Mina teckningar

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Tack alla :)

Albumet "Gustapärsa" kommer till hösten. Jag har lite arbete att sammanställa det men jag siktar på att ha det klart för tryck innan augusti. Tidigare än så kan jag inte göra det pga kontraktet med tidningen. Jag har minst tre extra sidor och annat material som krydda.

Jag tänkte faktiskt idag på att jag borde skriva några rader om serieforum i förordet för ni ska veta att ni har varit en inspiration för mig och det gäller det mesta, inlägg om Fantomen, superhjältar, pennor och tips. Det enda jag ångrar är att jag gav mig in i några politiska diskussioner, det ska jag undvika i fortsättningen.

När jag väl tryckt den får jag väl ge mig ut och sälja, och signera. Det känns skoj.

Tack igen och på återseende.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av Wakuran »

Undrar om du kan fixa bord till "I Seriernas Värld" i Malmö till hösten...

De har ett tydligare barntema, iofs...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Mina teckningar

Inlägg av Cadial »

larsa66 skrev:Tack alla :)

Albumet "Gustapärsa" kommer till hösten. Jag har lite arbete att sammanställa det men jag siktar på att ha det klart för tryck innan augusti. Tidigare än så kan jag inte göra det pga kontraktet med tidningen. Jag har minst tre extra sidor och annat material som krydda.

Jag tänkte faktiskt idag på att jag borde skriva några rader om serieforum i förordet för ni ska veta att ni har varit en inspiration för mig och det gäller det mesta, inlägg om Fantomen, superhjältar, pennor och tips. Det enda jag ångrar är att jag gav mig in i några politiska diskussioner, det ska jag undvika i fortsättningen.

När jag väl tryckt den får jag väl ge mig ut och sälja, och signera. Det känns skoj.

Tack igen och på återseende.

Det later sa enkelt; bara att trycka den! Forlag eller Ensam ar stark? Eftersom serien har gatt lokalt och ar omtyckt kanske distributionen inte ar ett problem; 300 ex saljer direkt; signering lordag utanfor Konsum!
Skulle vara intressant med info angaende hela mystiken kring albumet; tryck, pris, distribution osv.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4391
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Mina teckningar

Inlägg av RioGrande »

Peral drog det tunga lasset med egen albumutgivning (och distribution via Press Stop/Pressbyrån/Coop forum), han har kanske några bra råd....
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Wakuran skrev:Undrar om du kan fixa bord till "I Seriernas Värld" i Malmö till hösten...
De har ett tydligare barntema, iofs...


Ja, jag förstår av kommentarerna att ni kanske tycker det går lite långsamt. Jag var på något sätt nöjd med publiceringen på tidningen och där var mina drömmars mål i hamn. Sedan kom frågor om publicering på nätet och album som något jag aldrig förberett mig på. Men det blev både och... jag känner att jag måste komma närmare att ha albumet i handen innan jag bokar in mig på mässor. Men det känns ju nästan magiskt att få sälja direkt till en läsare. Att signera boken, se hen i ögonen och säga "hoppas du gillar den".

Cadial skrev:Det later sa enkelt; bara att trycka den! Forlag eller Ensam ar stark? Eftersom serien har gatt lokalt och ar omtyckt kanske distributionen inte ar ett problem; 300 ex saljer direkt; signering lordag utanfor Konsum!
Skulle vara intressant med info angaende hela mystiken kring albumet; tryck, pris, distribution osv.


Jo jag tror också att jag har 300 köpare direkt (upplagan på tidningen är 3000). Så det lutar åt en första upplaga på 500 ex.

Hemligheter har jag aldrig varit bra på. Korten på bordet är min grej :)

Så här gick det till. Vi har ett lokalt tryckeri här på orten. Och det känns viktigare att det blir dom som får göra det istället för att leta rätt på det billigaste. När jag började med serien öppnade jag ett bankkonto dit pengarna jag fick för serien fick gå. Där finns nu runt 25000.

För en upplaga på 500 ex blir priset 37000(med moms och allt). Så med pengarna från det "feta serietecknarkontot" + skatteåterbäringen är finansieringen klar. Per styck blir det 75 kr.
Jag räknar med att det kommer att bli lite utgifter med resor och marknadsföring så jag kommer att ta 100 kr/st. Jag kommer att snacka med lokala Konsum och Ica-handlare i orterna runtomkring, Kanske nån bokhandel i Umeå och Skellefteå. Sedan via nätet givetvis.

När jag berättade detta för min fru som är den som har "buisness mind" utbrast hon. "Det var en dålig affär. 25 kr till dig och 75 till dom, det är ju DU som gjort serien. Dom ska ju bara trycka den." [:)]

Jag skiter i att det är en dålig affär den här serien kommer från hjärtat och det är där jag vill att den ska hamna hos köparen också.

Med detta vill jag inte säga att det är fult med kommersiella serier. Det kanske är något jag kommer att ha mer i åtanke sedan, men denna serie kom till av behovet att få berätta en berättelse, som jag tyckte om, på mitt sätt.

Jag kommer att försöka fortsätta skapa serier, men om det inte går av någon anledning, så är jag ändå nöjd med "Gustapärsa" som mitt bidrag i seriernas fantastiska värld.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Mina teckningar

Inlägg av APenny4YourThoughts »

larsa66 skrev:När jag berättade detta för min fru som är den som har "buisness mind" utbrast hon. "Det var en dålig affär. 25 kr till dig och 75 till dom, det är ju DU som gjort serien. Dom ska ju bara trycka den." [:)]


Jag håller med din fru. Du ska inte sälja ut dig så billigt. Har du en serie folk i bygden gillar, spelar det ingen roll för dem om den kostar 100kr, 150kr eller 200kr. Dessutom tycker jag att du ska ligga på alla bibliotek i hela Norrland. De ska ha ett referens-ex på varenda liten skit-filial. :)

Tidningen som du är publicerad ska givetvis göra ett hemma-hos-reportage också med ett fett mittuppslag. Använd varenda liten aspekt du kan. Tragga på hembygdsföreningar att köpa in ett ex och ha seminarier och utflykter i Gustapärsas spår. Man måste vara affärsmässig och inte be om ursäkt. :)

Med rätt prissättning och upplägg borde du kunna sopa in 50 000 kr på ett sånt här projekt. Se det som buffert till nästa projekt, snarare än att du profiterar på din hembygds historia.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Mina teckningar

Inlägg av Peral »

larsa66 skrev:
Wakuran skrev:Undrar om du kan fixa bord till "I Seriernas Värld" i Malmö till hösten...
De har ett tydligare barntema, iofs...


Ja, jag förstår av kommentarerna att ni kanske tycker det går lite långsamt. Jag var på något sätt nöjd med publiceringen på tidningen och där var mina drömmars mål i hamn. Sedan kom frågor om publicering på nätet och album som något jag aldrig förberett mig på. Men det blev både och... jag känner att jag måste komma närmare att ha albumet i handen innan jag bokar in mig på mässor. Men det känns ju nästan magiskt att få sälja direkt till en läsare. Att signera boken, se hen i ögonen och säga "hoppas du gillar den".

Cadial skrev:Det later sa enkelt; bara att trycka den! Forlag eller Ensam ar stark? Eftersom serien har gatt lokalt och ar omtyckt kanske distributionen inte ar ett problem; 300 ex saljer direkt; signering lordag utanfor Konsum!
Skulle vara intressant med info angaende hela mystiken kring albumet; tryck, pris, distribution osv.


Jo jag tror också att jag har 300 köpare direkt (upplagan på tidningen är 3000). Så det lutar åt en första upplaga på 500 ex.

Hemligheter har jag aldrig varit bra på. Korten på bordet är min grej :)

Så här gick det till. Vi har ett lokalt tryckeri här på orten. Och det känns viktigare att det blir dom som får göra det istället för att leta rätt på det billigaste. När jag började med serien öppnade jag ett bankkonto dit pengarna jag fick för serien fick gå. Där finns nu runt 25000.

För en upplaga på 500 ex blir priset 37000(med moms och allt). Så med pengarna från det "feta serietecknarkontot" + skatteåterbäringen är finansieringen klar. Per styck blir det 75 kr.
Jag räknar med att det kommer att bli lite utgifter med resor och marknadsföring så jag kommer att ta 100 kr/st. Jag kommer att snacka med lokala Konsum och Ica-handlare i orterna runtomkring, Kanske nån bokhandel i Umeå och Skellefteå. Sedan via nätet givetvis.

När jag berättade detta för min fru som är den som har "buisness mind" utbrast hon. "Det var en dålig affär. 25 kr till dig och 75 till dom, det är ju DU som gjort serien. Dom ska ju bara trycka den." [:)]

Jag skiter i att det är en dålig affär den här serien kommer från hjärtat och det är där jag vill att den ska hamna hos köparen också.

Med detta vill jag inte säga att det är fult med kommersiella serier. Det kanske är något jag kommer att ha mer i åtanke sedan, men denna serie kom till av behovet att få berätta en berättelse, som jag tyckte om, på mitt sätt.

Jag kommer att försöka fortsätta skapa serier, men om det inte går av någon anledning, så är jag ändå nöjd med "Gustapärsa" som mitt bidrag i seriernas fantastiska värld.


37000 för 500 ex låter dyrt! Sedan brukar det inte kosta så mycket mer att trycka upp fler ex när du ändå är igång.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av Wakuran »

Peral skrev:37000 för 500 ex låter dyrt! Sedan brukar det inte kosta så mycket mer att trycka upp fler ex när du ändå är igång.

Beror iofs på hur många ex man räknar med att sälja. Det är dyrt att hålla böcker i lager också.

Jag vet inte hur Bibliotekens procedur funkar, men de bibliotekarier jag känner i Stockholm (och antagligen övriga större städer) skulle nog också kunna tänkas vara intresserade av ett ex till utlån.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

APenny4YourThoughts skrev:
larsa66 skrev:När jag berättade detta för min fru som är den som har "buisness mind" utbrast hon. "Det var en dålig affär. 25 kr till dig och 75 till dom, det är ju DU som gjort serien. Dom ska ju bara trycka den." [:)]


Jag håller med din fru. Du ska inte sälja ut dig så billigt. Har du en serie folk i bygden gillar, spelar det ingen roll för dem om den kostar 100kr, 150kr eller 200kr. Dessutom tycker jag att du ska ligga på alla bibliotek i hela Norrland. De ska ha ett referens-ex på varenda liten skit-filial. :)

Tidningen som du är publicerad ska givetvis göra ett hemma-hos-reportage också med ett fett mittuppslag. Använd varenda liten aspekt du kan. Tragga på hembygdsföreningar att köpa in ett ex och ha seminarier och utflykter i Gustapärsas spår. Man måste vara affärsmässig och inte be om ursäkt. :)

Med rätt prissättning och upplägg borde du kunna sopa in 50 000 kr på ett sånt här projekt. Se det som buffert till nästa projekt, snarare än att du profiterar på din hembygds historia.


Mitt mål är att albumet ska ligga på köksbordet hos nån som valde att köpa det istället för kvartingen med explorer, och i slutändan får ut mer av albumet. Eller hos en ensamstående mamma som inspirerad av berättelsen tar kontakt med sin bortglömda halvbror och båda får en ny start i livet.

"Historien om Gustapärsa" handlar om en enkel man som i sin värld gjorde storverk, så det är hos dom "enkla" idag som historien hör hemma. [;)]

Peral skrev:37000 för 500 ex låter dyrt! Sedan brukar det inte kosta så mycket mer att trycka upp fler ex när du ändå är igång.


Jaså? Hur mycket för dyrt? Det är ju ett litet, lokalt tryckeri som har tryckt mycket till hembygdsföreningar och sånt. Dom har en fallande skala på priset. Dom första 400 har ett pris sen blir det billigare för varje 100-tal. Får man fråga hur prisbilden såg ut för LdL?

Wakuran skrev:
Peral skrev:37000 för 500 ex låter dyrt! Sedan brukar det inte kosta så mycket mer att trycka upp fler ex när du ändå är igång.

Beror iofs på hur många ex man räknar med att sälja. Det är dyrt att hålla böcker i lager också.

Jag vet inte hur Bibliotekens procedur funkar, men de bibliotekarier jag känner i Stockholm (och antagligen övriga större städer) skulle nog också kunna tänkas vara intresserade av ett ex till utlån.

Tror du att jag måste kontakta dom? ahh sånt där har jag inte tid med. Jag gör albumet bara för att det finns några som stoppat mig på konsum, som tappat bort några sidor och gärna vill ha den samlad. Jag tror inte att det är något revolutionerande jag håller på med. Jag tänker inte blåsa upp en bubbla som förmodligen spricker när alla inser att det bara är en amatör som gjort det.

"Gustapärsa på ett bibliotek i Stockholm". Jag hade nog fått stryk av honom om jag sagt det då [:)]
Senast redigerad av 1 larsa66, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Mina teckningar

Inlägg av APenny4YourThoughts »

larsa66 skrev:"Historien om Gustapärsa" handlar om en enkel man som i sin värld gjorde storverk, så det är hos dom "enkla" idag som historien hör hemma. [;)]


Jag ser ingen motsättning mellan din idealistiska syn och att få skäligt betalt för sitt arbete? Är det inte precis det facket har kämpat i 100 år för att den "enkle mannen" ska ha? :)

Med det sagt, du äger givetvis rätten att göra precis som du vill. Jag tror att det kan bli svårare att komma och kräva mer betalt nästa gång bara. :)
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Mina teckningar

Inlägg av Peral »

Jag betalade 33000 för 1400 exemplar! Jag har för mig att priset för 400 exemplar låg någonstans kring 24000. Då använde jag mig av Ljungbergs tryckeri som också tryckte "The Walking Dead" Trycker du utomlands blir det förstås ännu billigare, men jag ville trycka i Sverige beroende på sysselsättning. Det måste finnas jobb för oss här i Sverige också.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Mina teckningar

Inlägg av Cadial »

Peral skrev:Jag betalade 33000 för 1400 exemplar! Jag har för mig att priset för 400 exemplar låg någonstans kring 24000. Då använde jag mig av Ljungbergs tryckeri som också tryckte "The Walking Dead" Trycker du utomlands blir det förstås ännu billigare, men jag ville trycka i Sverige beroende på sysselsättning. Det måste finnas jobb för oss här i Sverige också.

24 kronor per album? Det blev billigare an 50 fanzine jag tryckte en gang, som gick pa 30 kronor styck!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av Wakuran »

Cadial skrev:
Peral skrev:Jag betalade 33000 för 1400 exemplar! Jag har för mig att priset för 400 exemplar låg någonstans kring 24000. Då använde jag mig av Ljungbergs tryckeri som också tryckte "The Walking Dead" Trycker du utomlands blir det förstås ännu billigare, men jag ville trycka i Sverige beroende på sysselsättning. Det måste finnas jobb för oss här i Sverige också.

24 kronor per album? Det blev billigare an 50 fanzine jag tryckte en gang, som gick pa 30 kronor styck!

Men det är ju också extremt liten upplaga...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Mina teckningar

Inlägg av Cadial »

Wakuran skrev:
Cadial skrev:
Peral skrev:Jag betalade 33000 för 1400 exemplar! Jag har för mig att priset för 400 exemplar låg någonstans kring 24000. Då använde jag mig av Ljungbergs tryckeri som också tryckte "The Walking Dead" Trycker du utomlands blir det förstås ännu billigare, men jag ville trycka i Sverige beroende på sysselsättning. Det måste finnas jobb för oss här i Sverige också.

24 kronor per album? Det blev billigare an 50 fanzine jag tryckte en gang, som gick pa 30 kronor styck!

Men det är ju också extremt liten upplaga...

For att jag har en extremt liten lasekrets! [:D]
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Peral skrev:Jag betalade 33000 för 1400 exemplar! Jag har för mig att priset för 400 exemplar låg någonstans kring 24000. Då använde jag mig av Ljungbergs tryckeri som också tryckte "The Walking Dead" Trycker du utomlands blir det förstås ännu billigare, men jag ville trycka i Sverige beroende på sysselsättning. Det måste finnas jobb för oss här i Sverige också.


28500 var priset för dom första 400 för mig, så dom är ju inte mil från varandra. Hur går det med försäljningen då?

Kanske man skulle satsa på 1000 ändå. Jag sympatiserar med dina ideal. Fast även med ett lokalpatriotiskt perspektiv.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

APenny4YourThoughts skrev:
larsa66 skrev:"Historien om Gustapärsa" handlar om en enkel man som i sin värld gjorde storverk, så det är hos dom "enkla" idag som historien hör hemma. [;)]


Jag ser ingen motsättning mellan din idealistiska syn och att få skäligt betalt för sitt arbete? Är det inte precis det facket har kämpat i 100 år för att den "enkle mannen" ska ha? :)

Med det sagt, du äger givetvis rätten att göra precis som du vill. Jag tror att det kan bli svårare att komma och kräva mer betalt nästa gång bara. :)


Nu finns det en risk att jag hamnar i en sån där politisk diskussion igen [;)]

Det är inte pengar som stimulerat mig. Därför ska dom inte fördärva dom idéer som jag vill förmedla.

Jag ser det som mål att nå ut till alla. Inte som Ingmar Bergman, bli hyllad av kultureliten och hånad i fabrikernas fikarum.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Mina teckningar

Inlägg av APenny4YourThoughts »

larsa66 skrev:
APenny4YourThoughts skrev:
larsa66 skrev:"Historien om Gustapärsa" handlar om en enkel man som i sin värld gjorde storverk, så det är hos dom "enkla" idag som historien hör hemma. [;)]


Jag ser ingen motsättning mellan din idealistiska syn och att få skäligt betalt för sitt arbete? Är det inte precis det facket har kämpat i 100 år för att den "enkle mannen" ska ha? :)

Med det sagt, du äger givetvis rätten att göra precis som du vill. Jag tror att det kan bli svårare att komma och kräva mer betalt nästa gång bara. :)


Nu finns det en risk att jag hamnar i en sån där politisk diskussion igen [;)]

Det är inte pengar som stimulerat mig. Därför ska dom inte fördärva dom idéer som jag vill förmedla.

Jag ser det som mål att nå ut till alla. Inte som Ingmar Bergman, bli hyllad av kultureliten och hånad i fabrikernas fikarum.


Nej, vi behöver inte fastna i en politisk debatt. Jag tycker din inställning i grunden är sund. Det är bra att du värnar om det lokala tryckeriets överlevnad. Jag är bara förvånad att du inte resonerar likadant om lokal serieproduktion (din egen). :)
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av Isegrim »

Du ska givetvis se till att du får ISBN-nummer och att du söker litteraturstöd, det kan även hjälpa dig att få ut den på olika bibliotek.
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Mina teckningar

Inlägg av Sir-L »

larsa66 skrev:[...]
Jag gör albumet bara för att det finns några som stoppat mig på konsum, som tappat bort några sidor och gärna vill ha den samlad. Jag tror inte att det är något revolutionerande jag håller på med. Jag tänker inte blåsa upp en bubbla som förmodligen spricker när alla inser att det bara är en amatör som gjort det.
[...]

Det tänkandet får du jobba bort, du är ju för sjuttsingen en publicerad serietecknare! Jag tror definitivt du har större potentiell kundkrets än du tror.
(Angående priset för albumet så sympatiserar jag med dina tankar om att "alla" ska ha råd med det, men jag tycker ändå att du ska tänka om priset till iaf 125:-)

larsa66 skrev:[...]
Jag hälsade på henne igår och visade skisser och berättade om min historia. Upplägget kommer att vara liknande med både ensidorshistorier och sammanhängande 4-6 sidor, kanske längre. Däremot blir historien lite annorlunda. Detta är två bröder som lever sina fria och obekymrade liv, fiskar och jagar som dom vill, deras mor är änka. Dom är inte lika duktiga som Gustapärsa utan slarviga men har samma kaxighet mot överheten. Tanken är också att väva in berättelser om skogsväsen som vittror och troll i en värld som fanns en gång för länge sedan. Ett väglöst land med stora skogar, höga berg och bottenlösa sjöar.

Hon sa att det blir bra att börja med den till hösten, men ville att jag skulle ligga tio sidor i förväg ( precis som med Gustapärsa)

seriens titel blir ...

http://24.media.tumblr.com/07d6f6b98ded69a59713adad696a6fbb/tumblr_mo2ursm2gX1rcyx6do1_500.jpg

Det här kan bli hur bra som helst! [:o)]

(Ett litet tips är att kolla in filmen "Lawless", det utspelar sig visserligen i Amerikat under förbudstiden men andan kan nog ge lite inspiration, tror jag – om man bortser från det våld som förbudstiden förde med sig. )
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av Wakuran »

Sir-L skrev:(Angående priset för albumet så sympatiserar jag med dina tankar om att "alla" ska ha råd med det, men jag tycker ändå att du ska tänka om priset till iaf 125:-)

150:- tycker jag känns som en bra, jämn, siffra. Sedan kan du börja tänka på att sänka när det gått ett tag och albumet inte säljer lika bra längre.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar