Seriemagasinet.se

Annonsmarknad för företagare och/eller säljare som inte går att betrakta som hobbysäljare.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Re: Seriemagasinet.se

Inläggav Agentum » tis 02 jun 2020, 07:01

Jo den boken, och 5kg stpämmer säkert, det öär ett as gåhahaha!

Du har säkert rätt om statyetterna, Sverige är nog inte stort nog för det, jag förstår att man inte vill lagra saker utan sälja.

Ledsen att jag stör i din tråd, det var väl inte riktigt nenngen, gillade att du inte enbart hade nya tidningar bara.
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
Spip
Very Good

Inläggav Spip » lör 06 jun 2020, 00:02

Ingen fara att störa i tråden, lite "off topic" blir det i alla trådar =)
"At least I´m a player and not a pawn."

Användarvisningsbild
Spip
Very Good

Inläggav Spip » tis 09 jun 2020, 20:00

Nu har vi letat långt in på lagret och fått upp en del Tokyopop-paket i webbshopen.
https://seriemagasinet.se/

Bild

Användarvisningsbild
Spip
Very Good

Inläggav Spip » ons 01 jul 2020, 10:48

Äntligen är leveranserna från USA som vanligt igen och nyheterna börjar ramla in.
Nu kom avslutningen på Geoff Johns Doomsday Clock i en snygg slipcase:
https://seriemagasinet.se/butik/dc/doomsday-clock-vol-2-with-slipcase/
Bild

Sen fick vi även hem ett exemplar av jätte-boken Uncanny X-men The Adamantium Collection:
https://seriemagasinet.se/butik/marvel/uncanny-x-men-adamantium-collection/

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » sön 05 jul 2020, 23:27

Jösses 2000, samlarbok antar jag.
är de numrerade?

Användarvisningsbild
Spip
Very Good

Inläggav Spip » mån 06 jul 2020, 09:10

Nej Marvel numrerade inte Adamatium Collection böckerna.
Anledningen till att de är så dyra är formatet.
Den har över 700 sidor och storleken är ca 30x40 cm, så den är nästan i A3 format...

Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Grumme » mån 06 jul 2020, 15:28

Spip skrev:Äntligen är leveranserna från USA som vanligt igen och nyheterna börjar ramla in.
Nu kom avslutningen på Geoff Johns Doomsday Clock i en snygg slipcase:
https://seriemagasinet.se/butik/dc/doomsday-clock-vol-2-with-slipcase/
Bild

Sen fick vi även hem ett exemplar av jätte-boken Uncanny X-men The Adamantium Collection:
https://seriemagasinet.se/butik/marvel/uncanny-x-men-adamantium-collection/

Ursäkta ot, men jag gillar att en medlem med ett användarnamn från Spirou, med en avatar från DC, skriver ett inlägg i tråden om Seriemagasinet.
Det visar på bredd. [:D]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » fre 10 jul 2020, 19:45

Och jag får tacka för en serietidning extra, tänkte jag skulle köpa av dig har inte läst den här Doomsday clock, får ta del två sen.

Användarvisningsbild
Spip
Very Good

Inläggav Spip » ons 15 jul 2020, 21:29

Håller på att läsa del två själv nu, var lite skeptisk till att de tar in Watchmen universumet i det "vanliga" DC-universumet men jag får väl läsa det först innan jag bestämmer mig.
Del ett var ju välskriven och snyggt tecknad så då får man ju lite förhoppningar om att del två är lika bra.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » tor 16 jul 2020, 00:32

Ok, väl tecknad absolut, dock försöket att härma originalets upplägg dvs lösa dokument, en mordhistoria för sig mm käns tvingad för mig, det är inte Watchmen del 2 så varför försöka vara Alan Moore?
Det klart det är en stor grej för DC, men Watchmen var dels barn av sin tid och avslutad, här menar Mao att det fortsätter och förändrar tex Comedians fall som ju inte är nåt kanske i originalet utan bygger på vem gjorde det och varför, det hela blir som att sudda bort detta.

Och då det väl blev surt när originalet till Rorsasch blev den överlägset populäraste figuren när serien gick och när filmen gick, detta var ju inte meningen.

Så lyckas här Johns skapa en ointressant figur som dennes arvtagare, som saknar det originalet hade, hur klart han än såg ev konspiratorer förlitade han sej på en sunkblaska som tryckte allt nonsens varenda dåre skickade om de ens såg skillnad som vi ju ser.

Här finns ju inget sånt att denne då enbart blivit galen av utomjordingsbläckfisken landning för att bli en figur han aldrig ens visste vem det just var.
Men ok lyckat om man ska tona ner figuren då oinsatta störde sig så väldigt på orginalets metoder och tyckande, Moore ville ju inte att han skulle ses som en hjälte, detta kom ju av hans brutala hämd på människor han menade förtjänade det, tex snubben som tar en unge som sen äts upp av hans hundar, som själv får nöjet till det.
Denna säger vad han gjort bara men det är väl PG13 här, våld ska inte visas vara omotiverat eller nåt, vilket ju är väldigt verklighetstroget.
Ändå är de nya figurerna hur nu synd det är om dem skapade för det iaf mot bovar, tillbakablickarna är tunna historier.

Watchmen var ju väldigt lite om superhjältar egentligen, det gör klart hån av dem skulle jag säga, ingen har dessutom superkrafter mer än Dr.. Manhattan, detta bryts nu också med de nya figurerna(så vitt man efter 6 nr kan förstå iaf)

Men som sagt var inte läst mer än hälften, men det hade känts bättre utan närmare slaviska härmning tom i antal nummer, det bra är teckningarna osv som inte stor alls, och det blir väl Absolute och Liknande samlingar, om man noterar pyttetexten i dokumenten tex, så pengar drar det in.

Geoff Johns är inte Alan Moore på 80talet hur mycket han än vill, jag gillar honom men har här lite svårt för hans stil, kanske dags att skapa nåt eget stort.

Men som sagt hälften är kvar, jag vill mycket gärna se en spinn i den.

Återgå till "Företagsannonser"