Ray art - sådär för skoj.

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Tack Allan Kämpe, riktigt kul att du gillar det. Ja, jag gillar den lite kraftigare skuggläggningen där det behövs :)
Nu måste jag givetvis tänka å färgläggaren, men jag vill ändå dra den åt detta hållet och visst är det vuxen matiné :) Det är den genrén jag gillar bäst :)
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Det går inte blixtsnabbt, men det går framåt. I och med att Isfolket tar mycket tid tar det lite längre tid med Elvishjältens äventyr, men han är i full gång, konstant.
Här kommer ytterligare två sidor. Håll till godo:
Bild

Och ytterligare en sida. Denna kanske ni sett innan, men nu är vi ikapp så att säga. Härnäst into the jungle :)
Bild

hoppas ni skall gilla dom :)
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Sir-L »

Snyggt och fartfyllt, som alltid! :)

En liten fundering om översta sidan: andra och tredje panelen kanske skulle göra sig bättre på en ny sida. Då blir det ett naturligt avbrott och mindre "tidshoppande". (Sen vore det ju kul om skurken hon skjuter landar på henne och man får se hennes kamp att förbannade försöka kravla sig upp från hans lealösa kropp.)
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Tack Sir-L, kul att du gillar det :)
Kanske har du rätt där. Får fundera på om man kan fylla upp en sådan sida iså fall med något, kanske som du nämner :)
Det skall ju, i sådana här matinéäventyr, finnas en dos med humor också :)
Mer kommer!
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Här kommer ytterligare två sidor från Elvishjältens öden och äventyr. Är klar med andra boken av Isfolket så nu blir det lite högre fart på "mannen med vågen" här. Innan någon skriker king kong så säger jag bara. Har aldrig hört talas om King Kong :)
Hoppas ni skall gilla dem. Utgivning planerad till hösten på denna.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Allan Kämpe »

Toppenaction! [^] Gillar speciellt sista rutan när man i panorama ser repbron brista och alla faller!!! [:o)]
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Tack Allan! Du anar inte vad som väntar där nere på botten :)
Funderade på att lägga in en replik: "i´t was definetly NOT Beauty who killed the beast" Men det är kanske att gå för långt. :)
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Sir-L »

Snyggt! Och actionfyllt. I like it!

Ps. Har läst lite Indiana Jones-tidningar (typ Månadens Äventyr) för mina grabbar, och jag måste säga att din serie är miltals bättre än de äventyren vi läst där. Du har mycket bättre driv i berättandet och teckningarna.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Hej Sir - L. Gud vad glad jag blir! Stort tack :)
Det blir ju en utgivning på den här också i höst är det tänkt. Då kanske du kan läsa den för grabbarna också :)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Wakuran »

Ray skrev:Hej Sir - L. Gud vad glad jag blir! Stort tack :)
Det blir ju en utgivning på den här också i höst är det tänkt. Då kanske du kan läsa den för grabbarna också :)

Blir det egenutgivning eller har du hittat något intresserat förlag? Kommer den finnas på någon mässa?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Vi kommer att ge ut den på vårt Good Girl Art, vi har ju Isfolket där och ytterligare en stortitel nu som är inköpt. som kommer passa i linje med "Elvishjälten" :). Planen är att dom kommer samtidigt.
Vi är ju lite dåliga på att ¨åka på mässor tyvärr, men den kommer att gå att beställa över post och sedan har vi precis skrivit kontrakt med förlagssystem så den skall väll förhoppningsvis finnas i butikerna också, i alla fall några :)
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av BoJustBo »

Riktigt bra dom här sista sidorna.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Stort tack! Det värmer :)
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av MrKumquack »

Ray skrev:Innan någon skriker king kong så säger jag bara. Har aldrig hört talas om King Kong :)


Då är det på tiden att du får göra det nu. [;)]
Bild

Hoppas du har hittat en bättre färgläggare än vad den här utgåvan har lyckats med! Supersnygga sidor du har låtit oss ta del av. [:)] Skönt att ha något att se fram emot när höstmörkret kommer smygande. Ska bli spännande att läsa! Heja Elvishjälten!! [8D]
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av BoJustBo »

Så när ska Elvis hjälten bli huvudrollen i serien?
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Sitter i Bergen norge nu. men stort tack för era fina ord. Jag blir riktigt glad och taggad att producera ännu fler sidor.
Vi har en färglägga som redan färglagt 32 sidor och dom är ruggigt bra tycker jag. Han ger bilderna en extra dimension.
elvishjälten är huvudrollsinnehavaren men många starka bifigurer. men mer fart med honom kommer, garanterat!
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Jag minns den King Kong serien. tyckte den var fantastiskt bra när jag var liten. kul att se den igen :)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Wakuran »

Ray skrev:Sitter i Bergen norge nu. men stort tack för era fina ord. Jag blir riktigt glad och taggad att producera ännu fler sidor.
Vi har en färglägga som redan färglagt 32 sidor och dom är ruggigt bra tycker jag. Han ger bilderna en extra dimension.
elvishjälten är huvudrollsinnehavaren men många starka bifigurer. men mer fart med honom kommer, garanterat!

Bergen, ja... Fina hus, fula moln, eller vad man ska säga...

Bergen verkar ha en av de större seriescenerna i Norge utanför Oslo... T.ex. arrangeras Norges största och äldsta seriefestival Raptus där varje år...

Du skulle ju kunna dra förbi Outland på Fortunen 4, i alla fall, och se om det är något annat på gång...

(Jag tror det ska betyda "förgården" eller något sånt, men du kan ju hoppas på att det är ett omen för god fortuna också...)

Edit: Det verkar som det betyder "Fortuna" ändå, den hypotetiska "förgården" ska vara "fortunet"...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Agentum »

Ja den här Elvishjälte storyn hoppas jag det blir färdigt till slut, och att det är matinestuk är som sagt ett plus just för att även jag växte upp med de i tråden nämnda tv serierna och filmerna.

Fartstrecken ser lite konstigt väl raka, som att skott kom flygande på en del rutor.

Annars hur tjejen är klädd mm, det ska väl vara lite så good girl art med tycker jag.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Ray art - sådär för skoj.

Inlägg av Ray »

Jadå den kommer bli färdig med 100% matinékänsla. det är min hyllning till mina barndomsserier, så det lovar jag :)
skall se över fart strecken :)
Ja Good girl art är ju lite min grej så elvishjältens kvinnliga hjältinna får stå för den biten :)
skall sätta högre fart på denna serie nu :)
Skriv svar