Winter of Discontent

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Agentum »

En fråga, varför har de typ skräckseriehuvuden? :-)
9mm, i'm never further away than that.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Stranger »

Agentum skrev:En fråga, varför har de typ skräckseriehuvuden? :-)

För att min author avatar är baserad på The Mysterious Stranger från The Adventures of Mark Twain, och för att killen som Hellman är baserad på blev kallad "fågelskrämma" i skolan för att hans hår var så risigt.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Agentum »

Här har du ingen avatar iofs.

Har inte läst Mark Twain jag gogglade upp nån lerfigursfilm där nämnda mysterious stranger var med, nån form av gudväsen.
Rätt cool grej dock med en lös mask som ansikte.

Obehaglig snubbe [:)]
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Grumme »

Kul som vanligt, men baserat på hur karaktärerna har varit tidigare så tycker jag att personerna borde byta dialog i den här strippen.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Winter of Discontent

Inlägg av MAD »

Trevligt med nån mer som har sett den mycket underliga filmen Adventures of Mark Twain, nästan lika skum (men långt ifrån lika obehaglig) som Secret Adventures of Tom Thumb, http://www.imdb.com/title/tt0108069/reference.

Jag kanske ska passa på att säga att jag uppskattar din serie, humorn är för det mesta sådan som passar mig :-)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Wakuran »

Jan Svankmajers version av Alice i Underlandet är ju också rätt skum och creepy...

http://www.imdb.com/title/tt0095715/?ref_=nm_flmg_dr_16

...och så kanske figurerna skulle sett annorlunda ut om serien haft titeln "Summer of Contentedness"...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Stranger »

Agentum skrev:Här har du ingen avatar iofs.

Har inte läst Mark Twain jag gogglade upp nån lerfigursfilm där nämnda mysterious stranger var med, nån form av gudväsen.
Rätt cool grej dock med en lös mask som ansikte.

Obehaglig snubbe [:)]

Ja, det är den animerade versionen av Mark Twains ofärdiga sista berättelse. The Mysterious Stranger är egentligen Satan, och är en slags nihilistisk studie av livets mening. Den animerade versionen är rätt annorlunda från boken, men är bättre tycker jag,

"Ingenting existerar, förutom tomma rymden, och du. Och du, är blott en tanke"

MAD skrev:Trevligt med nån mer som har sett den mycket underliga filmen Adventures of Mark Twain, nästan lika skum (men långt ifrån lika obehaglig) som Secret Adventures of Tom Thumb, http://www.imdb.com/title/tt0108069/reference.

Jag kanske ska passa på att säga att jag uppskattar din serie, humorn är för det mesta sådan som passar mig :-)


Tack. Ja, jag fick den filmen på video av min mormor när jag fyllde 5. Jag kom nog aldrig riktigt över det.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Stranger »

Bild
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Winter of Discontent

Inlägg av larsa66 »

[:D]

Jag tycker att den här typen av serier borde passa i någon storstadstidning. Hur var det, har du provat skicka ut den?
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Grumme »

*Gillar*
Håller med larsa66 om att serien skulle kunna passa mycket bra i t.ex. Metro.
Det skulle i.a.f. få mig att läsa tidningen betydligt oftare än vad jag gör idag.

Jag hoppas även att du slår på stora trumman här på forumet, om det skulle bli så att dina alster hittar sin väg till en samling i form av en tryckt bok.
Då ställer jag mig först i kön för att köpa. [^]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Stranger »

larsa66 skrev:[:D]

Jag tycker att den här typen av serier borde passa i någon storstadstidning. Hur var det, har du provat skicka ut den?

Jag provade för ett par år sen, men det blev aldrig nått. Att jag skriver på engelska hjälper nog inte till heller
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Winter of Discontent

Inlägg av larsa66 »

Stranger skrev:
larsa66 skrev:[:D]

Jag tycker att den här typen av serier borde passa i någon storstadstidning. Hur var det, har du provat skicka ut den?

Jag provade för ett par år sen, men det blev aldrig nått. Att jag skriver på engelska hjälper nog inte till heller


Varför inte översätta dem då?
Jag testade bara för skojs skull att göra det med den här sista och den funkade lika bra på svenska.
Skrattade till och med en gång till av skämtet :)
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Stranger »

larsa66 skrev:
Stranger skrev:
larsa66 skrev:[:D]

Jag tycker att den här typen av serier borde passa i någon storstadstidning. Hur var det, har du provat skicka ut den?

Jag provade för ett par år sen, men det blev aldrig nått. Att jag skriver på engelska hjälper nog inte till heller


Varför inte översätta dem då?
Jag testade bara för skojs skull att göra det med den här sista och den funkade lika bra på svenska.
Skrattade till och med en gång till av skämtet :)

Har funderat på det, men jag har ingen mjukvara förutom Paint, och då skulle översättningen se hemsk ut. Dom flesta tidningar tar inte heller emot digitala insändningar, iallafall inte senast jag försökte.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Winter of Discontent

Inlägg av larsa66 »

Stranger skrev:
larsa66 skrev:
Stranger skrev:
larsa66 skrev:[:D]

Jag tycker att den här typen av serier borde passa i någon storstadstidning. Hur var det, har du provat skicka ut den?

Jag provade för ett par år sen, men det blev aldrig nått. Att jag skriver på engelska hjälper nog inte till heller


Varför inte översätta dem då?
Jag testade bara för skojs skull att göra det med den här sista och den funkade lika bra på svenska.
Skrattade till och med en gång till av skämtet :)

Har funderat på det, men jag har ingen mjukvara förutom Paint, och då skulle översättningen se hemsk ut. Dom flesta tidningar tar inte heller emot digitala insändningar, iallafall inte senast jag försökte.


Konstigt. Tidningen jag gjorde Gustapärsa för hade inga problem med det. Då är det en liten tidning på landsbygden.
Jag gick dit med orginalsidor först i varje fall, men sen skickade jag bara filer.
gimp är ju ett gratisprogram, om du vill testa annat. Inte lika bra som photoshop kanske men det duger för mig.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Wakuran »

Så länge upplösningen är tillräckligt hög, tycker jag inte det borde vara något problem...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Hellabok
Very Good
Inlägg: 50
Blev medlem: tis 18 aug 2015, 14:04

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Hellabok »

Hej, stämningen är bäst i serien!
Webserien Kirkkonummi handlar om apokalypsen på landsbygden http://www.hellabok.com Uppdateras varje söndag.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Stranger »

Bild
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Stranger »

Bild
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Grumme »

Jag blir alltid lika glad och förväntansfull när jag ser att du postat en ny serie, Stranger, och den här var ju helt underbar! [:D]
(Den förra var inte dålig den heller. Den växte efter att jag läste om den nu).
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Winter of Discontent

Inlägg av Stranger »

Grumme skrev:Jag blir alltid lika glad och förväntansfull när jag ser att du postat en ny serie, Stranger, och den här var ju helt underbar! [:D]
(Den förra var inte dålig den heller. Den växte efter att jag läste om den nu).

Tackar tackar
Skriv svar