Montana Blue (Micke Eriksson)

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Montana Blue (Micke Eriksson)

Inlägg av Wakuran »

Osäker på vilken avdelning det här ska postas i. Men iallafall, ett inlägg av "pickadoll" på SeF:s forum...

(Alltså ingen serie av mig själv om det skulle verka så...)

pickadoll skrev:Det har gått en tid sedan mitt första inlägg om serieversionen av Montana Blue så det är dags för en uppdatering. Det som har hänt är att serien kommer att gå ut via de fyra sista numren av min tidskrift RETROFUTURE (7-10) och de första 18 sidorna har just publicerats i nr 7. Serien försenades en aning, och under tiden passade jag på att fira mitt 100-nummersjubileum som fanzinemakare med ett gigantiskt 104 sidigt dubbelnummer ifjol, med Deep Purple party här i Östersund som grädde på moset (hade ju en Purpletidskrift i många år förut).

Här kring Östersund så delas RETROFUTURE ut gratis i ett projekt som har med lokalkultur att göra, men ett fåtal exemplar öronmärker jag för de som kan tänkas vilja läsa Montana Blue-serien ute i landet. Ni kan skicka 60 kr till PG 191 04 27 - 2 / Michael Eriksson, så kommer ett exemplar hem till er på stört. Jag har några exemplar av den tryckta originalnovellen kvar, den som lägger in 60 spänn till kan få en sådan också. Många bilder från två fotosessions med modell i den.

Jag är extremt stolt över serien, Richard Svensson har haft fria händer och han har gjort ett fantastiskt arbete. Jag är öppen för att skicka exemplar till bloggar och kulturtidskrifter.

Min gamla blogg Kultportalen finns inte längre, jag kör mitt på min engelskspråkiga blogg Trinkelbonker numera (sedan augusti 2012). En rätt så serievänlig blogg.

http://trinkelbonker.wordpress.com/

Jag kan se att intresset funnits här på forumet, det känns bra. Nu kör vi.

MICKE
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.