secret Service (Millar/Gibbons)

Inlägg av Labrador Road 26 »

Matthew Vaughn gjorde även film på seriegubben Neil Gaimans "Stardust".
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Secret Service (Millar/Gibbons)

Inlägg av super85 »

Som det mesta som Mark Millar gör så överhypar han det själv på ett väldigt mycket. Lite överreklamerat och smått pubertalt (som sagt, Mark Millar) men erkänner ett den precis som "Wanted" och "Kick Ass" har en del skämt som jag fnissade åt. Och som oftast, så har Millar bra tecknare med, i det här fallet Dave Gibbons.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Secret Service (Millar/Gibbons)

Inlägg av Agentum »

Jag gillade faktikst Stardustfilmen fast den inte är som boken.

Mark Millar är duktig men som sagt jag ger inet alltid så mycket för det han gör, men det är hans stil, jag gillar inte Kick ass eller Wanted egentligen i nån form.

Men han har gjort mer än så.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: The Secret Service (Millar/Gibbons)

Inlägg av Sir-L »

Läste i Total Film Special #1 - The Ultimate Superheroe Movie Special att Mark Millar och Matthew Vaugh spånade fram konceptet tillsammans, menat för en film, sedan så tog det så lång tid innan det blev något mer - Vaughn var menad att göra X-men: Days of the future past, om Singer tackade nej- att Millar tog och gjorde serien och då fick Vaughn fart och valde att göra den istället för Day's of...

Hade missat denna tråd, så jag hade inte hört något om filmen, eller serien. Tycker dock det verkar vara en cool idé.
Skriv svar