Tintin T-shirts

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
Skeptikern
Very Good
Inlägg: 166
Blev medlem: lör 12 aug 2006, 20:35
Ort: Sverige
Kontakt:

Tintin T-shirts

Inlägg av Skeptikern »

För något år sen kunde man köpa engelska Tintin-T-shirts på Seriegrossisten och Comics Heaven i Stockholm. Men nu finns dom varken kvar i någon av dessa affärer. Och Artmakers har inte heller sådana T-shirts. Var kan man alltså få tag på dessa Tintin-tröjor (i Stockholm framförallt), om man inte orkar köpa såna på eBay?
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Numera är Moulinsart (företaget som har hand om allt med Tintin) ganska restriktiva med vilka som får göra officiella Tintin-saker och jag tror inte att det just nu finns någon som gör t-shirts. Det finns ett företag som gör Tintin-barnkläder, men vad jag sett så gör de inget för vuxna.

De t-shirts som säljs på Tradera är till 98 procent pirattröjor från Thailand, förutom den där månen-tröjan som följde med en av bilarna och som ganska många säljer. De flesta butiker aktar sig nog för att sälja "pirat"kläder då Moulinsart har en ganska aggressiv inställning med rättsprocesser och liknande.

Info till alla icke boende i Stockholm: Artmakers är namnet på det galleri i Gamla Stan som också är den officiella Tintin-shoppen i Stockholm.

Man kan bara hoppas att det blir lite mera t-shirts inför 100-års jubiléet nästa år.

Välkommen till forumet också. [:)]
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Skeptikern
Very Good
Inlägg: 166
Blev medlem: lör 12 aug 2006, 20:35
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Skeptikern »

labrador road 26 skrev:
Numera är Moulinsart (företaget som har hand om allt med Tintin) ganska restriktiva med vilka som får göra officiella Tintin-saker och jag tror inte att det just nu finns någon som gör t-shirts. Det finns ett företag som gör Tintin-barnkläder, men vad jag sett så gör de inget för vuxna.

På Artmakers säljs det Tintin-tröjor (dock ej såna jag är ute efter), även i vuxenstorlekar tror jag. Typ såna här:
http://www.thetintinshop.uk.com/acatalo ... ng_21.html

citat:De t-shirts som säljs på Tradera är till 98 procent pirattröjor från Thailand, förutom den där månen-tröjan som följde med en av bilarna och som ganska många säljer.
Vad är det för en måntröja? Är det den här?:
http://www.tradera.com/auction/aid_31411257
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Skeptikern skrev:Vad är det för en tröja? Är det den här?:
http://www.tradera.com/auction/aid_31411257


Den T-Tröjan följde med i Tintins Bilar paketet, Så den är riktig inget plagiat. jag tror jag har 3 st liggande.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Bomber och granater! Jag har missat att det faktiskt finns några officiella Tintin-tröjor. De du letar efter, är det de som tidigare såldes med de engelska omslagen? Minns att jag köpte två sådana på Comics Heaven på 90-talet någon gång. Har i alla fall inte sett till just dessa på lång tid nu.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Skeptikern
Very Good
Inlägg: 166
Blev medlem: lör 12 aug 2006, 20:35
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Skeptikern »

labrador road 26 skrev:
Bomber och granater! Jag har missat att det faktiskt finns några officiella Tintin-tröjor. De du letar efter, är det de som tidigare såldes med de engelska omslagen?

Just det, här är ett exempel:
http://207.142.128.121/*fullfunkfashion ... 2/5633.jpg
Skriv svar