Blev utelåst

Frågor om funktioner och/eller felrapporter postas här.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
c12
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 12 dec 2011, 12:49
Ort: Älvsjö

Blev utelåst

Inlägg av c12 »

Hej, jag är tillbaka.
Det var jag som var Farbror Kjell tidigare.
För en tid sedan gjorde serieforum någon sorts uppdatering, och en länk bifogades.
Bra så långt, frånsett att länken inte fungerade.
Det gick inte att komma in igen på forumet på något sätt, den bråkade om användarnamn, eller att e-postadressen innehades av en annan medlem.
Ingenstans på sidan hittade jag sätt att kontakta någon på serieforum.
Nu har jag surat färdigt, och lånat en annan dator, och även bytt identitet.
Annars är jag samma gamla farbror som tidigare.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Blev utelåst

Inlägg av RioGrande »

Är du säker på att det var detta forum? (Här brukar de vara tillmötesgående och snabba med att svara... [:)] )

Kanske var det Seriefrämjandets forum du var på tidigare (och DÄR --- oj, oj, oj --- hade de krångel!)?
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Blev utelåst

Inlägg av Labrador Road 26 »

Låter underligt, känner inte igen beskrivningen alls. När jag kollar på Farbror Kjell-kontot ser jag inget konstigt där heller. Men UlfK våran tekniker kanske kan se vad som skulle ha skett i så fall.

Vi bytte forumskal men det är snart två år sedan och jag antar att dessa saker hände mer nyligen.

Tyvärr kan jag inte hjälpa mer än så, det är i alla fall ingen medveten utelåsning som skett. I profilen ser det dock ut som du inte besökt forumet sedan 24 januari 2010 alltså innan flytten skedde.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=1867

/Admin
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
c12
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 12 dec 2011, 12:49
Ort: Älvsjö

Re: Blev utelåst

Inlägg av c12 »

Oj, är det så länge sedan.
Nåväl, jag kunde inte på något sätt kontakta forumet, i varje fall kom jag inte på något.
Nu har jag i alla fall tagit mig in igen.
Välkommen hoppas jag.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Blev utelåst

Inlägg av rkaj »

Låter märkligt, men välkommen tillbaks i alla fall! [8D]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Blev utelåst

Inlägg av Labrador Road 26 »

c12 skrev:Oj, är det så länge sedan.
Nåväl, jag kunde inte på något sätt kontakta forumet, i varje fall kom jag inte på något.
Nu har jag i alla fall tagit mig in igen.
Välkommen hoppas jag.

Stämmer det att Kjell-kontot inte använts sedan flytten måste du nog aktivera det på nytt, det var nog bara därför du inte kom i så fall. Alltså verifiera lösenord och mail om jag minns rätt (var länge sedan jag gjorde det).
/Admin
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Blev utelåst

Inlägg av UlfK »

PM skickat.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Blev utelåst

Inlägg av UlfK »

Sådär, då har vi fixat så Farbror Kjell är sig själv igen, och dessutom försökt förtydliga hur man går tillväga om man hamnar i den här situationen. Här ovanför hittar man nu rutan Kategoriregler, vari man kan läsa följande: "Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se."

Samma sak gäller för våra övriga siter, dvs man kan maila till info@seriekatalogen.se, info@serienytt.se samt info@nearmint.se om man har frågor och/eller synpunkter på respektive site.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Skriv svar