Nordens Stjärnor

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Vi kanske skulle ta och lugna ner oss med lite mer konventionellt material ur Nordens Stjärnor: Kalabalik i Kebnekaise?
Bild
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DarkPaladin300 »

Vore på tiden att visa en annan NS serie:

Bild

Skissad av Fredrik Andersson, han har gjort ett par andra serier som ska vara med i framtida nummer av SSS plus han är en jävla bra tecknare som lägger ut sina bilder på fantasy sidan Elfwood.com http://andersson.elfwood.com/ och DeviantArt: http://derangedmeowmeow.deviantart.com/

Iallafall, tror nog bestämt att jag är bättre på att tuschteckning än att skissa och rita serier på egen hand, men det är bara min intryck.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Kul! Den hade jag inte läst förrut! Johnny Boy citerar väl fritt Cabby från "Flykten från New York" om jag inte missminner mig.
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DarkPaladin300 »

Vet du, jag insåg inte det förrän du sa det nu, det är fan visst från den filmen eller hur XD
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Yeah, you don't mess with the Duke of New York!
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DarkPaladin300 »

Nu blev serien mycket mer roligare än den redan är
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Jag ser gärna mer sånt, ja inte "Flykten från New York" då, utan ensidingar med NS!
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Ofullbordad sida ur "Diamant i olja" manus och svärta av Thomas Feld, bild Per Lofgren. Den här sidan väntar på Tfels tillsnyggning. Apropå olja så sa alltid gamle perfektionisten Sten Broman alltid pilsner och inte öl, eftersom öl betyder olja.

Bild
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Här ser man ju verkligen bredden på serien! Mycket uttrycksfulla och intressanta bilder! Ändå kan man känna att det i många avseenden är samma serie.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Labrador Road 26 »

Peral skrev:Yeah, you don't mess with the Duke of New York!

Duke of New York är namnet på en bar i A Clockwork Orange, Korova Milkbar och Duke of New York är de två ställena Alex och hans droogs hänger på.
http://www.malcolmtribute.freeiz.com/ac ... .html#duke

Både romanen och filmen på ACO är förstås tidigare än Escape from New York.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Wakuran »

Korova kommer väl från ryskans "kurva" - "hora"? [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:Korova kommer väl från ryskans "kurva" - "hora"? [B)]

OT.

Nej verkligen inte, det är ko som djuret mjölk kommer från, stavat ?????? på kyrilliska. De dricker mjölk spetsad med Synthemesc, Drencrom och Vellocet. Har du inte läst boken eller sett filmen? Slut OT.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Isegrim »

...och jag som hade hoppats på att Kungens kurva var en klurig protest.

SlutOT

Peral har lyckats hålla omgivningen levande, det tycker jag om, kul när man kan följa handlingar i bakgrunden i serier.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Jag är speciellt nöjd med basketbollspelaren i bakgrunden som tittar upp på den 210 cm långa Pantern!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Wakuran »

Klart jag har sett filmen, men det var flera år sen, och min ryska och min nadsat är rätt knackiga...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Wakuran skrev:Klart jag har sett filmen, men det var flera år sen, och min ryska och min nadsat är rätt knackiga...


(OT) Vilken film diskuterar ni och är den sevärd? (slut OT)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:Klart jag har sett filmen, men det var flera år sen, och min ryska och min nadsat är rätt knackiga...

OT.

Det är väl här man skämta något om din fäbless för nattarbetare framför fauna antar jag, men jag hoppar över det. [8)]
Peral skrev:(OT) Vilken film diskuterar ni och är den sevärd? (slut OT)

Fortfarande OT.

A Clockwork Orange förstås, som var före Flykten från New York med "Duke of New York". Slut OT.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Wakuran »

Labrador Road 26 skrev:
Wakuran skrev:Klart jag har sett filmen, men det var flera år sen, och min ryska och min nadsat är rätt knackiga...

OT.

Det är väl här man skämta något om din fäbless för nattarbetare framför fauna antar jag, men jag hoppar över det. [8)]

Vid kor går min gräns... :oops:

Labrador Road 26 skrev:
Peral skrev:(OT) Vilken film diskuterar ni och är den sevärd? (slut OT)

Fortfarande OT.

A Clockwork Orange förstås, som var före Flykten från New York med "Duke of New York". Slut OT.

Sevärd och Kubrick-klassiker!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Var det den! Den har jag sett vid ett flertal tillfällen. Runt Stanley Kubricks storhet finns en rolig historia! Steven Spielberg kommer upp till pärleporten och ber Sankte Per om tillåtelse att komma in. Han får frågan om vad han åstadkommit under sin livstid och börjar räkna upp titlar, när han står där och räknar upp allt han åstadkommit så ser han en cyklist passera obehindrad genom pärleporten.
"Vem är det där och varför kommer han in utan problem" undrar Spielberg
"Åh han..." svarar Sankte Per "Det där var Stanley Kubrick!"
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DarkPaladin300 »

Okej, LYSTRING ALLIHOPA!

Svenska SuperSerier är nu tillgänglig på tidskriftsbutiken, här: http://www.tidskriftsbutiken.nu/issue_i ... ?iss=18182 Så passa på att beställ ett ex!
Skriv svar