Får man ha säsongsbundna avatarer?

Frågor om funktioner och/eller felrapporter postas här.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
nicklas.johansson
Fine
Inlägg: 526
Blev medlem: mån 03 sep 2007, 15:23
Ort: Umeå, Västerbotten

Får man ha säsongsbundna avatarer?

Inlägg av nicklas.johansson »

Jag har en liten fundering. De senaste åren har jag haft en julvariant av min avatar, helt enkelt samma bild fast med en julkrans som inramning. Nu tänkte jag byta till den eftersom årstiden är rätt, men var kan jag hitta den? Försvann den i flytten från gamla forumet? Den hette något i stil med Squee, julsquee, Nicklas eller något sådant. Jag kommer faktiskt inte ihåg men den var låst på mig.
En bra karl reder sig själv och en dålig behöver ingen hjälp!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Var kan jag hitta min jul-avatar?

Inlägg av Labrador Road 26 »

nicklas.johansson skrev:Jag har en liten fundering. De senaste åren har jag haft en julvariant av min avatar, helt enkelt samma bild fast med en julkrans som inramning. Nu tänkte jag byta till den eftersom årstiden är rätt, men var kan jag hitta den? Försvann den i flytten från gamla forumet? Den hette något i stil med Squee, julsquee, Nicklas eller något sådant. Jag kommer faktiskt inte ihåg men den var låst på mig.

Den bör finnas kvar, däremot är avatarinställningarna inte likadana här som på gamla forumet och avatarerna är egentligen inte låsta till någon specifik medlem. UlfK lägger in avatarerna på respektive medlem då det inte går att göra själv numera. Om den finns kvar (kan inte se något skäl till att den skulle försvunnit) så är det alltså han som fixar det vid tillfälle.

/Admin
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Var kan jag hitta min jul-avatar?

Inlägg av APenny4YourThoughts »

nicklas.johansson skrev:Jag har en liten fundering. De senaste åren har jag haft en julvariant av min avatar, helt enkelt samma bild fast med en julkrans som inramning. Nu tänkte jag byta till den eftersom årstiden är rätt, men var kan jag hitta den? Försvann den i flytten från gamla forumet? Den hette något i stil med Squee, julsquee, Nicklas eller något sådant. Jag kommer faktiskt inte ihåg men den var låst på mig.


Ho ho ho... håll till godo.

Bild
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Patrik A
Fine
Inlägg: 361
Blev medlem: tis 16 mar 2010, 19:21
Ort: Knivsta

Re: Var kan jag hitta min jul-avatar?

Inlägg av Patrik A »

Labrador Road 26 skrev:
nicklas.johansson skrev:..De senaste åren har jag haft en julvariant av min avatar, helt enkelt samma bild fast med en julkrans som inramning. Nu tänkte jag byta till den eftersom årstiden är rätt, men var kan jag hitta den?..

Den bör finnas kvar, däremot är avatarinställningarna inte likadana här som på gamla forumet och avatarerna är egentligen inte låsta till någon specifik medlem. UlfK lägger in avatarerna på respektive medlem då det inte går att göra själv numera. Om den finns kvar (kan inte se något skäl till att den skulle försvunnit) så är det alltså han som fixar det vid tillfälle.

/Admin


Åsyftar du de som finnes på serienytt (http://serienytt.se/?page_id=47)? För där fann jag den inte, men jag kan ju förvisso i all hast ha hoppat förbi den också.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Var kan jag hitta min jul-avatar?

Inlägg av Labrador Road 26 »

seriegranskningen skrev:Åsyftar du de som finnes på serienytt (http://serienytt.se/?page_id=47)? För där fann jag den inte, men jag kan ju förvisso i all hast ha hoppat förbi den också.

Nope, där ska egentligen bara lediga avatarer ligga, de som används eller varit kopplade/låsta till någon finns inte med där vad jag vet.

/Admin
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Patrik A
Fine
Inlägg: 361
Blev medlem: tis 16 mar 2010, 19:21
Ort: Knivsta

Re: Var kan jag hitta min jul-avatar?

Inlägg av Patrik A »

Labrador Road 26 skrev:Nope, där ska egentligen bara lediga avatarer ligga, de som används eller varit kopplade/låsta till någon finns inte med där vad jag vet.

/Admin


Aha, okej. Jag har inte satt mig in i vad som gäller för avatarer, men så åtminstone forna bilder har varit som låsta till en, om man då valt av vad som erbjudits av forumet? Efter lite sömn får jag nog läsa lite mer om det :) Det begynner nästan bli dags för mig att skaffa mig en dylik.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Var kan jag hitta min jul-avatar?

Inlägg av Labrador Road 26 »

seriegranskningen skrev:Aha, okej. Jag har inte satt mig in i vad som gäller för avatarer, men så åtminstone forna bilder har varit som låsta till en, om man då valt av vad som erbjudits av forumet? Efter lite sömn får jag nog läsa lite mer om det :) Det begynner nästan bli dags för mig att skaffa mig en dylik.

Klart du ska ha en avatar, antingen om du vill välja någon ur det befintliga galleriet, teckna en egen eller komma med önskemål på någon specifik karaktär är helt upp till dig.

På gamla forumet kunde man alltså få "sin" avatar låst på sig så ingen annan kunde välja samma, här är det löst på lite annat sätt genom att man talar om vilken man vill ha så löser vi det.

/Admin
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Hur gör man med personliga avatarer?

Inlägg av Peral »

Jag undrar hur herrar LR26 och UlfK ställer sig till säsongsbetonade avatarer, Är det alltför mycket jobb för er om fler skulle vilja under en kortare tid julifiera sin avatar
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Hur gör man med personliga avatarer?

Inlägg av Labrador Road 26 »

Peral skrev:Jag undrar hur herrar LR26 och UlfK ställer sig till säsongsbetonade avatarer, Är det alltför mycket jobb för er om fler skulle vilja under en kortare tid julifiera sin avatar

För min del är det ok, men förvänta er inte att jag ska teckna dit tomteskägg, luvor och liknande på existerande avatarer. Ulf får svara på vad han anser om själva uppläggandet.

Behöver ni hjälp med att justera storlek på någon passande jul-avatar är det bara att skicka ett pm till mig om det, med länk till bilden så fixar jag den.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Hur gör man med personliga avatarer?

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Det finns många helger. Sukkot någon?

Det finns också en poäng att INTE byta. Avataren är ju oftast förknippad med personen bakom och inläggen den har gjort. Många tänker säkert "åh, inte den där dryge jävla idioten med myntet nu igen. Jag pallar inte läsa. *bläddra förbi*" när min dyker upp. Det är väl det som är poängen med en avatar? :)
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Hur gör man med personliga avatarer?

Inlägg av Looding »

Skulle vilja ha denna under en tid för att sedan återgå till min gamla:
Bild
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Hur gör man med personliga avatarer?

Inlägg av Wakuran »

Men om man, som Looding, redigerar sin avatar själv och laddar upp den i god tid innan?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Hur gör man med personliga avatarer?

Inlägg av UlfK »

Peral skrev:Jag undrar hur herrar LR26 och UlfK ställer sig till säsongsbetonade avatarer, Är det alltför mycket jobb för er om fler skulle vilja under en kortare tid julifiera sin avatar


Reglerna har inte förändrats.

Vill du önska en egen avatar, gör ett inlägg i denna tråd bestående av en länk till den bild du vill använda. När din avatar är på plats kommer ditt inlägg i denna tråd att tas bort för att hålla tråden överskådlig. Vill du diskutera avatarer, var snäll och gör det i en annan tråd.


Det står inget om att man måste ha ett syfte för att önska avatar, inte heller hur ofta man får önska nya. Kör på.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Får man ha säsongsbundna avatarer?

Inlägg av Kung Orne I »

Min avatar är hämtad från "Shaun the Sheep" och är en av "the naughty pigs". Jag rekommenderar er INTE att göra en bildsök på "naughty pig christmas". Ojojoj...
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Får man ha säsongsbundna avatarer?

Inlägg av burnout »

Undrar var min "TomteHadock" är någon stans för den hittar jag inte. [:I]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Får man ha säsongsbundna avatarer?

Inlägg av Labrador Road 26 »

burnout skrev:Undrar var min "TomteHadock" är någon stans för den hittar jag inte. [:I]

Är det denna du menar?

Bild

Övriga som jag hittar som verkar ha julkoppling är dessa, osäker på vilka som eventuellt tillhör någon specifik medlem dock.

Bild Bild

Dessa tillhör nog redan medlemmar och ibland före detta (?) forumiter.
Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild

Det här är samtliga juliga avatarer jag hittar i mina samlingar.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Får man ha säsongsbundna avatarer?

Inlägg av burnout »

Labrador Road 26 skrev:
burnout skrev:Undrar var min "TomteHadock" är någon stans för den hittar jag inte. [:I]

Är det denna du menar?

Bild


JAAAAAAA, Var har du gömt den? för jag hittar den inte under "min profil"
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Får man ha säsongsbundna avatarer?

Inlägg av UlfK »

burnout skrev:
Labrador Road 26 skrev:
burnout skrev:Undrar var min "TomteHadock" är någon stans för den hittar jag inte. [:I]

Är det denna du menar?

Bild


JAAAAAAA, Var har du gömt den? för jag hittar den inte under "min profil"


Den sitter ju där den skall, ju. [:o)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Får man ha säsongsbundna avatarer?

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Kung Orne I skrev:Min avatar är hämtad från "Shaun the Sheep" och är en av "the naughty pigs". Jag rekommenderar er INTE att göra en bildsök på "naughty pig christmas". Ojojoj...


Orne, jag hittade din julavatar i gömmorna! Håll till godo! :)

Bild
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Får man ha säsongsbundna avatarer?

Inlägg av burnout »

UlfK skrev: Den sitter ju där den skall, ju. [:o)]


Ohhhva skönt, nu kan jag sova lugnt. Trodde skulle bli Julmust hela dec. [:D]
Skriv svar