Paul Murry s Buck O'Rue samlas

Annonsmarknad för företagare och/eller säljare som inte går att betrakta som hobbysäljare.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Paul Murry s Buck O'Rue samlas

Inläggav germund » ons 04 apr 2012, 13:00

Jag vet inte om jag ska lägga det här under Företagsannonser eller Disneyserier, men eftersom jag är så enormt personligt insyltad vill jag göra lite reklam för vår nya bok någonstans. Tillsammans med Classic Comics Press ger vi nu äntligen, efter åratal av planer, ut Paul Murrys och Dick Huemers seriestripp Buck O'Rue 1951-52 i samlad form. Och Gerben Valkema har tecknat ett brutalt snyggt omslag åt oss.

Ta en titt:
http://www.classiccomicspress.com/
http://www.classiccomicspress.com/buck/index.html
http://buckorue.blogspot.se/

Bild

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Re: Paul Murry s Buck O'Rue samlas

Inläggav rkaj » mån 09 apr 2012, 22:21

Ska man tolka det faktum att du tydligen är insyltad som att den här samlingen kommer på svenska också? För när du säger "vi" och "vår" syftar det väl på Egmont här i Sverige?

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inläggav germund » mån 09 apr 2012, 22:50

Nej nej, Egmont har ingenting med den här boken att göra och det blir endast en amerikansk utgåva. Jag och Richard Huemer (författaren Dick Huemers son) har diskuterat och planerat den här boken i nästan tio års tid, dvs sen långt innan jag började arbeta för Egmont, och vi var väldigt nära att ge ut den själva innan vi började samarbeta med Classic Comics Press, för att få samma distribution som deras övriga titlar (On Stage, Juliet Jones, Cisco Kid, Big Ben Bolt). Med "vi" menade jag snarast jag och Classic Comics Press och (underförstått för de som känner oss) Richard.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » tis 10 apr 2012, 03:39

Kul att höra att du "arbetar" utanför Egmonts kretsar, det känner ja galltid ger förhoppningar på nåt sätt.

Serien har jag alrig hört talas om är det nån form av komisk seriee eller Archie i västern typ?
Bara baserat på omslagets look.
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inläggav germund » tis 10 apr 2012, 08:59

Agentum skrev:Kul att höra att du "arbetar" utanför Egmonts kretsar,

jaja, jag var seriesamlare långt lång tinann jag började på Egmont. Jag jobbar på Egmont för att jag gillar serier, absolut inte tvärtom. Sen ska det kanske tilläggas att detta helt och hållet är ett oavlönat hobbyprojekt, vilket endast ge ren liten slant om boken skulle sälja riktigt riktigt bra. Buck O'Rue gick endast i ett litet antal tidningar och det är i princip ingen idag som läst hela de två årgångarna som publicerades 1951-52. Jag ska inte påstå att det är världen bästa humorserie eller ens vilda västern-parodi, men gillar man knasiga serier och kanske framför allt Paul Murrys teckningar är den rejält underhållande. Och ska jag vara helt ärligt tyckte nog Murry det här var betydligt roligare att teckna än alla de Musse Pigg-serier han tecknade de kommande decennierna.

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » tis 10 apr 2012, 12:29

Nu är väl hästbilderna på hörnet utvalda just för att de är särskilt snygga, men Murry känns långt mer engagerad där än han gjorde i 70-talets Musse Pigg-serier.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inläggav germund » ons 11 apr 2012, 15:42

Wakuran skrev:Nu är väl hästbilderna på hörnet utvalda just för att de är särskilt snygga, men Murry känns långt mer engagerad där än han gjorde i 70-talets Musse Pigg-serier.

Oh ja, utan tvekan. Sjuttiotalets Murry gick helt på rutin och enkla lösningar; det funkade fortfarande hyfsat, men speciellt grafiskt kul eller utmanande var han knappast vid det laget. Hästbilderna längs ryggen är inte så mycket utvalda som hämtade från ett ark med prmotionteckningar Murry tecknade till lanseringen 1950/51:
Bild

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » ons 11 apr 2012, 15:50

Nice! Är det två olika hästar, eller finns det någon anledning till att de har olika manfärg?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inläggav germund » ons 11 apr 2012, 20:28

Wakuran skrev:Nice! Är det två olika hästar, eller finns det någon anledning till att de har olika manfärg?
Bra fråga, men jag vet inte! Det finns bara en "förmänskligad" häst i serien och det är Bucks Reddish, men eftersom de här bilderna antagligen tecknades i samband med uppstarten av strippen kan det ha funnits planer på fler. Det finns förresten flera trams-strippar som skämtar med att Buck letar efter sin "horse Reddish", uttalat horseradish (författaren Dick Huemer älskade tramsiga ordvitsar).

Användarvisningsbild
germund
Very Fine

Inläggav germund » tor 19 apr 2012, 19:42

Nu äntligen ligger Buck O'Rue-boken ute på amazon.
Vi skickar till tryck om en två veckor eller så, men *om* (och jag menar *om*) ni funderar på att införskaffa den, förhandsbeställ gärna. Tryckupplagan sätts nämligen efter uppskattat intresse och antalet förbeställningar från butiker.

Återgå till "Företagsannonser"