Nordens Stjärnor

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DanielSchenström »

Blev det helt tydligt då?

Jag kan tänka mig att Tin och Panterns poser annars är lite svårlästa om de blir för små också.

Såhär tänker jag mig eventuellt en svartvit färdig version.

Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Wakuran »

DanielSchenström skrev:Jag kan tänka mig att Tin och Panterns poser annars är lite svårlästa om de blir för små också.

Jo, kanske det. Minns att jag läste om "siluett-testet", man kan testa att göra posen som en ren täckt siluett och se om den fortfarande är tydlig. Om inte, så kan man överväga om man kan ändra på något.

Gillar uttrycket "nefariska", annars. Lars Andersson (Larsa) på forumet brukar ju också bygga upp bilder med skrafferingar på ett liknande sätt.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DanielSchenström »

Här kommer mer från Vitt är det nya svart, med en liten sekvens från tiden innan Nordens stjärnor då hjältarna var mer åt pulp-hållet, fast detta är också nära övergången till motsvarande amerikanska Golden Age. Platinum Age?

Bild
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av larsa66 »

Wakuran skrev:
DanielSchenström skrev:Jag kan tänka mig att Tin och Panterns poser annars är lite svårlästa om de blir för små också.

Jo, kanske det. Minns att jag läste om "siluett-testet", man kan testa att göra posen som en ren täckt siluett och se om den fortfarande är tydlig. Om inte, så kan man överväga om man kan ändra på något.

Gillar uttrycket "nefariska", annars. Lars Andersson (Larsa) på forumet brukar ju också bygga upp bilder med skrafferingar på ett liknande sätt.


Den där presentationen var mycket bra. Tycker inte ni också att alla serier borde vara svartvita [;)]
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DanielSchenström »

En gång i tiden lät jag bli att läsa serier om de var svartvita, jag tyckte det kändes som att de var billiga. Idag är jag mycket mer nyanserad och uppskattar svartvitt på ett helt annat sätt. Precis som med mitt tecknande gillar jag att experimentera en massa och färg är ett kul extra verktyg som jag gärna använder.

Något jag är extra förtjust i när det gäller serier är att försöka emulera det utseende serietidningar hade i olika tidsperioder, men det är svårt att få till det då tryckprocessen gör det knepigt att få rätt utseende på färgrastret.
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DanielSchenström »

Senaste alstret till Nordens stjärnors andra album. Stålpenna istället för tuschpenna.

Bild
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DanielSchenström »

Mer av Vitt är det nya svart, sidan 3 denna gång.

Bild
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DanielSchenström »

Senaste sidan från Vitt är det nya svart, som följer direkt efter den ovan. Detta är sista sidan av det här avsnittet som jag arbetar på på ett tag, då jag har några andra saker, inkluderande två serier, som behöver bli klara före.

Nordens Stjärnors andra album är ute nu, och en del av det jag postat fick inte plats denna gång, men mer är ju tänkt att komma så förr eller senare så kommer det. De flesta av avsnitten jag postat de senaste två åren är tänkta att vara klara till album 3.

Nordens Stjärnors universum innehåller en hel del historia och händelser som inte berättats i serieform än. En av idéerna med London Ringer och Terror i Tyrolerna är att de visar en del figurer som är viktiga för en kommande händelse och medlem. Död och Vitt är det nya svart har Vita Duvan som gemensam nämnare med olika ändor av hennes hjälteliv.

Bild

Jag tänker mig också att Vitt är det nya svart och Terror i Tyrolerna sker under ett "utgivningsår" som det delar med mina och mina medarbetares tre tidigare avsnitt Dedrups dödliga prisma, Disco Inferno och Fritt fall (finns i första albumet) och att jag ska fylla ut alla 12 avsnitt som borde ha getts ut under det året.
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DanielSchenström »

Den senaste sidan från produktionen av Terror i Tyrolerna. Efter denna kommer det att dröja till jag har nytt att visa upp då jag ska göra klart en serie där författaren inte vill att jag postar mer förtittar. Den serien är också tänkt för Svenska Superserier men ligger några nummer bort som det ser ut nu i planeringen.

Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Wakuran »

Hmm, det finns ingen länk eller så där man kan beställa andra albumet av Nordens Stjärnor online?...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av RioGrande »

Köper du (nog) enklast i Plutonium comics webshop!

https://plutoniumcomics.se/store.html
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Wakuran »

I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar