Albumförlaget

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Kontakt:

Inläggav lennon » ons 08 jul 2009, 17:05

[quote="Pirlouit"]

Det tredje testamentet blir bara bättre. Ingen slump att det var det första du började ge ut?
Kanske för att man måste läsa om de tidigare albumen innan man börjar med det sista. :-)
Törs man fråga vilket album som kommer härnäst? Fortsättningen på någon av dina påbörjade följetonger eller får vi se nåt helt nytt?
Skrämmande och kul på samma gång hur väl din smak verkar stämma med min egen.
[/quote]
Hej,

Lite slump var det ju att jag hittade den, och jag försökte ju få rättigheterna till Blueberry, Linda & Valentin m.fl. först, men då de inte var till salu, så var DTT ett självklart val.

Det blir något helt nytt. Något fantastiskt [:)] Det kommer en lite bättre presentation om en eller två veckor. Efter den så har jag bara planerat uppföljare för i år.

Mvh Jonas
www.albumforlaget.se

Användarvisningsbild
southpunk

Inläggav southpunk » tor 09 jul 2009, 02:04

Oj många bollar i luften, ser fram emot något nytt igen, hittills har man ju inte blivit besviken.

Förresten vilken serie har sålt bäst?

Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Kontakt:

Inläggav lennon » tor 09 jul 2009, 11:24

[quote="southpunk"]

Oj många bollar i luften, ser fram emot något nytt igen, hittills har man ju inte blivit besviken.

Förresten vilken serie har sålt bäst?

[/quote]
Sir Arthur Benton har sålt bäst.
www.albumforlaget.se

Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Kontakt:

Inläggav lennon » sön 26 jul 2009, 19:46

Nästa serie från Albumförlaget blir Metabaronerna. Första delen, "Othon, Ättefadern" skickas till tryck nästa vecka.

Metabaronerna är en Science-fiction berättelse i form av en släktkrönika. Del ett handlar om hur Othon blir den första Metabaronen, efter att den stora hemligheten har avslöjats.

Metabaronerna har varit en riktig storsäljare i Frankrike, och även i många andra länder. Det finns ytterligare sju delar i denna krönika över universums största krigare. Läs och njut :-)

[img]http://www.albumforlaget.se/custom/metabaronmellan.jpg[/img]
www.albumforlaget.se

Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine

Inläggav spacemonkey » sön 26 jul 2009, 20:05

Vackert Lennon!!! Givet köp. När kommer vi kunna köpa den i butik?
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511

Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Kontakt:

Inläggav lennon » sön 26 jul 2009, 20:07

[quote="spacemonkey"]

Vackert Lennon!!! Givet köp. När kan vi förväntas kunna köpa den?
[/quote]
Tack! Om cirka fyra veckor.
www.albumforlaget.se

Användarvisningsbild
burnout
Mint

Inläggav burnout » sön 26 jul 2009, 23:14

[quote="Aesir"]

Var också i kontakt med Peter Madsens "kollega?" Sissel Böe, och tydligen så har Egmont hoppat av släppet på nr 15, Völvens syner, och även en samlingsutgåva som skulle komma, eller kommer, 2010.
Jag har dock inte fått svar på om dom har lyckats hitta ett förlag som är intresserade ännu.

Vet ni mer så hojta till...
[/quote]

Albumförlaget??????
Egmont vet inte vad som är bra serier verkar det som.

Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Grumme » mån 27 jul 2009, 01:11

Om Egmont inte är intresserade av att ge ut Valhalla samlade verk så hoppas jag innerligen att Albumförlaget norpar åt sig den godbiten.
Det är verkligen en serie som förtjänar att återutges och varför inte då i snygga inbundna volymer? [8]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.

Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Inläggav Labrador Road 26 » mån 27 jul 2009, 01:53

Snyggt jobbat Lennon, har läst någon av delarna i gamla Heavy Metal och minns den som klart bra. Om jag inte tar helt fel har den någon koppling till Incal-serien av Jodorowsky och Moebius.

Över lag undrar jag om inte Juan Gimenez är lite underskattad i Sverige tyvärr. Han har ju en stil som är perfekt för fantasy/science fiction-serier.

[img]http://www.sci-fi-o-rama.com/wp-content/uploads/2009/01/metabarons_01.jpg[/img]

För mer smakprov på Gimenez underbara bilderna finns det några klipp på Youtube, ser ut att vara helt spoilerfria.
http://www.youtube.com/watch?v=9K0nV3T7oJU
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)

Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Kontakt:

Inläggav lennon » mån 27 jul 2009, 09:59

[quote="labrador road 26"]

Snyggt jobbat Lennon, har läst någon av delarna i gamla Heavy Metal och minns den som klart bra. Om jag inte tar helt fel har den någon koppling till Incal-serien av Jodorowsky och Moebius.

[/quote]

Det stämmer. Metabaronen var en bi-figur i Inkal.
www.albumforlaget.se

Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint

Inläggav Magnus » tor 30 jul 2009, 07:57

Hörde något knyst om att den redigerades hårt när den gavs ut i USA.

Så den köper jag givetvis om när den nu kommer ut på svenska!
Simma lugnt!

Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Kontakt:

Inläggav rkaj » tis 04 aug 2009, 22:01

Jo, det blir helt klart ett köp när den kommer ut!

Hitils är min albumförlaget-samling komplett, och jag ser verkligen ingen orsak att sluta med det!

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » tis 04 aug 2009, 23:48

Nog inget för mig jag har aldrig varit nåt för serier av XXXX Metal typ av nån anledning, när kommer det mer Västernserier från dig?

9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Kontakt:

Inläggav lennon » ons 05 aug 2009, 17:57

[quote="Agentum"]

Nog inget för mig jag har aldrig varit nåt för serier av XXXX Metal typ av nån anledning, när kommer det mer Västernserier från dig?

[/quote]
SF-serier har aldrig varit något jag har gillat riktigt heller, men det här är mer en berättelse som utspelar sig i SF-miljö. Ge den en chans - tack. [:)]
Bouncer del III ska ut så småningom, kanske i år om pengarna flyter in väldigt bra.
www.albumforlaget.se

Användarvisningsbild
Comic man
Fine

Inläggav Comic man » sön 16 aug 2009, 21:03

Redan ett nytt album på g? Och jag som bara har tittat på omslaget av 3T: Lukas/Tjurens andedräkt! (Jag vet, jag vet - jag skäms. [8)] Fast tentor i matematik kräver sin tid de också.) Lyckligtvis har det nya albumet inte kommit riktigt än. Ser föresten fram emot det nya albumet. Verkar spännande!
Vi Veri Veniversum Vivus Vici

Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Kontakt:

Inläggav lennon » tis 18 aug 2009, 09:02

[quote="burnout"]

[quote="Aesir"]

Var också i kontakt med Peter Madsens "kollega?" Sissel Böe, och tydligen så har Egmont hoppat av släppet på nr 15, Völvens syner, och även en samlingsutgåva som skulle komma, eller kommer, 2010.
Jag har dock inte fått svar på om dom har lyckats hitta ett förlag som är intresserade ännu.

Vet ni mer så hojta till...
[/quote]

Albumförlaget??????
Egmont vet inte vad som är bra serier verkar det som.
[/quote]

Jag har varit i kontakt med danska förlaget och lagt ett bud. Vi får se om det räcker, det var tydligen ett annat förlag som också var intresserade.
www.albumforlaget.se

Användarvisningsbild
burnout
Mint

Inläggav burnout » tis 18 aug 2009, 13:37

[quote="lennon"]

Jag har varit i kontakt med danska förlaget och lagt ett bud. det var tydligen ett annat förlag som också var intresserade.
[/quote]

Klart du får det och skulle du inte få det, så bojkottar vi det andra förlagets utgivning!![:)] Bara så du vet.[8)]

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » tis 18 aug 2009, 18:25

[quote="burnout"]

[quote="lennon"]

Jag har varit i kontakt med danska förlaget och lagt ett bud. det var tydligen ett annat förlag som också var intresserade.
[/quote]

Klart du får det och skulle du inte få det, så bojkottar vi det andra förlagets utgivning!![:)] Bara så du vet.[8)]
[/quote]
Litet tråkigt isåfall, att inte tillåta sig det sista Valhalla-albumet. =S

Men önskar Jonas Lycka Till!, hursomhelst.[;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Kontakt:

Inläggav lennon » fre 21 aug 2009, 16:44

Hej,

Nu har Metabaronerna anlänt. Lukten av trycksvärta fyller hela källaren. Hjälp mig bli av med lukten - KÖP! [:)]

Mvh Jonas
www.albumforlaget.se

Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Stenens vise » fre 21 aug 2009, 18:32

Härligt Lennon! [:)] Jag har varit lite inaktiv här på forumet och min ekonimi har hindrat mig från att kasta mig över dina utgåvor, men jag är glad att se att de ökar i antal!
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden

Återgå till "Info från Seriebranschen"