Sökningen?

Frågor om funktioner och/eller felrapporter postas här.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Sökningen?

Inlägg av Agentum »

Den erkar inte täcka alla trådar på forumet, hur långt tillbaka täcker den?

Jag tänkte lägag till några rader i en tråd jag vet finns som är om skräckserier, men det går inet tat hitta tråden hur än jag söker på ända begrepper som jag vet stod i den.

Gör jag fel eller är sökfunktionen så begränsad så den kanske baar klarar nåt halvår eller så?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Sökningen?

Inlägg av Erik S »

åäö strular också. Jag tog upp problemen med sökfunktionen för ett bra tag sedan.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Sökningen?

Inlägg av UlfK »

Agentum skrev:Den erkar inte täcka alla trådar på forumet, hur långt tillbaka täcker den?

Jag tänkte lägag till några rader i en tråd jag vet finns som är om skräckserier, men det går inet tat hitta tråden hur än jag söker på ända begrepper som jag vet stod i den.

Gör jag fel eller är sökfunktionen så begränsad så den kanske baar klarar nåt halvår eller så?


Den interna sökningen fixar bara det som tillkommit efter forumflytten, plus de trådar moderatorerna har hunnit gå igenom och efterindexera. (Vilket är ett hästjobb.)

Får man inga träffar där rekommenderar jag att man använder vår specialsöktjänst: http://serienytt.se/?page_id=5 som via Google söker på alla våra siter.

Jag vet att Erik påpekat problemen med den interna sökningen tidigare. Jag hoppas att ni har förståelse för att det är ett problem som är svårlöst. Det är inte så att det finns en knapp "Fixa sökfunktionen" som vi låter bli att trycka på.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Sökningen?

Inlägg av Agentum »

Det jobbiga är ju då att trådar som redan var påbörjade i ett spcefikt ämne inte går at hitta mer.

Tråkigt, för det käns inte alltid som det man vill skriva r intressant nog för en helt ny tråd.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Sökningen?

Inlägg av UlfK »

Agentum skrev:Det jobbiga är ju då att trådar som redan var påbörjade i ett spcefikt ämne inte går at hitta mer.

Tråkigt, för det käns inte alltid som det man vill skriva r intressant nog för en helt ny tråd.


Jo, som sagt, om du söker på "skräckserier" på http://serienytt.se/?page_id=5 får du en hel hög träffar, de fyra första är:

Serieforum.se • Visa tråd - Tidiga skräckserier i Sverige
Är det någon som har koll på skräckserier som publicerades i Sverige innan skräckserievågen på sjuttiotalet? Om några av femtiotalets ...
viewtopic.php?f=8&t=4012&start=0

Serieforum.se • Visa tråd - Scanna, Visa, Berätta: Nytt & Äldre ...
Skräckserier i magasinformat från Eerie Publication och Stanley ... De innehåller återtryck av skräckserier från 40- & 50-talet, ...
viewtopic.php?f=19&t=954

Serieforum.se • Visa tråd - Tidiga skräckserier i Sverige
Tidiga skräckserier i Sverige. Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld. ...
viewtopic.php?f=8&t=4012&start=20

Serieforum.se • Visa tråd - Tales from the Crypt - Stora Skräcktråden
Vi har inlett tråden men lite detaljerat tugg om skräckserier. .... Det var den boken som ledde in mej på skräckserier. ...
viewtopic.php?f=8&t=1466&start=20
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Sökningen?

Inlägg av Agentum »

Jo jag får se vilken jag kan väcka isf, för det käns som att vi är få som gillar de serierna i vilket fall, men tack för at du tog dig tid.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Sökningen?

Inlägg av UlfK »

Agentum skrev:Jo jag får se vilken jag kan väcka isf, för det käns som att vi är få som gillar de serierna i vilket fall, men tack för at du tog dig tid.


Den sista, Tales from the Crypt - Stora Skräcktråden, är nog bäst. Ingen orsak, det är en del av uppdraget här. [:)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Sökningen?

Inlägg av Magnus »

Det går inte att använda sökfunktionen.
Något verkar ha crashat.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Sökningen?

Inlägg av Labrador Road 26 »

Den vanliga som är bättre funkar som den ska.
http://serienytt.se/om/sok/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Sökningen?

Inlägg av UlfK »

Magnus skrev:Det går inte att använda sökfunktionen.
Något verkar ha crashat.


Fixat.

Labrador Road 26 skrev:Den vanliga som är bättre funkar som den ska.
http://serienytt.se/om/sok/


Även om länken ovan fungerar vill jag gärna påpeka att sökrutan numera även bor på förstasidan: http://serieforum.se/
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Skriv svar