Linus Sjöbloms art

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Linus Sjöbloms art

Inlägg av Linus S »

Jag har varit rätt aktiv på Micke Bergkvists tråd där han lägger upp lite art han gjort. Tänkte jag kunde göra detsamma, då det blivit allt roligare. Vi börjar med denna:

Bild
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Peral »

Intressant! Ser ut som någon forntida gudabild!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Wakuran »

Snygga färger. Har du scannat in och färglagt i datorn, eller är det någon annan teknik?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Linus S »

Wakuran skrev:Snygga färger. Har du scannat in och färglagt i datorn, eller är det någon annan teknik?


Wakuran: När jag gjorde den så funderade jag på om jag skulle färglägga den för hand, eller skita i det och bara färglägga vissa områden svarta, och sedan scanna in den och redigera i GIMP. Jag gjorde det senare alternativet, för en gångs skull! Är väldigt nöjd med den trotts allt och jag är ganska säker på att det inte blir sista gången jag färglägger på datorn! [:)]

Peral: Tack! Har blivit lite inspirerad av Kolbeinn Karlssons figurer han hade i nån utställning för ett tag sedan, har jag för mig. Och ja, det är nog en gudabild! (Trevligt med en gud som har pärlhalsband också!)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Peral »

Även gudar har behov att klä upp sig, även om den inte sett den nya skräckpropaganden för rökning ifrån Australien!
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Linus S »

Lägger upp en ny, som några har sett:
Bild
Denna är däremot gjord för hand till 100%.

EDIT: Försökte göra bilden mindre på forumbilder.se, men sidan fungerade inte.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Labrador Road 26 »

Linus S skrev:EDIT: Försökte göra bilden mindre på forumbilder.se, men sidan fungerade inte.

Ett tips är att du laddar ner något gratis bildprogram som kan förminska bilderna exakt i den storlek du vill ha dem. Irfanview är min favorit när det gäller att gå igenom stora mängder bilder, den kan också ändra storlek, vrida på dem och och lite annat. Gratis och litet, men smidigt.
http://www.irfanview.com/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Wakuran »

Labrador Road 26 skrev:
Linus S skrev:EDIT: Försökte göra bilden mindre på forumbilder.se, men sidan fungerade inte.

Ett tips är att du laddar ner något gratis bildprogram som kan förminska bilderna exakt i den storlek du vill ha dem. Irfanview är min favorit när det gäller att gå igenom stora mängder bilder, den kan också ändra storlek, vrida på dem och och lite annat. Gratis och litet, men smidigt.
http://www.irfanview.com/

Gimp tycker jag är bra. Väldigt många olika funktioner och Open Source.
http://www.gimp.org/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Labrador Road 26 »

Gimp är väl mer som PhotoShop, Irfanview är mer för att hantera bilder med, om man har flera hundratusen bilder går det liksom inte att använda program gjorda för enstaka bilder. Men båda är gratis så det är bara att välja eller köra båda.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Linus S »

Kom just på att jag hade ett program på skrivbordet som heter PhotoScape. Kollade och man kunde tydligen göra sådant som behövdes för bilden här ovanför. (Den senaste). Men tack ändå för alla tips! [:o)]
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Linus S »

Nu kommer en alldeles ny:
Bild
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Cadial »

Kunde vara ett omslag till RAW magazine. Coca Cola-flaskan har daremot en helig form som aldrig ska forvanskas!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Labrador Road 26 »

Cadial skrev:Coca Cola-flaskan har daremot en helig form som aldrig ska forvanskas!

OT.

Instämmer, men tyvärr gör Coca Cola Company vad de kan för att själv förstöra det. Både med burkar, petflaskor och muggläsk på McDonalds med flera. Själv anser jag att det aldrig varit snyggare än på 40-talet.
http://www.webdesignburn.com/2011/09/14 ... s-with-us/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av RioGrande »

Fantastiskt affischgalleri! Reklam var definitivt bättre förr... Hm. De flesta av bilderna tycks antyda att "one glass is all you need to get totally brainwashed".
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Cadial »

Ocksa OT, men mycket snygga Coca Cola-posters! Det stammer ju tyvarr att man knappt ser de dar flaskorna numera; sjalv brukar jag kopa trakiga 1.5 liters plastflaskor; diet eller zero.
Och texten ar ju pa hebreiska (Coca Cola lyckas ofta behalla sin identitet; oavsett alfabet som anvands!). http://www.google.co.il/search?hl=en&bi ... tAbw7ICgBg
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av larsa66 »

Snyggt färglagda. I mina ögon är det en helt egen stil du har. Och nu är det lite laddat med mystik också.
Jag laddade också ner gimp eftersom du berömt det så men jag har inte hunnit prova det än :)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Agentum »

Ni vet om att underground dog va? och tat de blev vanliga serier sen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Linus S »

Den här bilden har gjort för hand och redigerat lite på datorn. En mix.
Bild
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Linus S »

Sen kommer en till!
(Kommer inte ihåg varför bilden fick en så skum bakgrund...?)
Bild
Big-Eyed Grey Monster XL!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Linus Sjöbloms art

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Ni vet om att underground dog va? och tat de blev vanliga serier sen.

Jag har sett flera serietecknare som ritar liknande grejer. Inte så allmänt kända, kanske, men nog finns de.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar