Nordens Stjärnor

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Wakuran »

Kan nog vara stolen som gör det...

Jag missade förresten originalversionen av den ändrade bilden där ovan...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Diamant i Olja sid 1. Bild av Per Peral Löfgren. Jag tuschar och färgar. Känner mig osäker. Behöver få veta om färgläggningen funkar och duger eller om det är tvärt om.
Bild
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Jag hatar fortfarande linjerna jag misslyckades med på framdelen av folkvagnsbussen!
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Allan Kämpe »

Wow! [|)] Vilken fantastisk miljöbild som fångar en skön stämning på direkten! Du behöver inte oroa dig för färgläggningen tfels - jag tycker färgerna är mycket bra valda, varken för skarpa eller för matta i tonen.

Den där skevheten på folkabussen tycker jag faktiskt bara är charmig! [:)] Oj oj oj, det här lovar för ett spännande samarbete! Mycket detaljer att titta på - sånt gillas! Lite tintinvibbar får jag...kan det vara den där Haddock-liknande statyn som bidrar till det...hmm

Hur lång kommer den här serien att bli om man får fråga?
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Den här är på nio sidor, men sedan har vi ett samarbete på en serie i två delar "Jagad Jägare# som kommer att hamna på närmare 40 sidor. Jag gillar att samarbeta med Tfels!
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Allan Kämpe »

Jag ser fram mot att läsa bägge serierna när de blir färdiga! Om fler sidor håller samma höga klass som förstasidan till "Diamant i Olja" så kommer det bli kanonbra! [:)]
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Tack Peral och Allan!

Sid 2 av Nordens Stjärnor: Diamant i Olja.

Bild
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Labrador Road 26 »

Är det Gaston i sista rutan nere till vänster? Ser att Adjoa har samma åsikt som mig gällande viss konst.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Det är nog Gaston ja. Peral ritade, jag tuschade. Fler fräsiga figurer dyker upp senare i serien.

Angående Adjoas åsikt om konst så var det något jag hittade på när jag skrev serien. Hoppas det är ok med figurens skapare. Tycker i alla fall att det känns som en rolig och realistisk kommentar. Men annars, LR, finns någon mer konkret åsikt om färgerna?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Cadial »

Verkar helkul! Grymt stark forstasida, och som Allan Kampe sager; charmig folkvagnsbuss! Perspektivet ar ju anda lite "fritt" och allt har en fin atmosfar. Pa sidan tva sallar jag mig till LR26:s konstsmak; och skamtet kanns frascht i en tid dar alltfor mycket dynga saljs for miljoner.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Labrador Road 26 »

Rödhåriga tjejen bakom basketspelaren känns bekant också. Dräkten för tankarna till Sue Storm men hon är ju blond. Huvudet får jag istället till Rita Hayworth.
https://www.youtube.com/watch?v=uJIFSB8owlM

Även flintisgubben med mustasch bakom henne ringer en svag klocka. Det kanske inte är sådana gömda figurer som jag tror, men gillar det ifall det är så.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Hm, nä jag tror inte de du sett här är några speciella, även om den rödhåriga verkligen fick en Fantastic Four-blå tröja. Bäst att Peral får svara på om fler kända syns här. Vore ju kul om basketspelaren var t ex Michael Jordan. Det kommer åtminstone en känd seriefigur till senare i serien.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Här kommer sidan 3. Nu blir det nog inget mer från just det avsnittet eftersom det bara är 9 sidor långt.

Bild
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av mikaelbergkvist »

Ni funkar jäkligt bra ihop.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Tack Mikael! Ibland smälter det bara samman!
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Angående basketbollspelaren på sidan två är han med bara som en markering för att läsaren skall förstå hur lång Adjoa är, 210 cm lång om jag minns rätt från instruktionen. Den enda kändisen är Gaston, som jag å andra sidan alltid försöker hitta en anledning att peta in någonstans i en serie.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Men på en kommande sida finns väl ännu en välkänd klara linjen-figur?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Ja just ja, den ensamma typen hade jag helt glömt bort.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Äsch, men jag kör en sida till. Men bara för att inte spoila alltför mycket så hoppar jag över sid 4 och visar här sid 5.

Bild
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DanielSchenström »

Här kommer lite fler bilder på Nordens Stjärnor, dessa från serier som kommer vara med i nästa års samlingsalbum. Ursprungligen publicerade i svartvitt men ska nu vara i färg som resten av albumet. Precis som Thomas gillar jag att testa olika stilar på allt från teckning till textning och färgläggning.

Bild
Denna bild är anpassad för webben, rastreringen i tryck kommer vara anpassad för tryckeriets upplösning. Det ser ut som att det svarta också är rastrerat men det verkar vara en artefakt från bildförminskningen.

Bild
Efterföljande sida från samma serie.

Bild
En av två sidor som kortfattat förklarar konceptet för Nordens Stjärnor.

Bild
Detta är från avsnittet efter Dedrups dödliga prisma och kommer troligen publiceras i både albumet och ett närliggande nummer av Svenska Superserier.

Bild
Slutligen är denna bild från avsnittet efter förra seriesidan.
Skriv svar