Figurer från hamburgerrestauranger

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
Den Lekande Människan
Kontakt:

Figurer från hamburgerrestauranger

Inlägg av Den Lekande Människan »

McDonalds kör nu med Spider-Manprylar när man köper Happy Meal. Fyra olika kommer det att finns att välja på (alt. Hello Kitty om man föredrar det...).
www.denlekandemanniskan.com
Användarvisningsbild
Den Lekande Människan
Kontakt:

På min blogg var det någon som undrade varför Donalds inte kört Wolverine-figurer. Det slog mig att Burger King också brukar köra en del Marvel. Är det någon som vet om BK nyligen haft någon figurlinje med Wolverine i anslutning till filmen (eller kan någon hänvisa till annan tråd här i forumet, där man kan läsa)?
Själv har jag en äldre Wolverine från BK, men den köptes begagnad för några år sedan.
Just nu kör BK i alla fall Star Trek.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

BK körde diverse Marvelfigurer för knappt tio år sedan, och det trevliga med dom var att det var riktig pvc-plast, och inte sån där skräpplast som det vanligtvis är i hamburgerfigurer. Sonen har kvar wolverine och Hulk från dessa. Hulk kom i en låda och poppade upp när man öppnade lådan.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Den Lekande Människan
Kontakt:

Jag mailade BK och frågade om Wolverine... och fick faktiskt svar :-)
Tyvärr har de inte kört någon ny linje med vår djärve järv i anslutning till filmen :(
Innan Star trek körde de Dragon Ball.
Användarvisningsbild
Den Lekande Människan
Kontakt:

Ser att Donalds i augusti kommer med figurer från den tecknade världen. Efter Ice Age 3, kör man mellan 7/8-3/9 Looney Tunes med Daffy, Bugs Bunny o Co.
Användarvisningsbild
Den Lekande Människan
Kontakt:

Å just nu får man G.I. Joe-prylar i Kids Meal hos Burger King.
Användarvisningsbild
Den Lekande Människan
Kontakt:

McDonalds ligger lågt med figurer en tid. Istället blir det böcker i Happy Meal. Lite kul är att Sifferboken av Jan Lööf kommer finnas under perioden 23-29 oktober.
Användarvisningsbild
Den Lekande Människan
Kontakt:

Var på Burger King igår och fick Silversurfaren från linjen "The Super Hero Squad Show".
Jag har inte öppnat omslagspåsen, men vad jag kan skymta på det bakomliggande pappret verkar även Thor, Captain America och Iron Man finnas. Troligen finns några till som jag inte kommer åt att se.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Kontakt:

Inlägg av Mithroth »

Är det figurer med rörliga leder som vanligt?
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Den Lekande Människan
Kontakt:

Re:

mithroth skrev:Är det figurer med rörliga leder som vanligt?

Silversurfaren är fast/statisk. Hulk kunde däremot röra på armarna. Några andra har jag inte...
Användarvisningsbild
Den Lekande Människan
Kontakt:

Re: Figurer från hamburgerrestauranger

McDonalds har en Scooby-Doo kampanj nu.
Användarvisningsbild
Den Lekande Människan
Kontakt:

Var på Burger King och fick mig en Spider-man häromdagen. Fyra olika figurer finns i serien.

Bloggade lite om det här:
http://www.denlekandemanniskan.com/2010 ... -king.html
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inlägg av Wakuran »

Den Lekande Människan skrev:Var på Burger King och fick mig en Spider-man häromdagen. Fyra olika figurer finns i serien.

Bloggade lite om det här:
http://www.denlekandemanniskan.com/2010 ... -king.html

Iallafall kul att Spidde har sitt gamla bizarra armhålsnät kvar på figuren. Det är ovanligt, även om det ser litet hafsigt ut. (Jag tror t.ex. Ditko i princip jämt körde med det, men det försvann efter ett tag, då det var extra jobbigt att teckna och såg märkligt ut.)

http://www.google.se/search?hl=sv&q=Spi ... rt=10&sa=N

http://sowhatsothere.blogspot.com/2008/ ... r-man.html
http://www.spiderfan.org/characters/him ... index.html

SpiderFan.org skrev:As well as probably giving a funny shape to Peter's clothing when worn underneath heas civvies, it probably also took the inker ages to draw, but those obvious impracticalities didn't stop it from lasting through the first thirty issues or so.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
swinging90

Inlägg av swinging90 »

Kommer figurer ifrån hamburgerrestauranger ha något värde i framtiden? Jag menar är det värt att spara på oöppnade omslagspåsar med figurer i. Jag har inte direkt någon figur i åtanke men jag bara tänkte i fall man skulle komma över någon och då inte råkar öppna påsen och förstöra värdet.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Kontakt:

Inlägg av Mithroth »

Personligen tror jag att det kommer att ha lika stort samlarvärde som leksakerna som följer med Kalle Anka, dvs väldigt litet. Vissa saker kanske får visst samlarvärde, t.ex sådana figurer som det redan samlas på (superhjältar och tecknade figurer). Allt beroende på hur välgjorda de är. Du kan nog med gott samvete ta ur dem ur påsarna, för min del skulle en påse nog enbart kunna dra ner priset.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Jocke
Fine
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

Finns tre olika boxar från Clock med Bamse :-)

Bild
Om jag fick en krona för varje hjärna du inte har Svampbob, skulle jag ha en krona!
Jocke @ Bamsesamlarna.com - http://www.bamsesamlarna.com - Sökes: Bobo 1978-80 i bra skick!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Inlägg av Labrador Road 26 »

swinging90 skrev:Kommer figurer ifrån hamburgerrestauranger ha något värde i framtiden? Jag menar är det värt att spara på oöppnade omslagspåsar med figurer i. Jag har inte direkt någon figur i åtanke men jag bara tänkte i fall man skulle komma över någon och då inte råkar öppna påsen och förstöra värdet.

Vissa kan ha ett visst värde, förutom de redan nämnda som Disney/superhjältar även Star Wars och möjligtvis även andra film-relaterade som Sagan om Ringen, Pirates of the Caribbean, Narnia och liknande. Tippar på att även Harry Potter har en viss samlarkrets. Finns det inget direkt skäl att ta ur dem ur plastpåsen så tycker jag du bör låta dem vara kvar i förpackningen, det bör påverka priset något, normalt får man ju mer för MOC och MIB (Mint on Card och Mint in Bag/Box respektive).

Själv har jag alla mina hamburgerrestaurangprylar som kommit inplastade kvar i påsarna, så även de från flingpaketen. För att inte tala om alla oöppnade actionfigurer, där brukar jag i och för sig passa på att köpa en del lösa (öppnade alltså) på SF-mässan, eftersom jag inte kan ta mig för att bryta förpackade själv.

Men just sakerna från McDonalds, Burger King och liknande ligger rätt lågt i samlarkretsar, jämför med de "riktiga" officiella utgåvorna från respektive tillverkare. Man kan alltid räkna med ett högra värde på exempelvis en Iron Man från Toybiz eller Hasbro än en från Burger King.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
swinging90

Inlägg av swinging90 »

Tack för svaren, bra att veta.

Labrador Road 26 skrev:Själv har jag alla mina hamburgerrestaurangprylar som kommit inplastade kvar i påsarna, så även de från flingpaketen.

Jag blev lite nyfiken. Men har du eller någon anna tjänat pengar på att sälja någon plastfigur från en hamburgerestaurang eller flingpaket?
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Inlägg av Labrador Road 26 »

swinging90 skrev:Tack för svaren, bra att veta.

Labrador Road 26 skrev:Själv har jag alla mina hamburgerrestaurangprylar som kommit inplastade kvar i påsarna, så även de från flingpaketen.

Jag blev lite nyfiken. Men har du eller någon anna tjänat pengar på att sälja någon plastfigur från en hamburgerestaurang eller flingpaket?

Kan inte svara för de andra samlarna, men jag är renodlad samlare, säljer inte mina grejer (på gott och ont) över huvud taget. Skulle jag sälja tror jag knappt det skulle gå plus ens, möjligtvis att vissa få drar up och täcker "förlusten" på övriga. Krasst kan man nog säga att ska man tjäna stålarr på McDonalds-saker så får man se till att vara McDonalds själv.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Den Lekande Människan
Kontakt:

swinging90 skrev:Tack för svaren, bra att veta.

Även jag är samlare - har inte själv sålt någon figur, men väl köpt. Brukar sällan vara någon riktigt dyr affär, men rent tekniskt har i alla fall någon annan "tjänat pengar" på mig. [:)]
Skriv svar