Varulv om natten

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Varulv om natten

Inlägg av Allan Kämpe »

Undrar om svenska serieläsare skulle tycka om att läsa/köpa en svensk varulvserie?

Det har ju svept en vampyr- och zombievåg över världen det senaste decenniet men varulvarna har inte lyckats inta scenen på samma sätt som de gjorde under den tidigare skräckvågen på 1970-talet...

Bild
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4389
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Varulv om natten

Inlägg av RioGrande »

Personligen gillar jag inte varulvar. MEN hinner du slänga ihop en serie innan 14 aug så kan du ju vara med i den finska serietävlingen ( i Uleåborg) och vinna en massa euro! [^] http://www.oulucomics.com/14/competition2015/
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Varulv om natten

Inlägg av Peral »

Jag älskar Varulvar!
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varulv om natten

Inlägg av Allan Kämpe »

RioGrande skrev:Personligen gillar jag inte varulvar. MEN hinner du slänga ihop en serie innan 14 aug så kan du ju vara med i den finska serietävlingen ( i Uleåborg) och vinna en massa euro! [^] http://www.oulucomics.com/14/competition2015/


Peral skrev:Jag älskar Varulvar!


Jag blev rejält "biten" av varulven 1973 och det är Mike Ploogs fel!!! [:D]
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Varulv om natten

Inlägg av Peral »

Jag var helt övertygad om att Spencer Tracy har gjort Varulven, men har jag förväxlat det med att han bara gjorde "Dr. Jekyll and Mr. Hyde"?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Varulv om natten

Inlägg av Wakuran »

Peral skrev:Jag var helt övertygad om att Spencer Tracy har gjort Varulven, men har jag förväxlat det med att han bara gjorde "Dr. Jekyll and Mr. Hyde"?

Det verkar så... Den klassiska varulven spelades av Lon Chaney (1941), och de stora skräckfilmerna producerades av Universal, medan Spencer Tracy på den tiden var kontrakterad för MGM.

https://en.wikipedia.org/wiki/Spencer_Tracy_filmography
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varulv om natten

Inlägg av Allan Kämpe »

Den första i mitt tycke klassiska Varulven gjordes med Lon Chaney Jr i filmen Wolf man från 1941:
https://www.youtube.com/watch?v=5WmvBGTs3SY

Edit: Såg nu att wakuran här ovan skrev om Lon Chaney med nästan samma fras som jag själv... [:0]
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Varulv om natten

Inlägg av Ray »

Favoritmonstret utan tvekan. Har gjort ett par serier om det.
Bästa varulvsfilmen? Vete fan, tror inte den är gjord än. Dom spårar alltid ur på något sätt.
Fast jag gillar en som hette Bad moon, när en schäferhund slåss med varulven på slutet. Den var bra.
Michael paré spelade varulven vill jag minnas.
Mike ploogs varulven läste man som liten, har dom kvar än och gjorde en hyllning till ett av hans omslag. Skickade det till Doggy hundmat sedan med texten. "Food, to die for". Fick aldrig något svar. Tyckte det hade varit en kul reklam :)
MetaLarsson
Very Good
Inlägg: 64
Blev medlem: lör 28 mar 2015, 16:09

Re: Varulv om natten

Inlägg av MetaLarsson »

Jag är helt klart för att läsa en välgjord varulvserie. Vampyrer är jag trött på.

Jag klurade själv på en varulvsidé för något år sedan, med inslag av film noir, kriminalare, med inbakad tonårs- och föräldraproblematik. Än så länge har det inte blivit mer än så.
You don't remember Danny Mirror.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Varulv om natten

Inlägg av Agentum »

Bara om det finns nåt annat i det och inte som diverse amerikanska moderna filmer och tv serier.
Varulven är i sig själv rätt ointressant då det ju är ett intelligent rovdjur och inget mer.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar