Star Wars byggsatser modell äldre

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
Narz
Very Good
Inlägg: 66
Blev medlem: lör 04 mar 2006, 21:43
Ort: Sverige

Star Wars byggsatser modell äldre

Inlägg av Narz »

Tycker detta faller under nostalgi kategorin.

Har rensat på vinden och hittade flertalet SW byggsatser, sådana där gamla med lim och eventuell målning. Vad jag kan komma ihåg så fanns dem kring -94 i olika leksaksbutiker. Det innefattade en X-wing, Snowspeeder, AT-AT walker, Shuttle Tyderium och döm till min förvåning en komplett "obyggd" Millenium Falcon.

Finns det någon som samlar på dessa "gamla" sortens byggsatser numera? och i så fall hur säljer man sånt. Ihopbyggda saker är ju inte intressanta men orörda kan ju eventuellt säljas vidare.
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

Har du kikat på historiken på tradera? Säljs det där eller är det bara dump-priser?
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

Ursprungligen postat av Narz

Tycker detta faller under nostalgi kategorin.

Har rensat på vinden och hittade flertalet SW byggsatser, sådana där gamla med lim och eventuell målning. Vad jag kan komma ihåg så fanns dem kring -94 i olika leksaksbutiker. Det innefattade en X-wing, Snowspeeder, AT-AT walker, Shuttle Tyderium och döm till min förvåning en komplett "obyggd" Millenium Falcon.

Finns det någon som samlar på dessa "gamla" sortens byggsatser numera? och i så fall hur säljer man sånt. Ihopbyggda saker är ju inte intressanta men orörda kan ju eventuellt säljas vidare.


Det finns absolut en samlarmarknad för sådant, även om den är större
utomlands. Däremot så har dina modeller sjunkit något i värde,
eftersom det har kommit nya, bättre, modeller nyligen från Japan.

Idag är de mer kuriosa som blir dyrt bara när det kommer två
galningar samtidigt, ungefär som de halvsällsynta seriealbum som
två "bara måste" ha.

Jens
Modellbyggare
Skriv svar