Sandman, den feta boken från Egmont

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av Grumme »

Nu är den i.a.f. borta på de tre butiker jag listade tidigare.
Min beställning behandlas fortfarande, så jag hoppas verkligen att den går igenom. [B)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av germund »

mikaelsol skrev:Vi provar ett nytt säljbolag så det är lite barnsjukdomar.

Den går i alla fall att köpa via vår egna kampanjsajt http://kampanj.dintidning.se/sandman
Jag får citera Mikael Sols tidigare inlägg - det var visst inte helt enkelt att lägga över försäljningen på ett nytt säljbolag, men det löser sig.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av Mithroth »

Jag gjorde en beställning från Adlibris i torsdags. Fick mail igår kväll att boken var helt slut i lager samt från förlaget....
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av Agentum »

Så den är mao slut iaf, och typ omgående, lysande.

Bäst alla som vill ha resten som behövs ligger på som fan då framöver.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av Mithroth »

Hur gick det med det här? Ni andra som beställde, dök det upp någon bok hos er? Är den slut eller är den inte släppt från förlaget än? Den är bortplockad från alla sidor nu igen iaf.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av mikaelsol »

Kan inte svara för nätbokhandlarnas del, men det går att beställa boken från Egmonts egna kampanjsajt
Här är länk http://kampanj.dintidning.se/sandman

Klicka på länken. Skriv in dina uppgifter och boken skickas inom 14 dagar.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av Mithroth »

Jo, jag har sett att den finns där men den är nästan 200 kr dyrare där jämfört med de andra och det är över min nivå. Så om det är enda stället att köpa på får jag stå över.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av Grumme »

Mithroth skrev:Hur gick det med det här? Ni andra som beställde, dök det upp någon bok hos er? Är den slut eller är den inte släppt från förlaget än? Den är bortplockad från alla sidor nu igen iaf.


Min order står fortfarande som "Inte levererad", men ännu inte cancellerad. Hoppet lever m.a.o.
Jag vet inte om det spelar någon som helst roll, men i och med att jag valde direktbetalning och därmed redan har betalt böckerna, så kanske jag får förtur mot de som valt faktura? [8]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av larsa66 »

Grumme skrev:Min order står fortfarande som "Inte levererad", men ännu inte cancellerad. Hoppet lever m.a.o.
Jag vet inte om det spelar någon som helst roll, men i och med att jag valde direktbetalning och därmed redan har betalt böckerna, så kanske jag får förtur mot de som valt faktura? [8]


Vilka var det du beställde från?

Nåja, jag valde att gå via Mikaelsols länk. Det blev dyrt men jag hoppas den är värd det.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av Grumme »

larsa66 skrev:
Grumme skrev:Min order står fortfarande som "Inte levererad", men ännu inte cancellerad. Hoppet lever m.a.o.
Jag vet inte om det spelar någon som helst roll, men i och med att jag valde direktbetalning och därmed redan har betalt böckerna, så kanske jag får förtur mot de som valt faktura? [8]


Vilka var det du beställde från?


CDON.

Fick ett mail nu i morse om att leveransen blivit försenad från deras leverantör (nähä?), och att de "dessvärre inte ge mig något exakt leveransdatum, men lovar att jag kommer att få mina varor så fort det bara är möjligt."

Fan tro't, jag misstänker tyvärr ändå att jag om en eller ett par veckor kommer att få ett mail där de beklagar att produkten tagit slut. [:I]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av Agentum »

Ja det här blev gerkligen ett konstigt släpp av boken, jag hann inte ens se den tillgänglig online, betänk att det ju blir fler, det kommerju bli hopplöst att få tag på, iofs slipper de med bok ett oss andra, men det här vet folk om och kommer kasta sig över de senare för att sen sälja för höga priser oläst på Tradera.

Jag börjar tro att det är avsikten med det mesta som släpps i Sverige av den här stilen, man kan väl inte alltid misslyckas att förstå efterfrågan?

Jag menar allt släpps för samlare inte läsare.

I det hör fallet saknas inte tillgång på engelska dock.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av BoJustBo »

Även i länken som Mikael Sol postade så är ju boken 200kr billigare än den engelska versionen av samma.

Dock så skulle jag själv personligen aldrig beställa en bok från Egmont med tanke på alla skräckhistorier man hört.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av Looding »

BoJustBo skrev:Även i länken som Mikael Sol postade så är ju boken 200kr billigare än den engelska versionen av samma.

Jag köpte den via länken. Dyrare, men så får det bli den här gången.

BoJustBo skrev:Dock så skulle jag själv personligen aldrig beställa en bok från Egmont med tanke på alla skräckhistorier man hört.

Prenumererade på DRSV och det var problem med en försändelse, som de löste, så jag har förtroende för hur de hanterar sina fel.

Det är lite som Posten. De får så jävla mycket skit, fast de är billiga, snabba och säkra. Av alla mina försändelser fram och tillbaka genom åren så är det två, eventuellt tre som kommit bort eller skadats så pass att det blivit problem. Du skickar ett paket och mottagaren har det en eller två dagar senare, för bara några tior. DET är en bra service.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av Agentum »

Ok iofs dyrare är ju relativt, nu är det ställt mot ingen tillgång alls och det är det enda valet om svenska gäller.

Jag har inga erfarenheter av Egmont på det sättet, det handlar ju mest om en bra förpackning, fraktaren är tyvärr hopplös vad än man verkar göra.

Undrar hur många jäkla hardcovers man har med stötta hörn osv, egentligen skulle man skrika om det.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av BoJustBo »

Looding skrev:
BoJustBo skrev:Dock så skulle jag själv personligen aldrig beställa en bok från Egmont med tanke på alla skräckhistorier man hört.

Prenumererade på DRSV och det var problem med en försändelse, som de löste, så jag har förtroende för hur de hanterar sina fel.

Det är lite som Posten. De får så jävla mycket skit, fast de är billiga, snabba och säkra. Av alla mina försändelser fram och tillbaka genom åren så är det två, eventuellt tre som kommit bort eller skadats så pass att det blivit problem. Du skickar ett paket och mottagaren har det en eller två dagar senare, för bara några tior. DET är en bra service.

Kan ju stämma såklart. Jag går ju med andrahands information.
Men vissa är kroniska när det gäller dålig hantering. Amerikanska postverket tillexempel.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av Göran Semb »

BoJustBo skrev:Även i länken som Mikael Sol postade så är ju boken 200kr billigare än den engelska versionen av samma.

Minsann! Det är ju smått fantastiskt, faktiskt.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av Agentum »

Det är iofs en modifierad sanning, den amerikanska är en Omnibus på 1040 sidor denna är 640 så det är inte samma bok.
http://www.amazon.co.uk/Sandman-Omnibus ... ds=Sandman

71 pund

Den äldre var sk Absoluteformat med slipcase, så det var en enorm bumling, nu gäller dock den visade.
Senast redigerad av 1 Agentum, redigerad totalt 0 gånger.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av BoJustBo »

Agentum skrev:Det är iofs en modifierad sanning, den amerikanska är en Omnibus på 1040 sidor denna är 640 så det är inte samma bok.
http://www.amazon.co.uk/Sandman-Omnibus ... ds=Sandman

71 pund


Sandman omnibus är en helt annan samling. Mycket mindre format. Absolute Sandman volume 1 är vad som översatts. Och jag gick efter Bokus prisskillnad.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av Agentum »

45 pund nånstans för en sån från 2010 men jag vet inte hur många det finns, så ok priskillnaden går bort iaf, men den är inte senast utgåva även om de tycks givit ut Omnibusarna innan alla Absolute var borta, lite udda imo.
Omnibus är serietidningformat, så ok ej oversize det ör sant om det nu är viktigt.

Ingen köper amerikanska lyxsamlingar på svenska nätbutiker, de är alltid kraftigt dyrare än du kan få dem för, konstigt nog är det inte alltid så för vanliga tradeds.

Troligen beror det på att angett utpris används i Sverige inte en omräkning av vad de egentlugen kostar på marknaden.

Du ser just här 75 pund angivet pris men plättlätt att få en för 45.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Sandman, den feta boken från Egmont

Inlägg av Grumme »

Nu har jag (förhoppningsvis) garderat mig och beställt ett ex även direkt från Egmont.
Är dock lite nyfiken på hur många exemplar de sitter på, och hur många som gick ut till bokhandlarna, fysiska som virtuella?
Jag menar, med en totalupplaga på 800 exemplar av bok 1, så kan det inte bli många exemplar per återförsäljare...
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Skriv svar