Nya Seriekatalogen är här!

Gamlar trådar från 1.0-tiden.
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

[quote="labrador road 26"]
Om man ska vara riktigt elak kan man kontra med: Svenska serie-säljare. Världens största samling idioter? Jag kan i alla fall tänka mig två, som råkar vara kompisar också, men det blir inte mycket till samling, mera som en duo idioter. Som tur är jag inte det minsta elak, så det blir ingen kontring.
[/quote]

serieforum, ack ja. Jag ställer en enkel fråga om ni andra tycker att svenska seriesamlare idiotiskt kastar bort sin tid på käbbel, istället för att samarbeta. Och får till svar av en ex-moderator att jag är en idiot. Mysigt ställe det här.
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Inlägg av rdbulldozer »

Vem var det nu igen som först tog till begreppet idiot? Nån som kan påminna mig? Har för mig att denna också använde begreppet om alla seriesamlare i hela sverige....
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="Thomas E"]

Då är ju allting bra, det är en vinst för samlarna om man (lagligt) får lägga upp hela Seriekatalogen på nätet.

När jag själv föreslog det för 6-7 år sedan gick Jensen i taket. Det var absolut otänkbart. Inte en enda siffra fick tas från katalogen. Den fick bara finnas i tryckt form. Tänk om alla helt gratis kunde slå upp priserna! Så jag byggde upp en helt ny katalog med priser och fakta från scratch.

Nu när allt finns i webb-guiden så klagar alla bara på den, och ingen vill hjälpa till. När någon lämnar en enda informationrad så hånas han öppet på serieforum. T.o.m. de största gratis-användarna som aldrig någonsin hjälpt till, typ rdbulldozer, avskyr den. DÅ börjar serie-Sverige för TREDJE gången bygga upp en exakt likadan katalog. Det lär ta 3-4 år.

Svenska serie-samlare. Världens största samling idioter?
[/quote]
Det handlar inte om att lägga upp hela Alvglans katalog på internet, det handlar om att vi med gemensamma krafter bygger oss en adekvat och uppdaterad priskurrant även om vi givetvis hämtar inspiration i olika källor. Jobbet med att kolla upp och lista bilagor och priser gör vi själva, med stöd av en mängd samlare och läsare som besitter kunskap om sina respektive specialämnen. Den tryckta seriekatalogen sträcker sig bara fram till och med 1996 och din guide har sina demokratiska brister när det gäller insamlandet och urvalet av information. Därmed inte sagt att din guide var dålig, för det var den inte. Du valde dock att självmant plocka ner den och när så sker får man vara beredd på att andra tar vid. Behovet försvinner ju inte för att tillgången stryps, det förstår du ju själv.


[quote="Thomas E"]

Och när talade du själv med Jensen senast?

Seriekatalogen får läggas ut på nätet därför att jag redan gjort arbetet. webb-guiden har banat vägen. Det lär jag inte få någon tack för på serieforum.

Låt mig ge ett vidare exempel på "världens största idioter". Om man tog den arbetstid som behövs för att än en gång göra en ny internet-sajt så kunde man istället gjort en ny tryckt Seriekatalog. Det hade behövts efter 10 år. Orsaken till den felaktiga prioriteringen finns helt och hållet på serieforum.
[/quote]
Det är din åsikt och den har du rätt att ha. Däremot så ska den inte förväxlas med sanningen.


[quote="Thomas E"]

serieforum, ack ja. Jag ställer en enkel fråga om ni andra tycker att svenska seriesamlare kastar bort sin tid på käbbel, istället för att samarbeta. Och får till svar av en ex-moderator att jag är en idiot. Så mycket för den utsträckta handen. Mysigt ställe det här.
[/quote]
Man måste lära sig skilja på personens roll som moderator och som användare. Man måste få lov att ha en personlig åsikt även om man är moderator.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="Thomas E"]
Svenska serie-samlare. Världens största samling idioter?
[/quote]

DU borde skämmas "Seriesam.com"[}:)]. Det är tack vare oss "Idioter" du själv ha kunnat bygga upp din samling. Du ska ha i bakhuvudet att det är över 1000 medlemmar + andra som är här och läser inlägg utan att vara medlemmar. Att du förklarar HELA Seriesamlar Sverige som 5,5:or. Smart. Du har nog skjutit dig själv i sank nu.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="Thomas E"]

Jag tror nog att de "1000-tals som läser här" (hoppsan, bara 600 visningar på denna tråd trots 40 inlägg = ca 15 läsare...) kan skilja på uttrycken "Har du en röd bil?" och "Du har en röd bil!". Även om du och LR26 inte kan det.

Jag repeterar: jag är den ENDE som blivit kallad idiot i den här tråden.
[/quote]
Det är inte sant och det vet du. Du var den som först plockade fram ordet idiot och applicerade det på serie-Sveriges samlare.

Den som kastar lerkokor på andra får räkna med att själv bli smutsig.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="Thomas E"]

[quote="labrador road 26"]
Om man ska vara riktigt elak kan man kontra med: Svenska serie-säljare. Världens största samling idioter? Jag kan i alla fall tänka mig två, som råkar vara kompisar också, men det blir inte mycket till samling, mera som en duo idioter. Som tur är jag inte det minsta elak, så det blir ingen kontring.
[/quote]

serieforum, ack ja. Jag ställer en enkel fråga om ni andra tycker att svenska seriesamlare idiotiskt kastar bort sin tid på käbbel, istället för att samarbeta. Och får till svar av en ex-moderator att jag är en idiot. Mysigt ställe det här.

[/quote]
Har aldrig skrivit att du är en idiot, för jag antar att det är mig du menar och inte Looding, Shiverbones, AndersL eller någon annan som faktiskt är ex-moderator, då jag fortfarande är det. Mitt inlägg på sidan innan som du citerar är dock skrivet som medlem inte som som Mod, vilka skrivs med röd text för att markera skillnaden mellan medlemmen LR 26 och Moderatorn LR 26.

Nåväl till saken, jag skrev en parafras på ditt inlägg och bytte samlare till säljare. Sedan skrev jag att jag kunde tänka två säljare, jag sa aldrig vilka jag kunde tänka mig. Vilka två jag tänker på vet bara jag så kom inte och påstå något annat. Betänk att många här nog skulle räkna sig som kompisar, jag gör det i alla fall med väldigt många här, och de som räknar sig som kompisar och även säljer skulle ju kunna vara i stort sett vilka som helst här på forumet av de två som jag kunde tänka mig, eller folk jag känner eller känner till utanför forumet. Jisses vilken mysko formulering det där blev, men du förstår nog om du läser den ordentligt.

En sak har du dock helt rätt i, detta är ett mysigt ställe, även om inte alla är lika mysbenägna. Så vill du ha en virtuell kram är det bara att hojta till så skickar jag en. [:o)]

OBS! Då detta skrivs med svart text är det alltså ett inlägg av medlemmen LR 26.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Inlägg av Rosen »

[quote]det vanliga serieforums-riff-raffet som även tog ner webb-guiden.[/quote]
Så även om du inte gillar att få idiot i retur, så har du inget emot att referera till dig själv som riff-raff..?
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="Thomas E"]

[quote="Admin"]
Det är inte sant och det vet du.
[/quote]
Nej, det vet jag inte. Visa nu exempel på när någon annan kallas idiot i den här tråden.
[/quote]
Du skrev detta en bit upp i tråden:
[quote="Thomas E"]

Svenska serie-samlare. Världens största samling idioter?
[/quote]
Frågetecknet efter meningen gör att du lägger fram framställningen för bedömning, vilket i sin tur gör att du inte själv tar avstånd från att det du föreslår kan vara möjligt. LR 26 vände bara på din retorik och riktade den mot dig själv eftersom du själv ingår i Sveriges seriesamlargrupp. Din argumentation brister här på fler sätt än ett då du försöker applicera en större värdeladdning på LR 26´s retur av dina egna ord än på de ord du själv la fram. Detta är inte möjligt och det inser du givetvis själv.


[quote="Thomas E"]

Utom jag själv, av det vanliga serieforums-riff-raffet som även tog ner webb-guiden.
[/quote]
Vem tog ner webbguiden? Det gjorde du själv. Vi har inte tillgång till din server och kan därför inte hållas ansvariga till att du plockade ner guiden. Du tog själv ner webbguiden eftersom du blev stött i kanten av att en person här på forumet uttryckte sig på ett för din självkänsla ofördelaktigt sätt. Du hade för avsikt att demonstrera din suveränitet och din maktposition inför allmogen och det slog tillbaka på dig själv på ett sätt du inte räknat med. Därav denna oerhört tramsiga diskussion.

Din argumentationslogik brister på så många punkter just nu att det just nu gränsar till parodi. Du försöker likt mobbaren skylla skulden för mobbingen på offren, det vill säga de som du genom att plocka ner webbguiden sökte straffa. När dessa personer sen sätter ett eget projekt i verket så försöker du sabotera detta för att inte själv bli överflödig, samtidigt som du raljerar och spottar och skyller ifrån dig på allt och alla. Det är ett mycket omoget beteende som endast faller tillbaka på dig själv.

Förminska inte dig själv på det här sättet, Thomas.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="Thomas E"]

Vadå "i retur"? Finns det INGEN här som kan läsa? Eller har jag själv blivit blind? För TREDJE gången. Det är bara jag som kallas idiot här. [/quote]
Läs min text ovan.


[quote="Thomas E"]

Det är rätt kul när "drevet" går igång. Det finns inget vett i det. Alla blir som urtidsmänniskor. Det är inte svårt att iscensätta tråd-förstöring på serieforum.
[/quote]
Att du sätter "drevet" inom citationstecken grundar sig på att detta inte är ett drev. Du framställer det bara så eftersom du försöker använda ännu ett värdeladdat ord. Ett drev är en helt annan sak, en sak där den som jagas inte själv försöker knuffa på i motsatt riktning. Så är det ju i det här fallet. Ingen diskuterar dig och dina förehavanden när du inte själv är online. När du sen går online och börjar raljera så är det givet att en meningsskiljaktighet uppstår, men det är inte något som går att beteckna som ett drev. Ingen jagar dig. Däremot har du själv en enmanskabarét just nu, på din egen bekostnad dessutom.

Sluta upp med att bråka, Thomas. Behåll din värdighet.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="Thomas E"]

Ja men då är det väl så. Om jag frågar "finns det någon seriesamlare som har en röd bil?" så är det samma sak som att "alla seriesamlare har röda bilar".
[/quote]
Nu griper du efter halmstrån, Thomas. Du vet att det på långa vägar inte är samma sak och ingen här påstår att det är samma sak. Det har heller inte med saken att göra eftersom din framställning inte alls var av modellen "finns det någon seriesamlare som har en röd bil?". Det var snarare "seriesamlare har röda bilar?". Ser du skillnaden i attackvinkel?


[quote="Thomas E"]

Och när LR26 skriver "en duo idioter" så gjorde han egentligen inte det. Intressant. Lite Orwellskt över det hela.
[/quote]
Det här är helt oväsentligt.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="Thomas E"]

[quote="Admin"]
Du skrev detta en bit upp i tråden:
[quote="Thomas E"]

Svenska serie-samlare. Världens största samling idioter?
[/quote]
Frågetecknet i efter meningen gör att du lägger fram framställningen för bedömning, vilket i sin tur gör att du inte själv tar avstånd från att det du föreslår kan vara möjligt. [/quote]
Ja men då är det väl så. Om jag frågar "finns det någon seriesamlare som har en röd bil?" så är det samma sak som att "alla seriesamlare har röda bilar".

Och när LR26 skriver "en duo idioter" så gjorde han egentligen inte det. Intressant. Lite Orwellskt över det hela.

[/quote]
Då du tydligen inte förstår tar jag ett helt och hållet fiktivt exempel. Jag skrev att jag kunde tänka mig två, underförstått säljare, baserat på meningarna innan, den om svenska serie-säljare (parafrasen, du minns), och att dessa var kompisar.

Säg att jag (fiktivt märk väl) skulle anse att Lofty Peak och Monroe är idioter (vilket jag självklart inte anser) och i mina ögon är de kompisar (då de gillar/samlar sportseroer) och vad jag vet även ibland säljer serier. Då skulle min tänkbara duo idioter av säljare vara just Lofty och Monroe. Om du vill läsa in dig själv i mina tankar får det stå för dig, men jag har aldrigt sagt, eller skrivit att du är en idiot. Så var god läs nogrannare nästa gång.

Ber om ursäkt till Lofty och Monroe att jag lånade er för detta exempel. Jag anser absolut inte att ni är idioter, utan ni är hjältar bland medlemmarna då ni är så hjälpsamma för varandra, vilket jag redan nämnt i denna tråd:
http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=1419

Hoppas detta nu är klart for dig Thomas, om inte, kan jag tyvärr inte förklara bättre. Om du dessutom vill hålla på och plocka ut objekt, subjekt och predikat, eller verb, substantiv, adjektiv ur meningar om röda bilar är nog ett språkforum lämpligare plats än ett serieforum.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Hur många inlägg har TE egentligen skrivit i den här tråden? Och hur länge får de ligga kvar? Det kan inte vara många minuter ... Thomas, att kasta ur sig en massa svavel och sen ta bort inläggen är inte ett ok beteende.

Om du skriver en sak och sedan inser att det blev beskare än det var tänkt, då är rätt sak att göra att ta bort det inlägget, eller kanske hellre redigera det till en mindre elak formulering.

Men när man gjort det en gång så bör det kunna leda till att man tänker efter en gång extra innan man klickar "Skicka" nästa gång! Här har samma sak uppenbarligen upprepats åtskilliga gånger.

Tänk efter en gång till innan du skriver något nästa gång, så du skriver något du kan stå för.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

En sedelärande historia?

Jag spelade i många år innebandy med ett gäng kompisar på Universitetet. Det var jättekul, veckans höjdpunkt. Med tiden slutade folk och ersattes av kompisars kompisar och deras bekanta. Till slut var vi två från ursprunget och resten diverse "löst folk". Från början spelade vi snäll innebandy, men med åren blev spelet hårdare när nya kom in. Jag som är liten gillade inte det och började i stället bli irriterad på flera av spelarna. Jag hävdade tidigare regeltolkningar och möttes av oförstående. Åren gick (ja faktiskt, jag höll på i 19 år!) och jag tyckte mer och mer att det mest var "idioter" med och spelade och jag började tappa sugen.

Efter att ha surat rätt länge fick jag plötsligt en insikt: Om jag nu tycker att alla jag spelar med är "idioter", men ingen annan verkar vara irriterad, vem är det egentligen det är fel på?

Det kändes bra att ta beslutet att lägga av. "De andra" fortsatte och spela och spelar nog än, saknar mig inte och är sååå lyckliga...[:p]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

[quote="rkaj"]

Hur många inlägg har TE egentligen skrivit i den här tråden?[/quote]
Nja, när inläggen lästs av berörda parter så har de spelat ut sitt roll. Då tar jag bort dem. Deras enda syfte är att locka fram otidligheter från serieforums tre stollar. Och de nappar varenda gång. Kul om man har för lite att göra.

Om man ska återgå till ämnet så är mitt tips, med 6 års erfarenhet, att den enda fråga man måste ha besvarad för att kunna ro projektet i hamn är "vem gör något, överhuvudtaget?". Den dyker nämligen upp i alla möjliga sammanhang:

"Hur ska priserna sättas?" Svar: "Vem gör något öht?".

"Hur ska designen se ut?". Svar: "Vem gör något öht?".

osv.

Kommande nyhet i webb-guiden förresten: Eftersom jag har en databas som motor kan jag generera vilken sorts utskrift som helst, t.ex en tryckt Seriekatalog i pdf-format. Den blir nästan exakt likadan som Seriekatalogen 1997, på sin egen skrivare. Jag funderar bara på vilka som ska få tillgång till denna knapp. Troligen lägger jag in finessen i sommar. Det vore kul om Seriekatalogen också hade denna finess.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="Thomas E"]

Nja, när inläggen lästs av berörda parter så har de spelat ut sitt roll. Då tar jag bort dem. Deras enda syfte är att locka fram otidligheter från serieforums tre stollar. Och de nappar varenda gång. Kul om man har för lite att göra.

Om man ska återgå till ämnet så är mitt tips, med 6 års erfarenhet, att den enda fråga man måste ha besvarad för att kunna ro projektet i hamn är "vem gör något, överhuvudtaget?". Den dyker nämligen upp i alla möjliga sammanhang:

"Hur ska priserna sättas?" Svar: "Vem gör något öht?".

"Hur ska designen se ut?". Svar: "Vem gör något öht?".

osv.

Kommande nyhet i webb-guiden förresten: Eftersom jag har en databas som motor kan jag generera vilken sorts utskrift som helst, t.ex en tryckt Seriekatalog i pdf-format. Den blir nästan exakt likadan som Seriekatalogen 1997, på sin egen skrivare. Jag funderar bara på vilka som ska få tillgång till denna knapp. Troligen lägger jag in finessen i sommar. Det vore kul om Seriekatalogen också hade denna finess.
[/quote]
Bra idé, Thomas. Mycket bra idé, faktiskt. Det vore kanske idé att gå över till en databaslagring. Det var lyckosamt att du kom med den idén nu, innan vi hunnit lägga upp för mycket. Nu är det ingen match att förändra lagringen utan att det märks på de färdiga sidorna då vi "bara" har hunnit få upp sex titlar än.

Du ser, Thomas... Hjälper alla till med idéer och förslag så kommer det här att gå som en dans. [:)]
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Idag kan man trycka egna böcker billigt, t ex här

http://www.lumio.se/tryck-din-bok.html

Finns säkert liknande bra ställen.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Jocke
Fine
Inlägg: 407
Blev medlem: lör 23 jul 2005, 18:40
Ort: Saint Lucia
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

[quote="Admin"]

[quote="Thomas E"]

Kommande nyhet i webb-guiden förresten: Eftersom jag har en databas som motor kan jag generera vilken sorts utskrift som helst, t.ex en tryckt Seriekatalog i pdf-format. Den blir nästan exakt likadan som Seriekatalogen 1997, på sin egen skrivare. Jag funderar bara på vilka som ska få tillgång till denna knapp. Troligen lägger jag in finessen i sommar. Det vore kul om Seriekatalogen också hade denna finess.
[/quote]
Bra idé, Thomas. Mycket bra idé, faktiskt. Det vore kanske idé att gå över till en databaslagring. Det var lyckosamt att du kom med den idén nu, innan vi hunnit lägga upp för mycket. Nu är det ingen match att förändra lagringen utan att det märks på de färdiga sidorna då vi "bara" har hunnit få upp sex titlar än.

Du ser, Thomas... Hjälper alla till med idéer och förslag så kommer det här att gå som en dans. [:)]
[/quote]

Hade ni tänkt köra en guide utan databaslagring?
Det låter som ett riskprojekt som havererar efter 2 veckor :-)
Om jag fick en krona för varje hjärna du inte har Svampbob, skulle jag ha en krona!
Jocke @ Bamsesamlarna.com - http://www.bamsesamlarna.com - Sökes: Bobo 1978-80 i bra skick!
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

[quote="Kung Orne I"]

Idag kan man trycka egna böcker billigt, t ex här

http://www.lumio.se/tryck-din-bok.html

Finns säkert liknande bra ställen.
[/quote]
Seriefrämjandet använder "print on demand" till sina små upplagor. Det fungerar rimligt bra.

En ide jag haft i flera år är att man med en knapptryckning trycker upp webb-guiden som en dagsfärsk Seriekatalog och får hem den i brevlådan, "on demand". Tyvärr fattas för mycket info för att jag skulle bli nöjd med den produkten, t.ex många albummått och tecknarindex. Så om/när någon lyckas övertyga Alvglans om att man ska få ta denna info så kan man omedelbart trycka en ny Seriekatalog. Efter 10 års väntan.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Jag tror att ganska många glatt skulle köpa den även utan det som du tycker saknas. Låter som en bra affärsidé.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

[quote="Thomas E"]

[quote="Kung Orne I"]

Idag kan man trycka egna böcker billigt, t ex här

http://www.lumio.se/tryck-din-bok.html

Finns säkert liknande bra ställen.
[/quote]
Seriefrämjandet använder "print on demand" till sina små upplagor. Det fungerar rimligt bra.

En ide jag haft i flera år är att man med en knapptryckning trycker upp webb-guiden som en dagsfärsk Seriekatalog och får hem den i brevlådan, "on demand". Tyvärr fattas för mycket info för att jag skulle bli nöjd med den produkten, t.ex många albummått och tecknarindex. Så om/när någon lyckas övertyga Alvglans om att man ska få ta denna info så kan man omedelbart trycka en ny Seriekatalog. Efter 10 års väntan.

[/quote]
Du kan ju fråga Ingvar Jensen vad han tycker om den idén.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Låst