Epix Rea

Annonsmarknad för företagare och/eller säljare som inte går att betrakta som hobbysäljare.
Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Epix Rea

Inlägg av mikkeX »

Nu är det dags för stor rea hos Epix: http://epix.se/rea/

Villkoret för att man ska kunna handla till reapriser är att man handlar för minst 500 kronor.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Ursprungligen från http://epix.se/rea/extra_info_pages.php ... 5#samlarex

Traderas priser
En del kunder har klagat högljutt på våra samlarpriser och krävt vi ska sälja våra tidningar lika billigt som de ibland säljs på vissa auktionssajter, som t.ex. Tradera.

Låt mig därför reda ut den frågan en gång för alla:
Det stämmer att vissa av Epix’ tidningar och album går att hitta – än så länge – billigare hos t.ex. Tradera. Men detta är ingen anledning alls för oss att sänka våra priser.
Varför?
Jo, de flesta av dessa tidningar är med största sannolikhet tjuvgods från 80- och 90-talet.

Tycker det är lite fult att peka ut de som säljer på Tradera som handlare av tjuvgods, kan inte påminna mig att jag någonsin sett Epix/Tung Metall och liknande i auktioner som på det minsta sätt sett mysko ut. Snarare att de inte är så dyra längre mest troligen beroende på lägre efterfrågan.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Tinet
Good
Inlägg: 31
Blev medlem: tis 21 apr 2009, 14:50
Ort: Germany
Kontakt:

Inlägg av Tinet »

Det känns rent allmänt rätt onödigt att redovisa varför Epix väljer att ta så höga priser för de tidningar som finns kvar på lager, och dessutom råka smutskasta alla som säljer sina gamla tidningar på Tradera eller till antikvariat. Men Horst är kanske lite bitter eller dramatisk. :) Och det är hur som helst en rafflande story.

En annan tragikomisk historia handlar om albumet [url="http://epix.se/rea/product_info.php?products_id=319"]Spegelns ansikte[/url]:

"... Men trots totalsågning i kvinnobullor och bojkott i kvinnoboklådor tog upplagan på 3000 ex slut.
Gamla tanten som bodde ovanför lagret hade nämligen glömt stänga av
badkranen innan hon skulle hälsa på barnbarnen över påsken.
Det blev översvämning i lagret, och bland offren fanns ca 2800 osålda ex av Spegelns ansikte
Tantens försäkring fick ersätta en del av skadan, och på så vis blev
Spegelns ansikte trots alla motgånger en liten finansiell succé ändå."

Senare lär det ha flyttat in en bög i hennes lägenhet, som köpte hela Epix utgivning av Ralf König strax innan han flyttade ut igen. Han tjatade till sig en fet rabatt, men betalade aldrig. Den som flyttade in i lägenheten efter honom förtäljde senare för Horst att han var snorrik, och son till en ännu rikare miljonärsfarsa. Och blåste Epix på 1200 kronor.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Haha, en snål stekarbög som är König-fan. Underbart!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Tackar för länken! En beställning är givetvis gjord!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

Någon som vet hur länge rean håller på?
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

[quote="impeesa"]

Någon som vet hur länge rean håller på?
[/quote]
På hemsidan stod det ungefär "tills vidare, till lagret är synligt minskat".

Edit: Kanske en dum fråga, men är de 500 kr minimikostnad före eller efter rabatten är avräknad?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Tinet
Good
Inlägg: 31
Blev medlem: tis 21 apr 2009, 14:50
Ort: Germany
Kontakt:

Inlägg av Tinet »

Det är 500 kr minimikostnad efter att rabatten är avräknad.

Jag slog mig ihop med min syster för att komma över gränsen utan att ruinera mig, men sen handlade vi tillsammans ändå för mer än en tusenlapp ...
Skriv svar