Historien om Gustapärsa på mjödtjärnberget.

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Kontakt:

Re: Historien om Gustapärsa på mjödtjärnberget.

Inläggav Allan Kämpe » lör 26 okt 2013, 20:23

Det är Peral som har koll på det där med bord...men jag tror inte det är något bokat än.

När vi nu ändå är inne på att slå våra påsar ihop...ska vi inte kolla om norrlänningen Bergkvisten vill ansluta...då skulle vi bli fyra gamla rävar vid två bord...eller fyra musketörer menar jag. [8)]

Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Kontakt:

Inläggav tfels » lör 26 okt 2013, 20:35

Apropå bord så ska ju det första Nordens Stjärnor-albumet ges ut av mig och Peral lagom till SIS14. Och NS kommer ju från Svenska Superserier, där ju både Peral, jag och Bergkvist medverkat. Vore kul om vi kunde bilda ett "kluster" med bord som kan heja på varandra och hjälpas åt.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se

Användarvisningsbild
Peral
Moderator

Inläggav Peral » lör 26 okt 2013, 20:36

MB vore kul att ha med, men sedan får det vara stopp. det får inte bli för trångt. Borden är inte stora.

Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Kontakt:

Inläggav tfels » lör 26 okt 2013, 20:38

Absolut, men man ser till att få bord bredvid varandra, inte nödvändigtvis samma bord.
Thomas Fels

Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Kontakt:

Inläggav larsa66 » lör 26 okt 2013, 20:41

tfels skrev:Apropå bord så ska ju det första Nordens Stjärnor-albumet ges ut av mig och Peral lagom till SIS14. Och NS kommer ju från Svenska Superserier, där ju både Peral, jag och Bergkvist medverkat. Vore kul om vi kunde bilda ett "kluster" med bord som kan heja på varandra och hjälpas åt.

Jag är med på allt. Det var ju lite bökigt att hitta alla forumiter ifjol. Det är bra om vi kan vara samlade.

Användarvisningsbild
Peral
Moderator

Inläggav Peral » lör 26 okt 2013, 20:45

Helt med på kluster! Men då måste vi samlas och göra en gemensam beställning.

Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Kontakt:

Inläggav tfels » lör 26 okt 2013, 20:48

Precis. NS bord borde hamna mellan SSS och Peral/Larsa/mfl och sedan får det givetvis finnas ännu fler omkring. Eller så delar NS och SSS ett bord som står bredvid ert, typ.
Thomas Fels

Användarvisningsbild
Peral
Moderator

Inläggav Peral » lör 26 okt 2013, 20:55

SSS bord var väldigt trånga under SIS-13, Är det någon som känner till reglerna för bordsbeställning, det lär vara en våldsam konkurrens om borden om de använder samma lokal som tidigare. Det vore kul att hamna i övre/främre delen under SIS-14. Vi borde kanske skapa en mail lista för detta.

Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Inläggav Labrador Road 26 » lör 26 okt 2013, 22:44

Peral skrev:Det vore kul att hamna i övre/främre delen under SIS-14.

Generellt kan man säga att i övre rummet är det mer amatörserier (kopiatorframställda) och i nedre snäppet mer professionella serier (tryckta) och riktiga förlag/handlare. Det bör du nog vara medveten om det när du bokar plats.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)

Användarvisningsbild
Peral
Moderator

Inläggav Peral » lör 26 okt 2013, 22:55

Jag tror nog inte besökarna är medvetna om det, dessutom verkar det vara en kraftig generalisering. T.ex. har serietecknare som t.ex. Joakim Gunnarsson, HHS, Mikael Bergkvist och Natalia Batista varit i det främre rummet

Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator

Inläggav RioGrande » lör 26 okt 2013, 23:24

De är väl skitbilliga de där borden. Så om man vill kan man nog köpa både i fanzinavdelningen och i den inre "förlags- och seriebutiksavdelningen" (Eller vad det nu var för uppdelning???).

///

På ISV kostade ett halvt bord 100 kronor (vilket ju är löjligt billigt --- helknasigt att det inte kom särskilt många säljare i år... [:(] MEN det var kul ändå. Många trevliga samtal med trevliga människor!)

Enligt Lars Krantz var borden HELT GRATIS på AltCom förra året.

///

Det är nog mest på Bokmässan som det är r*vdyrt?

Användarvisningsbild
Peral
Moderator

Inläggav Peral » lör 26 okt 2013, 23:29

Priset RG är nog inte så mycket problemet. Problemet tror jag ligger i konkurrensen om bord!

Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator

Inläggav RioGrande » lör 26 okt 2013, 23:47

Men vi fick ju ett bord till Webcomics.se? Det kändes inte som om det var något problem... (Och vi var VERKLIGEN inte rutinerade på något sätt!)

Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Kontakt:

Inläggav Allan Kämpe » lör 26 okt 2013, 23:51

Det är väldigt OT det här och kanske någon moderator kunde bryta ut hela diskussionen om bordsbokning till SIS 2014 till en egen tråd?

LR26: Generellt kan man säga att i övre rummet är det mer amatörserier (kopiatorframställda) och i nedre snäppet mer professionella serier (tryckta) och riktiga förlag/handlare. Det bör du nog vara medveten om det när du bokar plats.

Själv tror jag som LR26 mer på att boka bord i det nedre/bortre rummet. Vill inte att vi ska drunkna i det övriga amatörseriemyllret.

Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator

Inläggav RioGrande » sön 27 okt 2013, 00:00

Nja, egentligen inte särskilt OT eftersom jag och Lars delade bord på SIS 13... [:)]

Användarvisningsbild
Peral
Moderator

Inläggav Peral » sön 27 okt 2013, 00:22

Vi hoppas att du kommer till SIS-14. Jag älskar den seriesida du gjorde! Vad gäller övre eller nedre delen tycker jag vi kan diskutera det över mailen. Men jag tror SIS kommer bli mer och mer svårbokad så länge det inte byter eller utökar sina lokaler.

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » sön 27 okt 2013, 00:56

RioGrande skrev:De är väl skitbilliga de där borden. Så om man vill kan man nog köpa både i fanzinavdelningen och i den inre "förlags- och seriebutiksavdelningen" (Eller vad det nu var för uppdelning???).

///

På ISV kostade ett halvt bord 100 kronor (vilket ju är löjligt billigt --- helknasigt att det inte kom särskilt många säljare i år... [:(] MEN det var kul ändå. Många trevliga samtal med trevliga människor!)

Enligt Lars Krantz var borden HELT GRATIS på AltCom förra året.

...och ändå är det sparsamt med bord på Malmöfestivalerna. Förvånande att inte fler verkar intresserade i Seriestaden... [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
Peral
Moderator

Inläggav Peral » sön 27 okt 2013, 01:15

Jag hade gärna deltagit i Malmö, men för mig handlar det om svårigheten att ta ledigt från jobbet. Med bättre planering är Malmö definitivt ett alternativ.

Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Isegrim » ons 30 okt 2013, 18:22

Lars du får lägga upp länkar och bilder på ditt genomslag i media. Vilka tidningar har skrivit om dig nu?

Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Inläggav Labrador Road 26 » ons 30 okt 2013, 20:46

Peral skrev:Jag tror nog inte besökarna är medvetna om det, dessutom verkar det vara en kraftig generalisering.

Jag visste att jag sett det från arrangörernas håll, och inte bara tagit det ur luften.

"i Hörsalsfoajén, allmänt känd som ”fanzinrummet”, har vi 50 bord och där blir kostnaden 200 kronor per bord hela helgen. Två bord kostar 400 kronor och så vidare."
http://www.seriefestivalen.se/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)

Återgå till "Mina serier"