Forumets tekniska status?!

Frågor om funktioner och/eller felrapporter postas här.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Forumets tekniska status?!

Inlägg av K-E Lindkvist »

Fniss, fniss! Om facebooks avbrott blir långvarigt kanske några avfällingar från forumet kommer tillbaka? Om de kommer ihåg sina inloggningsuppgifter förstås! [:p]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Forumets tekniska status?!

Inlägg av Agentum »

Hehe, ja tala om att det trasslar, FB är så förgängligt, allt man pratar om är snart borta på ett annat sätt än på forum.

Men många idag är uppfödda med det där sk sociala medier fast de inte alls är värst sociala utan ofta har amerikanska regler och i ögat som söker ord i inlägg tom bilder och stänger av folk, ibland för högst förvånande saker, tex säljes kan inte nämnas då kan hela gruppen ryka beroende på vad den anses vara om.

Socialt? Hur då, folk är duktiga på att förfölja och skapa falska profiler enbart för att avsky just dig, fast du öht aldrig ens träffat dem, jösses vad tid det läggs på sånt kan jag säga.
Du vet inte om en åsikt du har i ett helt vanligt hobbyområde retar upp nån tok som den beslutar sig för att försöka få dig att bråka med hans falska profil.

Ärligt jag tycker mycket är skit och pajasgrejor, folk som verkligen borde vara vuxna beter sig som bortskämda ungar.

Ok det är inte alltid så, men om nån enbart är dryg på ett forum och egentligen mest vill bråka, blir de sällan långvariga.

Nä, jag har försökt fånga mig med FB, det enda det håller för är viss kontakt med de få jag känner i chatdelen.
I övrigt är det hopplöst att tex diskutera nånting, som flera sagt mig, att öht få en reaktion på ditg inlägg eller tråd är en bedrift, det har blivit så, tusentals medlemmar men ingen tycker nåt fast det är just det område gruppen är om.
Eller för grupper som plötsligt stendör bara för då har de fått en ny idé till grupp, eller för folk som delar politiska åsikter från andra plötsligt och kan bedriva rena egentligen helt snäva områden politiskt, visst man kan ju ta bort dem, men man undrar alltid vad var tanken? Jag sitter inte i MP och inriktar mig stenhårt hela tiden på elbilar enbart.
Visst man har lagt till dem sommvön för man delar intresse annars, men de vill !insikt absolut påtvinga en deras åsikter i annat.

En tumme upp ungefär.

Nä jag inser att tiden gått ifrån mig men jag skulle i te sakna FB öht om de aldrig kom tillbaka igen.
9mm, i'm never further away than that.
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Re: Forumets tekniska status?!

Inlägg av Kattmannen »

Jag tycker också att det känns lite sådär att det står "Ej säker" överst när man är inne på Serieforum.

Jag skulle definitivt sakna Serieforum om det försvann.

Formen webforum har en bra fördel jämfört med Facebook genom att det är ett tydligt strukturerat "träd", lätt att hitta. Lätt att återuppta en sedan länge avsomnad diskussion.

Jag är med på Facebook också. Det har många fördelar, tex att man kan "lajka" inlägg. Sen så är ju de flesta (eller riktigt många i alla fall) med på Facebook också. Men nackdelen är ju att gamla inlägg blir svåra att hitta och återuppta.
Skriv svar