LAW FOR HIRE (min seriösa serieprojekt)

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine

LAW FOR HIRE (min seriösa serieprojekt)

Inläggav DarkPaladin300 » fre 16 sep 2011, 11:52

Okej, ni som känner till mig på denna eller andra forum så vet jag att jag har visat tonvis med idéer för serier och allt möjligt, men har inte riktigt visat nåt att bevisa för det. Men jag vill att ni ska vara vittne på att jag nu härmed ska fokusera på tre serie projekt: Min serieroman Cruise of the Dead som jag ska försöka lägga ut via Allan Kämpes Dreamtime Comics, U-666 som jag ska lägga ut via denna forum (och kanske andra om de tillåter det) varje söndag efter nyår, och så sist men inte minst:

LAW FOR HIRE

Det är min absoluta seriösa serie projekt (eller försök till det iallafall) som jag ska rikta ut över atlanten till USA. Jag har lagt ut en slags pilot serie för fanzinet Svenska Superserier och jag kommer att lägga ut del två till nästa nummer, men efter det kommer jag att göra en reboot (ja jag VET om alla gör en reboot nuförtiden men låt gå).
Jag har planerat en storyline som sträcker sig ut på 50 delar sammanlagt med 24 sidor på varje del, och jag kommer att fokusera att rita upp fem delar först, lägga ut de som previews på min DA sida plus andra forum och försöka promota de inför både svenska och internationella läsare.

Jag har en bra idé om hur man ska försöka promota serien, plus en lista med seriebolag som jag tror att de skulle kunna nappa upp konceptet och allt det, men om ni har mer och specifika tips då vore jag tacksam för det.

Användarvisningsbild
Peral
Moderator

Re: LAW FOR HIRE (min seriösa serieprojekt)

Inläggav Peral » fre 16 sep 2011, 12:06

"LAW FOR HIRE" gick den inte i Svenska Superserier, tror mig minnas att jag läst en episod där. Är det samma så tycker jag om den frånsett då de irriterande underbett som karaktärerna hade, annars var den mycket bra.

Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine

Inläggav DarkPaladin300 » fre 16 sep 2011, 12:16

Jo exakt, som jag skrev i tråden, så gjorde jag en PILOT serie för SSS. Och jag tänkte att eftersom det var en så pass lyckad serie då alla gillade den, då kanske jag kunde försöka satsa att få ut den i via större seriebolag utomlands, för att... tja, skulle NÅN svensk seriebolag ta emot en urban fantasy serie om orcs i kevlar och AK-47 spöa sönder alver? XD

Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine

Inläggav DarkPaladin300 » ons 14 maj 2014, 20:23

Bild

Okej, efter tre år har jag äntligen fått ihop första delen av min Law For Hire projekt och kommer att säljas på SIS 2014 i år på Stockholms kulturhus 17-18 Maj. Ses där!

Användarvisningsbild
Peral
Moderator

Inläggav Peral » ons 14 maj 2014, 20:47

Kul att se ett slutresultat. Bra jobbat!

Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Kontakt:

Inläggav tfels » ons 14 maj 2014, 20:50

Den ska jag hyra! Menar köpa!
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se

Återgå till "Mina serier"