Rooter

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
fredav
Good
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 19:31
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av fredav »

luckylök skrev:
Labrador Road 26 skrev:Lika bra som vanligt, utan tvekan min största favorit av Serieforumsserierna


Håller med till 100%. Om du någonsin gör ett album har du iallafall en köpare. Älskar dina serier verkligen, får lite "Mutts" vibbar av välmående när jag läser dem.(alltså samma sorts känsla som jag får när jag läser Morrgan och klös/Mutts)

Tack, det kan dröja ett par decennier innan det blir något att trycka. Så länge lägger jag dem på min hemsida (samma som jag postat här).
Användarvisningsbild
fredav
Good
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 19:31
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av fredav »

tfels skrev:Lite småskön. Påminner en del om Steve Oliffs serie Armature, utgiven av Olyoptics.
http://www.comicvine.com/armature/4050-29365/
Men din serie verkar bättre.

Tack för tipset, ska titta in på det. Alla tips är välkomna.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Rooter

Inlägg av Wakuran »

fredav skrev:
Wakuran skrev:Du har inte planer på att åka till SPX i Stockholm i maj och sälja fanzin? Nu var visserligen alla bord fullbokade, men det verkar som man var på gång att leta upp nya lokaler i Kulturhuset.

Inga sådana planer, men jag ska gå dit om tid finns! Tack för tipset, visste inte att det fanns en seriefestival.

SPX är väl den största, renodlade, men det finns även "Uppsala Comix" i Uppsala (går nu i helgen) och Malmö alternerar vartannat år mellan "I seriernas värld" (barn- och ungdomsserier) och "AltCom" (alternativserier).
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
fredav
Good
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 19:31
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av fredav »

Gjorde klart en ny sida ikväll! Vet inte om jag fick rätt på grammatiken här, skrik gärna till om det ser skumt ut.

Bild
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av Grumme »

Varandes språkfasci... ehh, jag menar språkentusiast, så saknar jag kapitäler som initialbokstäver i pratbubblorna. (Bortsett från den sista då, givetvis)

Serien som sådan verkar väldigt trevlig. Synd att de bilder du lagt upp tidigt i tråden inte går att se längre.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av Erik S »

Grumme skrev:Varandes språkfasci... ehh, jag menar språkentusiast, så saknar jag kapitäler som initialbokstäver i pratbubblorna. (Bortsett från den sista då, givetvis)

Hmm, menar du verkligen att du vill ha versaler i gemenhöjd i början av meningarna...? Eller kan det vara så galet att språkentusiasten själv har råkat fastna i anglicismfällan?! [;)]

Jag gissar alltså att du egentligen menar versaler i början av pratbubblorna. Själv har jag inte alls något problem med att "fredav" kör med gemener rakt igenom, det är ju uppenbarligen ett medvetet stilistiskt grepp som jag tycker fungerar bra. Jag tänker att det passar in i seriernas stillsamma, harmoniska atmosfär med en mjuk, flödande text skriven i en rund, avslappnad textstil och utan uppstyckande versaler. Som det är nu.

Serien som sådan verkar väldigt trevlig. Synd att de bilder du lagt upp tidigt i tråden inte går att se längre.

Instämmer, tråkigt att de har försvunnit.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av Mithroth »

Tidigare serier finns att beskåda här: http://www.cardboardbox.se/

Jag kan ju lägga in dem i forumet igen om de nu låg i samma ordning som de är postade på hemsidan. Men då behöver jag klartecken från fredav först.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
fredav
Good
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 19:31
Kontakt:

Re: Rooter

Inlägg av fredav »

Mithroth skrev:Jag kan ju lägga in dem i forumet igen om de nu låg i samma ordning som de är postade på hemsidan. Men då behöver jag klartecken från fredav först.


Jag gjorde om på hemsidan och pajade länkarna, förlåt. Bilderna ligger i samma ordning som förut, förutom en som nyss blev omgjord. Postar den här under, det var bara första rutan som låg här innan. Mithroth du får gärna uppdatera länkarna om du vill, annars får det vara som det är bara.

Bild

Och så med snö, det är bara en bild än så länge.

Bild
Skriv svar