Serieblaskan - Tidning om tecknade serier
- Olof Gustafsson
- Very Fine
- Kontakt:
Serieblaskan - Tidning om tecknade serier
Tråd flyttad till nya avdelningen.
/Admin
Serieblaskan är född!
Serieblaskan är en ny tidning som handlar om tecknade serier.
Serieblaskan kommer att innehålla artiklar om allt som berör ämnet tecknade serier, högt och lågt, från Kalle Anka till X-men och allt däremellan som Redaktionen bedömer har ett nyhetsvärde, eller på annat sätt passar in.
Serieblaskan är alltså en nyhetstidning om serier men innehåller också recensioner, porträtt, intervjuer bland annat, allt med anknytning till den tecknade serievärlden.
Serieblaskan finns att köpa hos välsorterade seriebutiker. Alla återfösäljare finns på vår hemsida, http://serieblaskan.se/aterforsaljare.php
Serieblaskan nummer 1 finns i butiker nästa vecka. Spring och köp!
Välkommen att ge kritik/feedback, förslag/tips och diskutera tidningen och dess innnehåll i denna tråd!
Omslaget till första numret ser ut på följande sätt:
Flyttar tråd från "Nyheter" till "Företagsannonser" eftersom det är just det sistnämnda. /Erik S, mod.
/Admin
Serieblaskan är född!
Serieblaskan är en ny tidning som handlar om tecknade serier.
Serieblaskan kommer att innehålla artiklar om allt som berör ämnet tecknade serier, högt och lågt, från Kalle Anka till X-men och allt däremellan som Redaktionen bedömer har ett nyhetsvärde, eller på annat sätt passar in.
Serieblaskan är alltså en nyhetstidning om serier men innehåller också recensioner, porträtt, intervjuer bland annat, allt med anknytning till den tecknade serievärlden.
Serieblaskan finns att köpa hos välsorterade seriebutiker. Alla återfösäljare finns på vår hemsida, http://serieblaskan.se/aterforsaljare.php
Serieblaskan nummer 1 finns i butiker nästa vecka. Spring och köp!
Välkommen att ge kritik/feedback, förslag/tips och diskutera tidningen och dess innnehåll i denna tråd!
Omslaget till första numret ser ut på följande sätt:
Flyttar tråd från "Nyheter" till "Företagsannonser" eftersom det är just det sistnämnda. /Erik S, mod.
Senast redigerad av 1 Labrador Road 26, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Flyttad tråd
Anledning: Flyttad tråd
Mvh, Olof.
- Olof Gustafsson
- Very Fine
- Kontakt:
Erik S skrev:
Åhå, du har tydligen lyckats få ut tidningen till ett ganska stort antal butiker, så att man inte nödvändigtvis behöver beställa över internet! Jag är imponerad.
Snyggt omslag också.
Det droppar nog in ytterligare några butiker när tidningen släpps. Kul att du gillade omslaget, omslagstecknare till detta nummer är Benny Magnusson. Vår maskot är tecknad av Kristian Hägglund.
Mvh, Olof.
- Olof Gustafsson
- Very Fine
- Kontakt:
Wakuran skrev:
Jag är nyfiken på vad det är för artiklar. Kommer det komma upp utdrag och info på hemsidan? Annars får jag väl gå till någon av affärerna på listan och bläddra.
Det kanske kommer upp någon liten demo framöver, men troligtvis inte då det finns en del annat som måste göras.
Spring och bläddra i närmaste butik!
Jag kan bjussa på innehållsförteckningen:
Mvh, Olof.
- Olof Gustafsson
- Very Fine
- Kontakt:
Estelle skrev:
Skulle vara lite schysst mot dem som skrivit att sätta ut deras namn också? Eller är det som med Disney, där alla länge fick jobba anonymt?
Ja, självklart står deras namn vid artiklarna. Det är dock lite för trångt att sätta det vid innehållsförteckningen, vilket du lär se när du köpt numret!
Mvh, Olof.
- Olof Gustafsson
- Very Fine
- Kontakt:
Själv känner jag att jag borde gjort mer... så jag får väl stilla mitt
samvete genom att köpa ett ex... ;)
samvete genom att köpa ett ex... ;)
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
- Olof Gustafsson
- Very Fine
- Kontakt:
Schuberg skrev:
Har du beslutat dig om någon utgivningstakt för Serieblaskan? Hur länge kommer 1a numret att finnas i butik, när beräknas nästa nummer att landa på disk? Bra initiativ och bra jobb(at) Olof!
Även detta står i numret . 2-3 nummer per år är utgivningstakten.
När nästa nummer kommer får ni se när ni läst första numret
Mvh, Olof.
- Olof Gustafsson
- Very Fine
- Kontakt:
Olof Gustafsson skrev:
Kommentera gärna vad ni tyckte om tidningen när ni läst den, och glöm inte att köpa minst 2 ex! 1 för läsning och 1 för att spara! (Första nummer blir som bekant ofta värda mer!)
Jag tycker snarare att det brukar bli motsatsen många gånger. Men ett ex är inte alls omöjligt att jag köper.
- Olof Gustafsson
- Very Fine
- Kontakt:
Jag är i fullständig extas just nu!
Serieblaskan har kommit och jag är oerhört nöjd med tidningen, hoppas även att alla som köper den blir det!
Så se till att läsa den och kommentera sedan här!
[Finns på vissa butiker redan imorgon, och finns troligen hos alla i nästa vecka. - Ring din butik och fråga!]
Serieblaskan har kommit och jag är oerhört nöjd med tidningen, hoppas även att alla som köper den blir det!
Så se till att läsa den och kommentera sedan här!
[Finns på vissa butiker redan imorgon, och finns troligen hos alla i nästa vecka. - Ring din butik och fråga!]
Mvh, Olof.