Seriekatalogen.se uppe igen

Gamlar trådar från 1.0-tiden.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av UlfK »

Seriekatalogen.se har fått vila ett tag efter flytten, men nu är vi uppe och kör igen. Det jobbas bakom kulisserna, och projektet går vidare.

http://seriekatalogen.se/
Senast redigerad av 1 Labrador Road 26, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Länk justerad
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av Wakuran »

UlfK skrev:Seriekatalogen.se har fått vila ett tag efter flytten, men nu är vi uppe och kör igen. Det jobbas bakom kulisserna, och projektet går vidare.

http://seriekatalogen.se/


...ett kolon som saknades. Låter bra, annars. Kämpa på!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av germund »

Jag får upp kod-tecken för Å,Ä,Ö i all text när jag öppnar med Safari.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av UlfK »

germund skrev:Jag får upp kod-tecken för Å,Ä,Ö i all text när jag öppnar med Safari.


Safari - Preferences... - Appearance - Default encoding. Sätt till Unicode (UTF-8). (Kör du svensk Safari är det Äpple-kringla, flik två från vänster, nedersta fältet. Kör du Safari på Windows är det samma sak i Egenskaper. Hojta till om detta mot förmodan inte löser problemet.)
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av Wakuran »

"Leve moroten!" (som man såklart kollar in först av allt) verkar inte ha korrekt format:

http://seriekatalogen.se/leve_moroten.php

I övrigt blir det litet förvirrande när man anger 0 som default, och tidningar inte har angivet värde i NM-status. Det ser ut som ett FN-ex är mer värt än ett NM...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av UlfK »

Wakuran skrev:"Leve moroten!" (som man såklart kollar in först av allt) verkar inte ha korrekt format:

http://seriekatalogen.se/leve_moroten.php

I övrigt blir det litet förvirrande när man anger 0 som default, och tidningar inte har angivet värde i NM-status. Det ser ut som ett FN-ex är mer värt än ett NM...


Båda raderna justerade. Tack! Mer missar?
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av germund »

Wakuran skrev:I övrigt blir det litet förvirrande när man anger 0 som default, och tidningar inte har angivet värde i NM-status. Det ser ut som ett FN-ex är mer värt än ett NM...


Mmmm, detta ser underligt ut, se t.ex. Prins Valiant 1942.
Även andraupplagor av diverse album ser ihoprörda ut. Unge Spirou 5 kom i andraupplaga ca 2006, nr6 2007 (inte 2000), nr 8 2008. Å andra sidan bör man nog inrikta sig på att få någotsånär komplett först. Även andrautgåvan av Spirou 42 saknas, vilket jag antar bör justera ner priset något på förstaupplagan.

Men YES, bra projekt!!!
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av spacemonkey »

germund skrev:Jag får upp kod-tecken för Å,Ä,Ö i all text när jag öppnar med Safari.


Får samma med Chrome.
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av UlfK »

spacemonkey skrev:
germund skrev:Jag får upp kod-tecken för Å,Ä,Ö i all text när jag öppnar med Safari.


Får samma med Chrome.


Har också noterat det. Lösningen är densamma som för Safari, ställ om webbläsaren till UTF-8 (tredje tabben, Avancerat). Problemet, för de av er som är intresserade, är att HTTP-headern på siten inte ger charset. Jag kontakter vår leverantör om detta. Men som sagt, såväl Safari som Google Chrome har en grundinställning som är mer lämpad för amerikaner, och kan gott ställas om till en bättre teckentabell. [:)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av spacemonkey »

UlfK skrev:Har också noterat det. Lösningen är densamma som för Safari, ställ om webbläsaren till UTF-8 (tredje tabben, Avancerat). Problemet, för de av er som är intresserade, är att HTTP-headern på siten inte ger charset. Jag kontakter vår leverantör om detta. Men som sagt, såväl Safari som Google Chrome har en grundinställning som är mer lämpad för amerikaner, och kan gott ställas om till en bättre teckentabell. [:)]


Lite extrahjälp för en nästan-datoranalfabet önskas. Efter att ha öppnat "Internetegenskaper", väljer tredje tabben "Avancerat" och markerar "Använd UTF-8 för mailto-länkar" (enda UTF-8 jag hittade som val). Relutat: ingen skillnad. Vad gjorde jag för fel?
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av UlfK »

spacemonkey skrev:
UlfK skrev:Har också noterat det. Lösningen är densamma som för Safari, ställ om webbläsaren till UTF-8 (tredje tabben, Avancerat). Problemet, för de av er som är intresserade, är att HTTP-headern på siten inte ger charset. Jag kontakter vår leverantör om detta. Men som sagt, såväl Safari som Google Chrome har en grundinställning som är mer lämpad för amerikaner, och kan gott ställas om till en bättre teckentabell. [:)]


Lite extrahjälp för en nästan-datoranalfabet önskas. Efter att ha öppnat "Internetegenskaper", väljer tredje tabben "Avancerat" och markerar "Använd UTF-8 för mailto-länkar" (enda UTF-8 jag hittade som val). Relutat: ingen skillnad. Vad gjorde jag för fel?


Bra fråga. Kör du Google Chrome under Windows, Mac OSX eller Linux?

På Mac och Linux, som är det jag kollat på, heter tredje och sista tabben Under huven/Under the hood. Där letar man upp knappen för Fonter och språkinställningar, och efter att ha tryckt på den ändrar man värdet Western (ISO-8859-1) till Unicode (UTF-8).

Jag har ingen Windowsmaskin inom räckhåll just nu, men det du kör låter det nästan som om du öppnat Internetegenskaper i Kontrollpanelen snarare än Google Chrome. Har Chrome något menyalternativ Egenskaper/Alternativ under någon meny?

PM:a mig om detta inte löser ditt problem.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av Kung Orne I »

Inga fel hittade, vill bara säga "HURRA"! [:D]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av Wakuran »

Jag kör Chrome, och det som verkar funka för mig är att man går till "dokument"-ikonen uppe i högra hörnet bredvid skiftnyckeln, drar ner och går till "kodning", och väljer "upptäck automatiskt" (allra längst upp), förhoppningsvis ska det inte orsaka några större problem på andra sidor om man har en bra variant av Unicode.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av Wakuran »

För "Yoko Tsuno" saknas album 10, där i övrigt inget värde anges i VG. (GD och VG kanske ska byta plats, eller något.)

http://seriekatalogen.se/yokotsuno.php
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av UlfK »

Wakuran skrev:För "Yoko Tsuno" saknas album 10, där i övrigt inget värde anges i VG. (GD och VG kanske ska byta plats, eller något.)

http://seriekatalogen.se/yokotsuno.php


Åtgärdat. Tack igen! Det finns säkert fler missar, kom igen!
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av germund »

Yoko Tsuno är dessutom felstavat i "indexlistan" ("Tsunu")
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av UlfK »

germund skrev:Yoko Tsuno är dessutom felstavat i "indexlistan" ("Tsunu")


Fixat! Mer! Mer! [:o)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
braxtallrik
Fine
Inlägg: 379
Blev medlem: tor 28 aug 2008, 21:26
Ort: Sverige

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av braxtallrik »

Inget fel egentligen, men borde inte Blårockarnas två album ur CC pocketserien finnas med i "blårockslistan" då Prärievagnen ur Trumfserien gör det?
Användarvisningsbild
Cerebus
Very Good
Inlägg: 134
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 12:36

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av Cerebus »

Hos mig kommer ett felmeddelande om man försöker kolla på "Stålmannen mot Spindelmannen"
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Seriekatalogen.se uppe igen

Inlägg av UlfK »

Cerebus skrev:Hos mig kommer ett felmeddelande om man försöker kolla på "Stålmannen mot Spindelmannen"

Fixat! Den rackaren hade hoppat in till Stålmannen. [:)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Låst