Rooter

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: Rooter

Inlägg av Magnutz »

Mer, MER! vafan sitter du å håller på godiset för din smurf! ;) Lägg upp fler! NU!
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Rooter

Inlägg av mikaelbergkvist »

Precis. Tänk på att det är jul.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Rooter

Inlägg av Wakuran »

Inte för att få dig att känna dig pressad. [;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Magnutz
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 14:24

Re: Rooter

Inlägg av Magnutz »

Nej, för allt i världen. Ta tid på dig. Gör det vettja. ... PAUSE ... NOT!
Användarvisningsbild
fredav
Good
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 19:31
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av fredav »

eh, jag har inte tagit mig tid att rita så mycket men här är en ny i alla fall. den handlar inte om så mycket egentligen. ska försöka att inte vänta ett år till nästa [?]

Bild
Patrik A
Fine
Inlägg: 361
Blev medlem: tis 16 mar 2010, 19:21
Ort: Knivsta

Re: Rooter

Inlägg av Patrik A »

Vad roligt att få se lite nytt dyka upp här igen, det har jag längtat efter!
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av Mithroth »

Kul att se nytt material igen. Kommer inspirationen från Youtubes felmeddelande?
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Rooter

Inlägg av Labrador Road 26 »

Lysande som vanligt, och precis som rymdskepp ska se ut inuti med slangar, rör och grejer. Lågmäld och underbar.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av Isegrim »

Vet inte varför, men får lite Krazy Kat vibbar.
Användarvisningsbild
fredav
Good
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 19:31
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av fredav »

mithroth skrev:Kul att se nytt material igen. Kommer inspirationen från Youtubes felmeddelande?


ja precis! roligt att du kände igen det. jag har för mig att det var ett google- felmeddelande, men jag kan minnas fel.
Användarvisningsbild
fredav
Good
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 19:31
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av fredav »

Labrador Road 26 skrev:Lysande som vanligt, och precis som rymdskepp ska se ut inuti med slangar, rör och grejer. Lågmäld och underbar.


tack. det jag saknar är att det inte ser så använt och slitet ut. tycker det är svårt att få till med den här stilen. det blir lätt för rörigt.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av Mithroth »

fredav skrev:
mithroth skrev:Kul att se nytt material igen. Kommer inspirationen från Youtubes felmeddelande?


ja precis! roligt att du kände igen det. jag har för mig att det var ett google- felmeddelande, men jag kan minnas fel.


Fick felmeddelandet i slutet av förra veckan, det var därför jag kände igen det.
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... e42&type=1
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
fredav
Good
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 19:31
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av fredav »

Hej! Jag har inte varit så produktiv, men här är iallafall två nya. De hänger inte ihop, de blev bara klara samtidigt.
Ska försöka att inte dröja över ett år till nästa.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Rooter

Inlägg av Wakuran »

Du har inte planer på att åka till SPX i Stockholm i maj och sälja fanzin? Nu var visserligen alla bord fullbokade, men det verkar som man var på gång att leta upp nya lokaler i Kulturhuset.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Rooter

Inlägg av Labrador Road 26 »

Lika bra som vanligt, utan tvekan min största favorit av Serieforumsserierna. Otroligt snyggt med bakgrunderna som går över flera rutor och designen av byggnader, saker och miljöer är top notch.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
luckylök
Fine
Inlägg: 220
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 14:17
Ort: Knivsta

Re: Rooter

Inlägg av luckylök »

Labrador Road 26 skrev:Lika bra som vanligt, utan tvekan min största favorit av Serieforumsserierna


Håller med till 100%. Om du någonsin gör ett album har du iallafall en köpare. Älskar dina serier verkligen, får lite "Mutts" vibbar av välmående när jag läser dem.(alltså samma sorts känsla som jag får när jag läser Morrgan och klös/Mutts)
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av larsa66 »

Detta var en mysig serie, skönt tempo. Egen stil.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av tfels »

Lite småskön. Påminner en del om Steve Oliffs serie Armature, utgiven av Olyoptics.
http://www.comicvine.com/armature/4050-29365/
Men din serie verkar bättre.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
fredav
Good
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 19:31
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av fredav »

Wakuran skrev:Du har inte planer på att åka till SPX i Stockholm i maj och sälja fanzin? Nu var visserligen alla bord fullbokade, men det verkar som man var på gång att leta upp nya lokaler i Kulturhuset.

Inga sådana planer, men jag ska gå dit om tid finns! Tack för tipset, visste inte att det fanns en seriefestival.
Användarvisningsbild
fredav
Good
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 19:31
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av fredav »

Labrador Road 26 skrev:Lika bra som vanligt, utan tvekan min största favorit av Serieforumsserierna. Otroligt snyggt med bakgrunderna som går över flera rutor och designen av byggnader, saker och miljöer är top notch.

Tackar ödmjukast.
Skriv svar