Simpsons

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator

Simpsons

Inläggav Rufus » mån 20 aug 2007, 18:53

Simpsons är ju mest en tv-serie, men den finns även som serie, framför allt utomlands. På engelska och tyska finns massor utgivet och man brukar hitta den i kiosker och dyl där. I Sverige finns några få nr utgivna av serietidningen och den är numera dessvärre nedlagd.

Men Simpsons-prylar finns det en del av även här. Jag har börjat samla på samlarbilderna eller glasslock som det egentligen är (till GBs Simpsons-glass). Dessa har jag hittills:

Bild

Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint

Inläggav Magnus » mån 20 aug 2007, 19:05

Det borde finnas marknad för en omstart av Simpsons-tidningen. Vi har alltid slut på dom på Dolores Serier. Förresten står dom löjligt lågt i web-guiden. Vi tar 25.- för Fn-exemplar och dom säljer som bara den.
Simma lugnt!

Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine

Inläggav Schuberg » tis 21 aug 2007, 00:49

Magnus skrev:
Det borde finnas marknad för en omstart av Simpsons-tidningen. Vi har alltid slut på dom på Dolores Serier. Förresten står dom löjligt lågt i web-guiden. Vi tar 25.- för Fn-exemplar och dom säljer som bara den.

Helt klart, i samband med långfilmens lansering så vaknar nog några "förmågor" och blir sugen på mera. Men då finns det ingen tidning! Kanske är karaktärerna lite för vulgära för att föräldrar ska kunna tänkas köpa tidningen? Korrumperad poliskår, krusty som är totalt nersupen och röker som en borstbindare samt homer som sitter full på moe´s. Kanske inte riktigt det en förälder vill förmedla till sina barn? Föräldrar tror jag väljer bort simpsons för Kalle Anka eller något annat, men för den lite äldre läsaren kan det finnas en liten marknad.

Användarvisningsbild
Lance

Inläggav Lance » fre 24 aug 2007, 23:44

Nu känner jag inte till hela historien med skapandet av Simpsons, men under alla år som jag har tittat på tv-serien är min allmänna uppfattning att den inte vänder sig till barn, utan till en äldre/(o)mognare publik. Att föräldrar väljer bort Simpsons för någon annan serie är fullt förståeligt, men man kan också fråga varför man skulle göra det? Så vitt jag vet har det inte gjorts någon undersökning som har påvisat de negativa aspekterna med att titta på Simpsons. Och så måste jag avsluta med att erkänna att detta är en av mina favoritserier, framför allt de komiska halloweenavsnitten och den absurda "serien-i-serien": Itchy and Scratchy. [8D]

Återgå till "Leksaker och nostalgia"