Mindfulness and Life

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
gostal
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 05 feb 2011, 15:58

Mindfulness and Life

Inlägg av gostal »

Den här tråden handlar om en ny humorstrip om Mindfulness.

Jag heter Gösta Lindwall och har varit aktiv serietecknare med Publiceringar som ”Uppåt Värre”, som gick som gästserie i DN och De Utvalda som gick i 8 avsnitt i Fantomen. De två föregående gjorde jag ihop med Nisse Lindblad. Jag har också publicerat ett avsnitt på 30 sidor av min egen serie, Skärskådaren. Även den i Fantomen.

För något år sedan började jag bygga upp en onlinekurs i Mindfulness, truerealitynow.com, tillsammans med Mikael Kindborg. Min del var att stå för illustration, grafik och form. Jag gör illustrationerna i ett grafiskt uttryck med vektorgrafik gjort i Illustrator. Jag har själv börjat med mindfulness men det som lockade mig var att försöka uttrycka den meditativa processen med illustrationer.

Efter lanseringen i dec, 2019 så insåg vi att det kanske behövdes någon form av humorsida. Mindfulness är ganska allvarligt och seriöst vilket gör att det lämpar sig för satir. Det självklara, eftersom jag har hållit på med serier, var att göra en humorstrip som vi kallar ”Mindfulness and Life” som jag tecknar i photoshop. Jag har precis kommit igång med produktionen och har gjort 9 st seriestrippar men har en del skämtidéer i pipeline.

Om du som läser detta är inne på mindfulness ( eller bara är intresserad) så är jag ute efter anekdotiska eller humoristiska poänger. Jag plockar gärna upp och ger kredd om någon publicerar något här.

Mina serier kommer att publiceras varannan dag på:https://truerealitynow.com/sv/comics.php

Gösta Lindwall

/Flyttad till lämpligare avdelning. Admin