Strip-följetång för alla: Regler och kommentarer

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Ingen som vill ta tag i serien igen? Eller starta en ny?
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
lemmondude
Very Good
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 15:50
Ort: Sverige

Inlägg av lemmondude »

Jag skulle kunna tänka mig vara med på en ny runda. Tyckte det ballade ur lite i slutet så jag orkade inte vara med.
kom in till värmen http://baklao.deviantart.com/
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Inlägg av Sir-L »

Kör en "reboot", back to scratch
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Ja!
Användarvisningsbild
lemmondude
Very Good
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 15:50
Ort: Sverige

Inlägg av lemmondude »

Im down like a clown charlie brown!

Kan tänka mig köra den första delen om den nya rundan kommer att spinnas
kom in till värmen http://baklao.deviantart.com/
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="lemmondude"]

Im down like a clown charlie brown!

Kan tänka mig köra den första delen om den nya rundan kommer att spinnas
[/quote]
Kör hårt, gör en ny tråd och lägg den i när den är färdig, så klistrar vi den. Och kom ihåg folk, inget snack i själva serietråden, det tar vi här. LR 26 - Moderator

Superkul, på tiden att det händer lite på den här fronten, ser fram emot nya spännande karaktärer och överraskande vändningar i storyn.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Kör, lemmondude![:)]
Om du ångrar dig kan jag börja med nåt annars.
Användarvisningsbild
lemmondude
Very Good
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 15:50
Ort: Sverige

Inlägg av lemmondude »

jag har lite grejer att göra med skolan/jobbet så det blir inte klar förrän nästa vecka + en bild som måste finslipas.

Om du vill kan du börja annars gör jag en nästa vecka
kom in till värmen http://baklao.deviantart.com/
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Var ett tag sedan "nästa vecka" nu?
Jag börjar gärna om du fått förhinder av nåt slag.
Användarvisningsbild
lemmondude
Very Good
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 15:50
Ort: Sverige

Inlägg av lemmondude »

ursäkta förseningen, det är jättedåligt av mig att inte komma med en sida. Har kommit in på högskolan på datorgrafik och animation =)

så tiden har gått åt att fixa lägenhet o liknande. Vore sjysst om du kunde täcka min rygg med att börja på serien


kom in till värmen http://baklao.deviantart.com/
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Det är lugnt. [:)] Jag påbörjar en sida snart.

EDIT: Började igår kväll. Kommer nog upp nångång imorgon.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Strip-följetång för alla: Regler och kommentarer

Inlägg av Sir-L »

Nya urlen till serien:

viewtopic.php?f=61&t=1568
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Strip-följetång för alla: Regler och kommentarer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Stort tack till Sir-L och Nima som hjälpte till att återställa denna.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Strip-följetång för alla: Regler och kommentarer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Hittade mitt manus och beskrivning till själva serien, som tecknades av Robrocker.

"Strippen handlar om en otursförföljd seriesamlare som råkar ut för saker som många andra samlare upplevt. Fast här händer alla grejerna vartefter, inte en chans att någon funkar som det ska. Han kallas Seriesamlar-Sture (SS-S)och kan gärna se lite kufisk ut. Hans hem är förstås belamrat med serier i högar och kartonger.

Rad 1 - 3 rutor.
Ruta 1 - Kameran snett uppifrån taket ner mot person som sitter tillbakalutad vid dator. Snett bakifrån så man ser lite av skärmen över höger axel på SS-S.
Textruta längst upp till vänster - Sture Samlarson, även kallad Seriesamlar-Sture sysslar som vanligt med sin hobby.
Tankebubbla - Yes, bara en minut kvar på auktionen och bara jag som bjudit. Äntligen är samlingen komplett, saknades bara dessa två album.

Ruta 2 - Kameran rakt från vänster i samma höjd som huvudet ca 1 meter ifrån. SS-S böjer sig fram mot skärmen uppjagad, lite vansinnes-streck från huvudet.
Pratbubbla taggig - Vad i helvete? Någon inpiskad kokosnöt som bjuder över på ena albumet. Fort, fort, in med ett högre bud.

Ruta 3 - Snett framifrån, kameran har skärmen till höger om sig. SS-S med huvudet i händerna helt förkrossad, och ett mörkt moln ovanför huvudet. För att ytterligare spä på oturen kan en kaffekopp ligga vält på kanten och man ser hur kaffe är på väg ner mot en hög tidningar på golvet bredvid bordet (detta om det finns plats).

Rad 2 - 3 rutor.
Ruta 1 - Kameran uppifrån cirka fem meter ifrån. Utomhus SS-S några dagar senare på väg in på Posten (för att hämta det näst sista albumet i samlingen) han verkar på bättre humör igen.
Tankebubbla - Nu har det kommit i alla fall. Nästa gång ska inte någon liten räka norpa sista albumet. Det här näst sista såg ut att vara i riktigt fint skick i alla fall.

Ruta 2 - Kameran i samma höjd som SS-S och kassörskan räcker leende över ett knäckt och trasigt paket.
Pratbubbla - Varsågod, ha en bra dag.

Ruta 3 - Utifrån Posten, hela huset skakar och en pratbubbla som är fylld med svordomskrumelurer. Folk på gatan vänder sig chockat mot Posten.

Rad 3 - 2 rutor.
Ruta 1 - Kameran snett nerifrån, SS-S tillbaka vid datorn.
Tankebubbla - Aha, någon har svarat på tråden i Serieforum där jag skrev om mitt nya album. Nu är de säkert impade*.
Textruta nertill vänster - *Impa - Imponera, Imp - Varelse i Heroes III eller slang för Imperiesoldat i Star Wars.

Ruta 2 - Kameran uppe vid taket, SS-S sjunker ihop förkrossad igen.
Textbubbla - Åh nej, den är ett nytryck.
Textruta längst ner till höger - Samtidigt...

Hur SS-S ser ut får du bestämma själv men jag tänker mig honom som en udda kuf."

Här kan ni se hur själva resultatet blev.
viewtopic.php?f=61&t=1568
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar