Ray art - sådär för skoj.

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Allan Kämpe »

Härlig undervattens-action! Tycker du fått till krokodil & flodhäst-bilderna riktigt fint! Snyggt jobbat Ray! [^]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Agentum »

ÄR detta helt klart-tuschat? och nu är det bar färgläggning kvar? eller ska du göra bakgrunder med, iofs antar jag det då det saknas ibland.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Kul att ni gillar det :)
Ja agentum, där det saknas bakgrunder är medvetet för att det då skall färgläggas in, som här på undervattenssidan bland annat :)
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av BoJustBo »

Senaste sidan var grym! Kanske bästa hittills.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Peral »

BildAlltså vatten, jag klagar inte på din tolkning av vatten, men jag jobbade hårt med en bild av rinnande ä vatten för några veckor sedan och blev inte nöjd men sedan råkade jag läsa lite av Roy Crane skapare av Buz Sawyer och upptäckte att förutom miljöbilder så är han Aquaman när det gäller att teckna vatten!
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av RioGrande »

Min vattenfavorit är nog Jijé. Fast Hermann är också en mästare.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av tfels »

Och Anders Zorn. Men det kanske är fubb att nämna honom här.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Peral »

Nu är "Ilovecomix" for tillfället blockerad så detta var bästa exemplet av Roy Crane jag hittade, men som sagt jag är helt tagen av hans H2O, vi får skapa en vattentråd! Så vi slipper störa Ray
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Wakuran »

Vad jag minns var det Göran Semb som sa den här histoiren, om hur han hört Moebius snacka på en mässa i Finland, och när han fick frågan om han hade några konstnärliga mål kvar att uppnå, så svarade han att han ville kunna fånga ljuset som gick genom ett vattenglas...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Snyggt vatten!
Alltid kul att kolla upp tekniker, man lär sig hela tiden, just på min vattensida har jag låtit bli att göra för mycket för att färgläggaren är ruggigt skicklig på att göra vatten, så han får skapa det. Det blir ju så när en serie skall vara i färg, att man då låter bli vissa saker för att det blir så mycket bättre om det kan skapas i färg.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av RioGrande »

Låt oss gissa att färgläggaren ska använda VATTENFÄRG. (Jfr. Tomteverkstadens rutiga färg....) [:D] [^] [8] :roll:
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Absolut det är precis den färgen :)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Peral »

Vad jag gillar med dina serier är att du har väldigt mycket energi och rörelse i dina bildrutor. det vore kul att sitta ner och snacka serieskapande med dig!
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Stort tack, Peral! Det var roligt att höra :) . Jag älskar att snacka serieskapande, så det hade varit riktigt kul att göra någon gång :)
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Nu var det ett tag sedan det var några uppdateringar för Elvishjälten. Men det beror på att vi har jobbat mycket med utgivning på förlaget med Isfolket och Rocketeer OCH Deadly Raid! Ja, så heter Elvishjältens första äventyr som finns ute nu! Elvishjälten heter ju också Jim Taff som kanske en del utav er har luskat ut.
Här följer i alla fall ett litet smakprov ur boken som finns att inhandla på alla välsorterade seriebutiker runt om i landet.
Hoppas ni skall gilla vår lilla historia som är en ren hyllning till de filmer och TV - serier jag växte upp med: Indiana Jones, Frank Buck och Guldapans hemlighet.
mycket nöje!
Här följer omslaget:

Bild

Sida 1:

Bild

Sida 2:

Bild

Sida 3:

Bild

Vill ni läsa fortsättningen? Då hör ni av er, eller besöker någon av landets seriebutiker. Det är där vi börjar, så får vi se hur det går. Vi hoppas på det bästa :)
Hej svejs
Ray
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av RioGrande »

Hej.
Normalt är jag ingen stor diggare av färgläggning. Brukar tänka "ju diskretare desto bättre" om en färgläggning. Ofta dödar färgen tuschlinjerna. MEN DET HÄR är verkligen en bra färgläggning, som tar serien ett steg längre. Jättesnyggt.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Hej Riogrande, stort tack! Ja vår färgläggare, Mr Falk, är en hejare på det där, Kul att du gillade det :)
Hej svejs
RAy
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Wakuran »

Jim Taff är kanske inte den sortens serie som mår bäst av en diskret färgläggning, heller...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Peral »

Det ser jäkligt bra ut och jag gillar referenserna till Indiana Jones och Lara Crofft. Nu kan det vara bara jag som reagerar på detta men jag känner igen de ljudhärmande fonterna. Det är kanske bara en bråkdel av oss nördar som känner igen dem som köpta/lånade och därför stör sig på dem.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Wakuran »

Rent generellt blir ju handtextade ljudeffekter grafiskt mycket snyggare...

Tanken är väl att ljudeffekterna ska överensstämma språkligt med dialogen, men det är sällan något problem... Eller, det kan ju gott vara av gammal vana, men jag brukar åtminstone oftare störa mig på trista ljudeffekter än på att de ortografiskt ser konstiga ut...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar