Sälen har Landat- Webbserie

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Moody Hulk
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 03 jan 2014, 18:45

Sälen har Landat- Webbserie

Inlägg av Moody Hulk »

Tjo!

Jag och en polare har startade en webbserie vid namn ‘Sälen har landat’ för drygt 5 veckor sedan, där jag står för tecknandet. Den handlar om Skavlan som ockuperat SVT varifrån han dirigerar och sänder huvudsakligen misslyckade försök att förstöra det Svenska samhället, inför Norges invasion. Lite i stil med tex. South Park där de hittar på komplexa bakgrundshistorier till aktuella händelser.

Hade vart jättekul om ni ville slänga ett öga på den, och gärna ge lite respons :)

[url]www.sälenharlandat.se[/url]
/Johan
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Sälen har Landat- Webbserie

Inlägg av Allan Kämpe »

Jag har läst några sidor på er websida och jag tyckte serien var lite elakt rolig! [:o)]

Kanske skulle det bli ännu roligare om man såg Skavlan in action där han själv utför diverse hyss... [;)]
Moody Hulk
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 03 jan 2014, 18:45

Re: Sälen har Landat- Webbserie

Inlägg av Moody Hulk »

Allan Kämpe skrev:Jag har läst några sidor på er websida och jag tyckte serien var lite elakt rolig! [:o)]

Kanske skulle det bli ännu roligare om man såg Skavlan in action där han själv utför diverse hyss... [;)]

Åh jättekul att höra! Ja den har kanske inte riktigt mörk humor, men som du säger är den lite elak humor.
Skall föra vidare detta till manusförfattaren :)
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Sälen har Landat- Webbserie

Inlägg av Allan Kämpe »

Glömde nämna att jag tycker att serien som helhet är mycket kompetent tecknad enligt min åsikt! [:)]
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Sälen har Landat- Webbserie

Inlägg av larsa66 »

Jag instämmer!
Kul serie och fint tecknat.
Norrmän är tacksamma att skämta om. Vi får ändå äta upp det när det blir skid-VM
Moody Hulk
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 03 jan 2014, 18:45

Re: Sälen har Landat- Webbserie

Inlägg av Moody Hulk »

Allan Kämpe skrev:Glömde nämna att jag tycker att serien som helhet är mycket kompetent tecknad enligt min åsikt! [:)]

Ah mycket trevligt att höra :D
Moody Hulk
Good
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 03 jan 2014, 18:45

Re: Sälen har Landat- Webbserie

Inlägg av Moody Hulk »

larsa66 skrev:Jag instämmer!
Kul serie och fint tecknat.
Norrmän är tacksamma att skämta om. Vi får ändå äta upp det när det blir skid-VM

Haha jo så är det ju. Till en början tänkte vi att det kanske var lite billiga skämt att driva med Norrmän. Men då iaf jag inte tycker att det är de vanliga “Norge-historierna” utan något annat så funkar väldigt bra :)
Skriv svar