Ny bokserie: Carl Barks Ankeborg

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Ny bokserie: Carl Barks Ankeborg

Inlägg av germund »

Merkurius skrev:Började prenumerationen förra veckan. Fick svar att första boken kommer i maj? Hur kommer det sig när det redan kommit 4 böcker? Kommer jag inte att få dem? Fick inget svar jag begrep från prenumerationsservicen..
Maj låter långt fram, men det kan vara så att du precis missat utskickat av bok 5. Utskicken görs en gång per kvartal, varje gång en ny bok ges ut, och i ditt fall tror jag du får bok 1när de som började prenumerera från början får bok 6, bok 2 när de i fronten får bok 7, och så vidare.
Användarvisningsbild
Merkurius
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 27 jan 2010, 19:52

Re: Ny bokserie: Carl Barks Ankeborg

Inlägg av Merkurius »

Hej vad det går i min prenumeration... Fortfarande inga böcker och inga svar från kundtjänst. Undrar om det ens går att avboka prenumerationen.
Kasatonov
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 08 maj 2016, 20:32

Re: Ny bokserie: Carl Barks Ankeborg

Inlägg av Kasatonov »

Nu pumpar jag en gammal tråd här, men jag hoppade nyss på CBA-tåget och är mycket nöjd med den första boken, som jag fick hem nu i veckan. Kommer jag alltså att få en bok varannan månad nu tills hela serien är avslutad?
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Ny bokserie: Carl Barks Ankeborg

Inlägg av germund »

Kasatonov skrev:Kommer jag alltså att få en bok varannan månad nu tills hela serien är avslutad?
Kul att du gillar böckerna, men tempot är justerat till 4 böcker per år, dvs en bok var tredje månad. Årets alla böcker, dvs 9-12, är redan skickade till tryck.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Ny bokserie: Carl Barks Ankeborg

Inlägg av Looding »

Men vad hände med del 8 (holländaren)? Den verkar inte finnas tillgänglig på någon näthandel. Tror den fanns tillgänglig i en vecka eller så, men inte mycket mer.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Kasatonov
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 08 maj 2016, 20:32

Re: Ny bokserie: Carl Barks Ankeborg

Inlägg av Kasatonov »

germund skrev:Kul att du gillar böckerna, men tempot är justerat till 4 böcker per år, dvs en bok var tredje månad. Årets alla böcker, dvs 9-12, är redan skickade till tryck.

Jaha, just takten är inte så viktig för min del så jag kanske uttryckte mig tveksamt. Min huvudfråga är alltså om jag kommer att få en bok åt gången tills hela serien är avslutad trots att jag nyligen signade min prenumeration?
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Ny bokserie: Carl Barks Ankeborg

Inlägg av germund »

Kasatonov skrev:Min huvudfråga är alltså om jag kommer att få en bok åt gången tills hela serien är avslutad trots att jag nyligen signade min prenumeration?
Så brukar bokklubbarna fungera. Jag tror dock att man kan köpa sig ikapp om man så önskar, eller påbörja en prenumeration på senare volym om man hittar de tidigare någon annanstans. De första exen av böcker 10+11+12 kom förresten till kontoret idag. Sitter bara alla sidor i rätt ordning [;)] är de riktigt fina.
Skriv svar