Avgrundsvrål skrev:Haha, vafan då! Den bara tog slut! Jag gillar den asså, men man vill ju gärna tro han ger igen där på slutet!
Hm, jag skulle nog vilja säga att den har ett riktigt slut ändå.
Jag ville ju göra en serie som aktiverar läsaren så att den får tänka lite själv. Jag vet ju inte hur du läste den nu men några som läst den har missat detaljer och djupet.
SPOILER! Här nedanför kommer iaf min tolkning av serien... SPOILER!
De båda pojkarna i serien är samma pojke. Han misshandlas av sin pappa och stänger ute allt det hemska och lever i sin fantasivärld med det fina huset och en mysig mamma! På andra sidan gatan har han sin andra halva av sin personlighet. Det är den verklighet som han egentligen lever i men som han väljer att blunda för och försöker stänga ute.
Det är det som de pratar om på slutet. Att om den lilla pojken fortsätter med sin livslögn och inte är stark så kommer han att förlora en stor del av sig själv och kommer alltid att sakna något. Men han är för svag, orkar inte, han ger upp. I det ögonblicket han tar det beslutet så skiljs han helt från verkligheten och bara hans perfekta fantasi finns kvar.Det krävdes rätt mycket tankearbete i början för att ens begripa idén själv och lyckas reda ut anteckningarna.
![Blä! [:p]](./images/smilies/icon_smile_tongue.gif)
Jag hade brainstormat fram en historia som var svårare än vad jag egentligen klarade av att skriva kändes det som, men jag var säker på att den funkade och att jag måste göra den. Ändå kunde jag omöjligt få ner det på papper och fortfarande få det att gå ihop! Jag har verkligen djupanalyserat flera gånger och efter många omskrivningar så fick jag det att funka trots allt.
Men som sagt så var t.o.m jag själv ofta osäker på hur historien skulle tolkas så det vore intressant att höra om någon annan har läst serien på något annat sätt.
![Glad [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)