Till salu spiderman naturlig storlek

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
kalsid
Good
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 22:18
Kontakt:

Till salu spiderman naturlig storlek

Inlägg av kalsid »

Hej

Mitt första inlägg på detta forum

Jag sitter hemma på en spiderman staty i naturlig storlek, Har haft den nu i 3-4 år och skulle kunna tänka mig att sälja den men detta är inget man säljer bort hur som helst .. Kan ni ge mig förslag på vart jag ska sälja den för att göra någon person lycklig..
Skickar med en länk till ebay som visar en likadan staty som jag äger .

http://cgi.ebay.com/spider-man-lifesize-statue-life-size-spiderman-marvel_W0QQitemZ150357177644QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item2301fc752c&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A16%7C66%3A2%7C39%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Välkommen hit.

En sådan fanns till salu tidigare för något år sedan på Tradera, men jag kommer inte ihåg om den blev såld/hur mycket.
Endera här eller tradera.
Den är häftig men tyvärr lite för stor för mig (sambon skulle bli helgalen[:D][:D])
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Har väl varken råd eller plats, men blir nyfiken på hur tung den är.
Vad är den gjord i för material?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
kalsid
Good
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 22:18
Kontakt:

Inlägg av kalsid »

25-30 kilo skulle jag gissa på. €en är gjord av något hårt plast matrial vet ej.. Frugan tog inte imot den med öppna armar 3-4 år sedan.Nu har hon vant sig med den.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag är lätt intresserad av att köpa den. Hur mycket vill du ha för den?
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Om jag inte tar fel är den gjord i glasfiber. Ett ex fanns till beskådan på Åbergs Musséum under superhjälte-utställningen för något (några?) år sedan. För de som bor i Stockholm kan den ses i spelbutiken (EB Games?) i Gallerian, om de har sin kvar, var ett tag sedan jag var in där.

Dräkten är samma typ som i filmerna, med nätmönstret aningen upphöjt.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

[quote="burnout"]

Den är häftig men tyvärr lite för stor för mig (sambon skulle bli helgalen[:D][:D])
[/quote]

Sorry OT; men ibland undrar jag om inte det bästa vore "varsitt hus". [8)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

[quote="Kung Orne I"]

[quote="burnout"]

Den är häftig men tyvärr lite för stor för mig (sambon skulle bli helgalen[:D][:D])
[/quote]

Sorry OT; men ibland undrar jag om inte det bästa vore "varsitt hus". [8)]
[/quote]
Särbo i seriebod.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
kalsid
Good
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 22:18
Kontakt:

Inlägg av kalsid »

spindelmannenelektra Postad - 08 jul 2009 : 03:43:54
--------------------------------------------------------------------------------
Jag är lätt intresserad av att köpa den. Hur mycket vill du ha för den?

Frågan är mer vad är du beredd att betala för den.. Har svårt att sätta fingret på vad den är värd..
Användarvisningsbild
oscar
Very Good
Inlägg: 136
Blev medlem: lör 22 mar 2008, 12:32

Inlägg av oscar »

var bor du ?
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

[quote="kalsid"]

spindelmannenelektra Postad - 08 jul 2009 : 03:43:54
--------------------------------------------------------------------------------
Jag är lätt intresserad av att köpa den. Hur mycket vill du ha för den?

Frågan är mer vad är du beredd att betala för den.. Har svårt att sätta fingret på vad den är värd..
[/quote]

Svårt att säga. Var bor du? Fraktkostnaden lär ju bli en del. [:)]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
kalsid
Good
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 22:18
Kontakt:

Inlägg av kalsid »

Jag och Spiderman bor i GBG området :)
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Är fortfarande intresserad om du inte har sålt den. Har skickat mail till dig kalsid.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Häftig tycker jag, men som sagt den ser ut att kosta en del om man ska tro den där "auktionen".

Nån som vet varför de tillverkades egentligen och i vilket samanhang, att det är nåt med nån av filmerna förstår man ju av designen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Är det inte en reklamgrej det är tänkt att biograferna ska skylta med för att besökare ska bli nyfiken på filmen?

Samma syfte som en filmaffisch, men litet mer avancerat?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jo, man kan gissa det, att den ska stå i entrén eller nåt när filmen är ny.
Svårt att prissätta nåt sånt isf.

Promotiongrejor ska väl inte ha ett pris, jag antar att de ska förbrukas, men det är väl som med bioaffischer och annat sånt, nån får det efteråt, och hur fasen sätter man då ett värde liksom, jag menar nåt är den ju värd för alla har inte en och några vill säkert ha en hemma med.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="Wakuran"]

Är det inte en reklamgrej det är tänkt att biograferna ska skylta med för att besökare ska bli nyfiken på filmen?
[/quote]
Nja inte för biograferna, vi får nöja oss med standees av kartong, som kan vara nog så knepiga att sätta ihop. De där är nog snarare för ställen där tänkbara besökare kan tänkas vara, men inte 10 meter från biljetten så att säga. Med tanke på att det fanns/finns en hos EB Games så kanske den egentligen hör ihop med spelet som kom i filmens kölvatten, för jag antar att det kom ett spel. Har inte sett ett ex när jag varit uppe hos Columbia (Sony/Disney) i alla fall.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag vet att den fanns i en spelbutik i Göteborg efter filmen i samband med att spelet släpptes.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

[quote="labrador road 26"]

[quote="Wakuran"]

Är det inte en reklamgrej det är tänkt att biograferna ska skylta med för att besökare ska bli nyfiken på filmen?
[/quote]
Nja inte för biograferna, vi får nöja oss med standees av kartong, som kan vara nog så knepiga att sätta ihop. De där är nog snarare för ställen där tänkbara besökare kan tänkas vara, men inte 10 meter från biljetten så att säga. Med tanke på att det fanns/finns en hos EB Games så kanske den egentligen hör ihop med spelet som kom i filmens kölvatten, för jag antar att det kom ett spel. Har inte sett ett ex när jag varit uppe hos Columbia (Sony/Disney) i alla fall.
[/quote]

Nu blir jag nyfiken. Har du något jobb i samband med filmbranschen?

Alltså, jag hade inte väntat mig såna där statyer för varenda biograf som köper in en kopia, utan bara för vissa särskilda Multiplexbiografer i USA och vissa andra större städer i världen, i princip.

Men det kan ju vara en TV-/dataspelsgrej, hursomhelst, annars. Ett spel kan ju generera mycket mer pengar per såld kopia än en biobiljett.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="Wakuran"]

Nu blir jag nyfiken. Har du något jobb i samband med filmbranschen?
[/quote]
OT.
Biografmaskinist, och frilansande filmskribent emellanåt. Så jag har monterat ihop drösvis med standees, inga med elektronik i dock. Så i samlingarna ingår förstås massor av filmaffischer, trailers på 35 mm och alla möjliga konstiga promotionprylar. Fick exempelvis en stor Wolverine-figur av Fox i samband med filmen. Slut OT.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar