Rooter

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av UlfK »

Gillar verkligen båda två. Både teckning, färgläggning och manus. Känns som Herriman och Jason, vilket i min värld är bra.

Och på typsnittsfrågan: Jag tycker typsnittet i den första passar bättre med din teckningsstil.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Olof Gustafsson
Very Fine
Inlägg: 1562
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 20:06
Ort: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av Olof Gustafsson »

Gillar båda skarpt.
Mvh, Olof.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av Looding »

En slags behaglighetskänsla vilar över dem. Skulle köpa en utgivning av dig utan att blinka!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av Mithroth »

I mitt tycke är båda två lysande. Var rädd att det inte skulle bli någon uppföljning så det blev en glad överraskning när den andra kom ut.
Keep up the good work! [^]
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
fredav
Good
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 19:31
Kontakt:

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av fredav »

UlfK skrev:Gillar verkligen båda två. Både teckning, färgläggning och manus. Känns som Herriman och Jason, vilket i min värld är bra.

Och på typsnittsfrågan: Jag tycker typsnittet i den första passar bättre med din teckningsstil.


tack!
ja, du har nog rätt om typsnittet, ska ändra det.
skrev nog med stora bokstäver för att det känns som det vanligaste, fast det kanske det inte är ens.. egentligen.
Användarvisningsbild
fredav
Good
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 19:31
Kontakt:

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av fredav »

Looding skrev:En slags behaglighetskänsla vilar över dem. Skulle köpa en utgivning av dig utan att blinka!


tack! kul att det går att dela med sig av en känsla, det kanske är själva styrkan i serier, de allra flesta kan läsa bilder.
Användarvisningsbild
fredav
Good
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 19:31
Kontakt:

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av fredav »

mithroth skrev:I mitt tycke är båda två lysande. Var rädd att det inte skulle bli någon uppföljning så det blev en glad överraskning när den andra kom ut.
Keep up the good work! [^]



var också rädd att det inte skulle bli mer ..är så sjukt långsam [B)]
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av Mithroth »

Så länge det fortsätter på samma höga nivå så gör det inget att det tar tid.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Alex
Very Good
Inlägg: 72
Blev medlem: tis 16 sep 2008, 14:43
Ort: Calisota

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av Alex »

Fantastiska serier, gillar dem verkligen!
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re:

Inlägg av Peral »

mikkeX skrev:Ser bra ut. Ser gärna mer. Jag tycker det är en befrielse när texten inte talar om hur den ska läsas - det är ganska dålig litteratur att berätta för någon vilket ord som ska betonas etc. Undvik därför alltid fet text i vanliga dialoger.

Här håller jag nog inte med. i en bok skulle jag helt hålla med, men i serier som är ett visuellt medium så tycker jag att man skall ta sig mer frihet med texten, på samma sätt som man gör med gester och ansiktsuttryck
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Re:

Inlägg av Wakuran »

Peral skrev:
mikkeX skrev:Ser bra ut. Ser gärna mer. Jag tycker det är en befrielse när texten inte talar om hur den ska läsas - det är ganska dålig litteratur att berätta för någon vilket ord som ska betonas etc. Undvik därför alltid fet text i vanliga dialoger.

Här håller jag nog inte med. i en bok skulle jag helt hålla med, men i serier som är ett visuellt medium så tycker jag att man skall ta sig mer frihet med texten, på samma sätt som man gör med gester och ansiktsuttryck

Det beror ju mycket på vad man vill åstadkomma med serien. I en slam-bang-serie som Lee's och Kirby's Fantastic Four (eller högtravande melodrama som tidigarenämndas Silver Surfer) så kan det funka med fetstil, men i en mer subtil och eftertänksam serie som den här så känns det helt fel i stil och tonläge.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
fredav
Good
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 19:31
Kontakt:

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av fredav »

gjorde en till. blev inte alls nöjd med texten här, kanske ska skriva om, eller så behövs det text till sista rutan, vet inte riktig.. säg gärna vad ni tycker, och tusen tack för kommentarerna hittills.

Bild
Senast redigerad av 1 fredav, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
luckylök
Fine
Inlägg: 220
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 14:17
Ort: Knivsta

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av luckylök »

Bra serier. Jag gillar din stil. Fortsätt :D .
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av Wakuran »

Snyggt, även om jag personligen kände att den sista borde ha något sorts avslut. Men det är bra att du fått upp farten.

Får litet "Långben - Historiens mästare"-vibbar av sidlayouten där miljön går över flera rutor på det här sättet.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av Looding »

Du har talang! Vill dock, precis som Wakuran, ha ett slags slut. Någonting saknas.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av Mithroth »

Ja, det skulle behövas en pratbubbla i sista rutan också.

Tips, om du nu skulle behöva inspiration:

"Theese new perspectives can be pretty scary"

"I think I lost something along the way"

Bara meningar som dök upp i min skalle när jag läste med lite olika känslor inlagda. [:)]
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
luckylök
Fine
Inlägg: 220
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 14:17
Ort: Knivsta

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av luckylök »

Skulle du inte kunna prava att göra en längre serie? Jag tänkte bara att du kunde experimentera lite med din serie och se vad du tycker bäst om.
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av AndreasEriksson »

Mycket mycket bra. Jag har inte så mycket konstruktivt att komma med, vill bara ha mer i samma stil [:)]
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jag tycker den fungerar utmärkt utan text i sista rutan, då får man liksom själv lägga in en passande replik, om man känner för det. Jag gillade också att molnen och miljön gick vidare i rutorna, jag har nog bara läst någon enstaka Långben, så där såg jag ingen koppling, snarare att det används ibland i Marvels serier. Sam påmminer om en lemming från spelet Lemmings förresten tycker jag, och miljöerna lite om M.C. Eschers stil.
http://www.mcescher.com/

I övrigt kan jag bara instämma i hyllningskören och hoppas på mer, inom kort.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: vill gärna ha kritik

Inlägg av UlfK »

AndreasEriksson skrev:Mycket mycket bra. Jag har inte så mycket konstruktivt att komma med, vill bara ha mer i samma stil [:)]


Jag instämmer med Andreas. Lyssna inte på vad vi andra säger om hur det skall göras eller vad som är bäst. Du gör bra grejor som det är, vill vi andra se serier som är annorlunda på ena eller andra sättet får vi rita dem själva. [:o)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Skriv svar