Varför tecknar du?

Här kan du skapa omröstningar. Är Kalle Anka starkare än Fantomen?

Varför tecknar du?

jag vet inte
0
Inga röster
Det råkar bara bli så när jag får en penna i handen
5
21%
För att se om jag idag kan dra den magiska linjen.
5
21%
För min egen skull bara. Världen är inte mogen att se min konst
1
4%
Jag brukar visa det bästa jag gjort för min familj och mina vänner
0
Inga röster
Jag ritar inte jag skapar
2
8%
För att bearbeta mina innersta känslor
1
4%
För att få utlopp för energin som bubblar inom mig
6
25%
För att få bekräftelse
1
4%
För pengarnas skull
3
13%
 
Antal röster: 24

Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Varför tecknar du?

Inlägg av Peral »

Jag tecknar för att det är kul! Jag har t.ex. fem Lila DeLila serier liggandes uppe på vinden som jag inte har några planer på att publicera.
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varför tecknar du?

Inlägg av Isegrim »

Labrador Road skrev:Om det man gör ska betalas av andra skulle jag säga att kunden är det primära..


Det skulle även jag säga, har man en kund kan man inte hålla på och klaga över att man inte får göra som man vill. Mycket av det vi idag betraktar som konst är beställningsverk, så det finns mycket som kan betraktas som konst i efterhand. Som är en del av konsten och konsthistorien.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varför tecknar du?

Inlägg av tfels »

Labrador Road 26 skrev:
tfels skrev:Kom just på att du nog talar om de goda och de onda. Lite kul på nåt sätt.

Skulle snarare säga introverta kontra extroverta. De som trivs och uppskattar gemenskap och de som hellre trivs för sig själva. I respektive E i Myers-Briggs Type Indicator, vilket inte har något som helst med gott eller ont att göra.
Nja, vi pratar nog förbi varandra här. För visst kan väl de extroverta vara "onda"? Det råkar bara sammanfalla på vissa punkter men inte på andra, så jag snurrade väl till det när jag pratade om onda och goda, men menade det samtidigt skämtsamt.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Varför tecknar du?

Inlägg av Labrador Road 26 »

tfels skrev:För visst kan väl de extroverta vara "onda"?

OT.

Både introverta och extroverta kan vara onda, om nu ondska de facto finns. Det är nog inte helt säkert att den gör. Ofta handlar det om andra saker och förbluffande många, nästan alla gör som de blir tillsagda.
http://www.youtube.com/watch?v=4b7YFtiE5EA Finns mängder med fler studier som visar på samma sak, de flesta är som får som bara följer flocken. Slut OT.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Varför tecknar du?

Inlägg av larsa66 »

Peral skrev:Jag tecknar för att det är kul! Jag har t.ex. fem Lila DeLila serier liggandes uppe på vinden som jag inte har några planer på att publicera.


oj!

Det var såna här överraskningar jag hoppades på.

Hur orkar du? Är det bara den egna tillfredsställelsen som ger dig energin?
Du måste ha lagt ned åtskilliga timmar på att teckna, Varför inte publicera?

Det är ju många som gillar serien. Är dom inte tillräckligt många?
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Varför tecknar du?

Inlägg av Peral »

Jag tecknade dem före jag gjorde färdigt det första albumet, de stämmer inte överens med hur jag tänkt mig att Ldel skall utvecklas, de skulle bara vara en helt felaktig utveckling av karaktärerna. och deras universum.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Varför tecknar du?

Inlägg av Cadial »

Peral skrev:Jag tecknade dem före jag gjorde färdigt det första albumet, de stämmer inte överens med hur jag tänkt mig att Ldel skall utvecklas, de skulle bara vara en helt felaktig utveckling av karaktärerna. och deras universum.

Ett framtida Ï backspegeln-album"!
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Varför tecknar du?

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Gör som Marvel och DC och kalla det för "alternativ verklighet" och ge ut. ;)
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varför tecknar du?

Inlägg av tfels »

Gör en reboot! Öka försäljningen. Förvirra läsarna. Och gör en ny reboot för att råda bot på den gamla förvirringen och därmed öka försäljningen, skapa ny förvirring och behov av ännu en reboot. Sedan avslutar du med att reboota rebootarna och så har de aldrig hänt.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Varför tecknar du?

Inlägg av Peral »

Du är så smart Tfels! Jag kanske tittar igenom dem och ser om det går att göra något med dem, det värsta är dock att jag tror att jag tappat bort det mesta av replikerna i dessa serier, så det är rutor med tomma pratbubblor.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Varför tecknar du?

Inlägg av RioGrande »

Text toköverskattat. Gör rena serier, med rena bubblor. [:)]
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Varför tecknar du?

Inlägg av BoJustBo »

Den här tråden är ju lite gammal men jag tycker det är ett ämne som alltid är aktuellt.

Jag vet inte varför jag tecknar, har liksom alltid gjort det, minns att jag tecknat med föräldrarna i 3-4 års åldern och haft både stöttande föräldrar och lärare när det gäller mitt tecknande. (Grinige farmor räknas såklart inte)
Har alltid haft lite dålig koncentrationsförmåga, något som ibland förbättras ifall jag tecknat medans jag till exempel lysnar på en föreläsning etc.

Att teckna för konfirmation känner man ju igen men vem man vill ha konfirmation är inte så enkelt att säga, är det utomstående eller helt enkelt bara en själv det handlar om, det tenderar nog skifta lite fram och tillbaka tror jag.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varför tecknar du?

Inlägg av Allan Kämpe »

Jag har tydligen missat den här tråden helt och hållet när det diskuterades som mest i den...

Jag tecknar serier för att berätta något som jag tycker inte har berättats riktigt på det sättet jag vill förut...Jag tycker bäst om att berätta i serieform/bilder och att läsa en bra serieberättelse slår det mesta! Om jag sedan får lite bekräftelse att det jag gör är bra enligt andra så ger det ju en god känsla att ta med sig...men det är inte det primära...jag skulle helt klart teckna serier ändå!

Jag valde röstalternativet: Jag ritar inte jag skapar!
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Varför tecknar du?

Inlägg av RioGrande »

Det är ju lite som att äta eller andas. Nåt man gör för att inte dö (eller må dåligt).///////// (Jaha... insåg inte att jag redan gjort inlägg i denna tråd... för TVÅ år sedan... hm...)
Skriv svar