Danska E-voke släpper svenskt

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Danska E-voke släpper svenskt

Inlägg av Sandblaster »

Osäker på om detta redan nämnts någonstans så jag skapar en tråd. Ta bort om den är redundant...

Enligt förläggaren Lars Christiansen på FaceBook ska E-voke testa svenska marknaden med Pierre Winnigers Evergreen-triologi. Om det funkar så kan det bli fler svensk-släpp.

Man kan ju alltid hoppas på ett under för E-voke har helt klart en hel del häftiga titlar på gång. Blir faktiskt frestad att börja köpa danskt för första gången...

https://www.e-voke.dk/webshop.html
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Danska E-voke släpper svenskt

Inlägg av Agentum »

Al and Brock minsan, kul serie fö.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Danska E-voke släpper svenskt

Inlägg av Wakuran »

Det som förvånar mig är att man till stor del släpper lyxiga hardcoverutgåvor av serier som känns som de var rätt trashiga redan när de var nya...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Danska E-voke släpper svenskt

Inlägg av Agentum »

Tja jo, mjukpärm räcker långt.

Nämnda triligi känner jag igen folket på, en mystisk 20tals värld, iaf ett album finns på svenska sen förr.
Tydlugen inte så populär läste jag, Tardis Adele är åt samma håll men bättre.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Danska E-voke släpper svenskt

Inlägg av Wakuran »

Jo, Pierre Wininger känns ju litet opersonlig... Men om det är hela trilogin samlad kan det ju vara intressant.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Danska E-voke släpper svenskt

Inlägg av germund »

E-voke tycks satsa på smalare titlar i små upplagor, men kvaliteten är det inget fel på. Jag har den engelskspråkiga utgåvan av deras första Wininger-trilogi, Victor Billetdoux, och det är mycket sympatisk läsning. Dock tror jag att de räknar med att albumen säljer slut, så man ska nog grabba dem när de kommer, om man vill ha dem.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Danska E-voke släpper svenskt

Inlägg av Agentum »

Jo är man intresserad så.

Just av dessa är jag inte det, men en del andra de hade, men tvekar över danskan mest, en vanesak antar jag iofs.

Al & Brock som de kallas här har ju funnits några få album på svenska och sen var väl resten i SM special då svartvitt.
De var skoj tycker jag, italienskt har jag för mig.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Re: Danska E-voke släpper svenskt

Inlägg av Sandblaster »

Som jag förstår det kommer Evergreen boken bestå av de 3 albumen + extra, ej tidigare utgivet, material som E-voke redaktionen fått loss från Winingers familj. E-voke har alltså tillverkat en egen 'integrale' och inte bara köpt & översatt någon redan färdig fransk samlingsvolym. Känns som lite av ett eldsjälsprojekt. Så rätt kul att den även släpps på svenska.
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Re: Danska E-voke släpper svenskt

Inlägg av Sandblaster »

Ja 'Bråkmakarna' var ju en charmig serie (nu blir man ju smått sugen att rota fram och läsa om de gamla albumen). Annars hade ju Storm med Don Lawrence känns kul att äntligen få läsa, har den förresten gått i någon svensk blaska? Ny western-serie med Swolfs också hyfsat intressant.

Serpieri ...super trashig.... och ändå...så vill jag läsa...måste vara ett tecken på något... [|)]
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Danska E-voke släpper svenskt

Inlägg av Agentum »

Just Brkmakarna hette de i albumen, tyvärr är det ju inte komplett men SM hade en del mer men vet inte om det är allt, det var ju svartvitt och inte i så bra papper och tryck.

Den är väl lite Terence Hill och Bud Spencer om nån mins dem på film, särskilt efter westernfilmerna Trinity då.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
KRax
Fine
Inlägg: 627
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 23:42
Ort: Sverige

Re: Danska E-voke släpper svenskt

Inlägg av KRax »

Sandblaster skrev:Som jag förstår det kommer Evergreen boken bestå av de 3 albumen + extra, ej tidigare utgivet, material som E-voke redaktionen fått loss från Winingers familj. E-voke har alltså tillverkat en egen 'integrale' och inte bara köpt & översatt någon redan färdig fransk samlingsvolym. Känns som lite av ett eldsjälsprojekt. Så rätt kul att den även släpps på svenska.


Man har ju sina svagheter, givet köp för mig.
Längtar du efter en lur?

http://www.kraxbb.se
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4388
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Danska E-voke släpper svenskt

Inlägg av RioGrande »

Agentum skrev:Jo är man intresserad så.

Just av dessa är jag inte det, men en del andra de hade, men tvekar över danskan mest, en vanesak antar jag iofs.

Al & Brock som de kallas här har ju funnits några få album på svenska och sen var väl resten i SM special då svartvitt.
De var skoj tycker jag, italienskt har jag för mig.

Belgiskt. Duchateau/Denayer (som även gjort Yalek (världens bästa serie)). De gick i Helgonet och SuperTempo i Sverige. (Samt tre album från Winthers, som Bråkmakarna)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Danska E-voke släpper svenskt

Inlägg av Agentum »

Ok, blandar var det uaf, men jag har stött på dem då och då som biserier.

Och poängen är hur olkika huvudfiguerna är i allt, de bråkar ständigt, men obefallt måste de hjälpas åt.

Det låter simpelt men det var kul och som sagt påminner om Bud Spencer och Terrence Hills filmer som jag trots att de väl var billuga produktionen alltid gillat.

Men nu var det fråga om en svensk version av trilogin av 20talets Paris, mystik, tror bara en finns och isf bygger den väl upp rätt bra för att sedan inte hålla måttet ansågs det.

Vattnet stiger och en okult grupp i egyptoligisk magi som kan få folk att flyga vill sänka allt.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar