Alla inlägg syns inte i RSS-feeden

Frågor om funktioner och/eller felrapporter postas här.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
mohsart
Fine
Inlägg: 267
Blev medlem: mån 14 dec 2009, 15:18
Ort: Blekinge
Kontakt:

Alla inlägg syns inte i RSS-feeden

Inlägg av mohsart »

Jag använder RSS-flödet via google reader, tyvärr verkar bara ca 30% av posterna dyka upp där men det kan jag ta - det blir ofta mer intressant när man ser ett svar på en fråga man inte sett, tex ;)

/Mats
Riggare, segelmakare och repslagare. Pysslar även med teckning samt fin- och fulsnickeri
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Alla inlägg syns inte i RSS-feeden

Inlägg av UlfK »

mohsart skrev:Jag använder RSS-flödet via google reader, tyvärr verkar bara ca 30% av posterna dyka upp där men det kan jag ta - det blir ofta mer intressant när man ser ett svar på en fråga man inte sett, tex ;)

/Mats


Är du säker på att du fångat rätt feed? Beroende på i vilken forumavdelning du står får du olika flöden, du kan t ex få en feed med bara Köp&Sälj, eller Superhjältar osv osv.

Det finns fyra huvudfeeds:

feed.php
feed.php?mode=news
feed.php?mode=forums
feed.php?mode=topics

Och sen kan du få underforumspecifika genom att hänga på respektive underforums nummer, Tekniska frågor som vi står i just nu är kategori 52, alltså:

feed.php?f=52
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
mohsart
Fine
Inlägg: 267
Blev medlem: mån 14 dec 2009, 15:18
Ort: Blekinge
Kontakt:

Re: Alla inlägg syns inte i RSS-feeden

Inlägg av mohsart »

Hmmm, nu var det ett tag sedan, men jag är rätt säker på att jag fiskade upp en feed för en underkategori men fick trots det se massa inlägg från andra ställen.
Jag ser inte hur jag kan kontrollera vilken feed jag har, men skulle ju kunna prova att radera och lägga till på nytt... Vad är skillnaden mellan huvud-feed:arna?

Nå, det är iaf så att jag från samma tråd ser bara (min gissning) ca 30% av inläggen så jag tror inte att det är det som är problemet.

/Mats
Riggare, segelmakare och repslagare. Pysslar även med teckning samt fin- och fulsnickeri
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Alla inlägg syns inte i RSS-feeden

Inlägg av UlfK »

Jag skall försöka ha lite koll på det. Jag har själv den rena feed.php i Google Reader, och har inte upplevt att den missat inlägg. [:I]

Vad det är för skillnad i de olika smakerna? Jag har faktiskt ingen aning, utan lämnar det som en uppgift för den intresserade läsaren. [:)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
mohsart
Fine
Inlägg: 267
Blev medlem: mån 14 dec 2009, 15:18
Ort: Blekinge
Kontakt:

Re: Alla inlägg syns inte i RSS-feeden

Inlägg av mohsart »

En lustig sak hände nyss:
Jag hade inga olästa inlägg enligt google reader, klickade på visa alla och sen på visa 0 nya objekt.
Då dök 8 olästa poster upp, det stod visserligen fortfarande att inga nya inlägg fanns (ingen siffra i vänsterdelen) men inläggen fanns att läsa i högerdelen, det första av dem postat 21:47, nu är klockan 03:05...

/Mats
Riggare, segelmakare och repslagare. Pysslar även med teckning samt fin- och fulsnickeri
Användarvisningsbild
mohsart
Fine
Inlägg: 267
Blev medlem: mån 14 dec 2009, 15:18
Ort: Blekinge
Kontakt:

Re: Alla inlägg syns inte i RSS-feeden

Inlägg av mohsart »

Testar lite med rnews och den visar inga poster från serieforum som nya.
Jag har lagt in alla fyra huvud-feedar och alla tycker att — No new articles available.
I google reader har det hunnit poppa upp ett par nya poster sen jag började labba med rnews.
När jag la in Mattias Inks feed så poppade det genast upp 10 olästa, så programmet i sig verkar fungera.
Och jag missar fortfarande en del poster i google reader, fast jag raderat feeden och lagt till feed.php istället för vad jag nu hade innan.

/Mats
Riggare, segelmakare och repslagare. Pysslar även med teckning samt fin- och fulsnickeri
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Alla inlägg syns inte i RSS-feeden

Inlägg av UlfK »

Jag erkänner att jag aldrig satt mig in i mekaniken bakom phpBB3:s feed. Att den agerar besynnerligt kan bero på att den har en bugg i grundutförandet, eller på att det tillkommit en bugg i den svenska versionen. Jag har själv noterat att feeden i Google Reader kan ligga rätt många timmar efter själva forumet, men inte undersökt detta vidare.

Har du noterat något vidare i huvudfrågan, om alla poster syns?
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
mohsart
Fine
Inlägg: 267
Blev medlem: mån 14 dec 2009, 15:18
Ort: Blekinge
Kontakt:

Re: Alla inlägg syns inte i RSS-feeden

Inlägg av mohsart »

Det går lite upp och ned, för ett par veckor sedan dök det inte upp nånting alls på säkert 10 dagar, de senaste dagarna tror jag det mesta dykt upp men jag är rätt säker på att en del saknas.

/Mats
Riggare, segelmakare och repslagare. Pysslar även med teckning samt fin- och fulsnickeri
Skriv svar