Kamikaze - Komisk serie

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Roclyjohan
Fair

Kamikaze - Komisk serie

Inläggav Roclyjohan » mån 27 jul 2015, 00:34

Eftersom att jag inte kan teckna för fem öre men ändå älskar serietidningen som format så gjorde jag lite serier via det något begränsade och numera föraktade sajten Bitstrips(Den var inte det när jag började).
Hoppas ni har överseénde med detta. Jag tror detta är roligare att titta på en flera sidor med enbart text.
Enjoy!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Kontakt:

Re: Kamikaze - Komisk serie

Inläggav larsa66 » mån 27 jul 2015, 09:07

Roclyjohan skrev:Eftersom att jag inte kan teckna för fem öre men ändå älskar serietidningen som format så gjorde jag lite serier via det något begränsade och numera föraktade sajten Bitstrips(Den var inte det när jag började).
Hoppas ni har överseénde med detta. Jag tror detta är roligare att titta på en flera sidor med enbart text.
Enjoy!

Det är alltså färdigt tecknade figurer och bakgrunder som du pusslar ihop till dina dialoger? Det ser jag inget fel med. Precis som du säger blir det roligare att läsa än bara texter.
Jag undrar om det är det här folk menar när dom säger "nu gör dom serier med datan" :)
Serier är ju mer än bara teckningarna och jag tycker det var en del roliga poänger. En teckningsstil som skulle passa skulle ju vara Kellermans eller Christensens.

Kör på bara och prova dig fram. Det var kul att börja den här dagen med dina serier.

Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Grumme » tis 28 jul 2015, 17:24

Helt okej.
Även jag får klara Kellerman-vibbar, speciellt av de två första serierna.
Läser gärna mer om du vill posta. [^]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.

Roclyjohan
Fair

Inläggav Roclyjohan » tor 30 jul 2015, 02:53

Hej! Tack för all feedback. Postar en based on a true story-strip som tack ;).
Bild

Återgå till "Mina serier"