Serier för klimatet

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Serier för klimatet

Inlägg av Cadial »

RioGrande skrev:Och ett stort jävla kärnvapenkrig som omfattat hela jorden är väl ett bra exempel på hur människan påverkat miljön och klimatet... lite halvnegativt?

Jo, men DET ar COOL! Atombomber = Solskyddsfaktor en miljon som nagon sa! Det HANDER nagot! Finns massor av coola exempel.
Men en och en halv grad pa varmare eller kallare pa 100 ar....DET....SUGER! For att inte spara ur, sa talar jag nu bara om tecknade serier. Terminator (WW 3) ar coolare an klimatflyktingar fran Polynesien. [^]
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Serier för klimatet

Inlägg av Stranger »

Cadial skrev:
RioGrande skrev:Och ett stort jävla kärnvapenkrig som omfattat hela jorden är väl ett bra exempel på hur människan påverkat miljön och klimatet... lite halvnegativt?

Jo, men DET ar COOL! Atombomber = Solskyddsfaktor en miljon som nagon sa! Det HANDER nagot! Finns massor av coola exempel.
Men en och en halv grad pa varmare eller kallare pa 100 ar....DET....SUGER! For att inte spara ur, sa talar jag nu bara om tecknade serier. Terminator (WW 3) ar coolare an klimatflyktingar fran Polynesien. [^]

Visst, men ett kärnvapenkrig, om vi bortser från all annan skada den skulle orsaka, skulle leda till en global nedkylning istället, efter all aska som blåser upp i atmosfären, som effekterna av ett asteroidnedslag eller en supervulkan. Kolla på den brittiska filmen Threads, den är den mest realistiska visningen av vad ett kärnvapenkrig skulle innebära, både direkt efter och tio år senare. Det blir inga Mad-Max äventyr, bara död.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Serier för klimatet

Inlägg av RioGrande »

Fast människorna har ju en tendens att ta över i alla berättelser. Så om alla människor är döda så får miljöerna lite mer chans att synas. Eftersom de inte är lika snabba och handlingskraftiga behöver de lite mer tid för att utvecklas... för att etablera sina relationer med serieläsarna....
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Serier för klimatet

Inlägg av Allan Kämpe »

larsa66 skrev:Tusen tack cadial. Det var en test att göra sciencefiction, dina ord värmer, och när allan kämpe matar på med Semitjovs dagsstrippar blir inte suget mindre. Jag har en story jag tänkte göra för några år sedan. Inte så lång, kanske 8 sidor... men också med ett snopet slut. Jag ska se om jag kan fila lite på den.


Jag ser fram mot mer spännande science fiction från ditt ritbord! [:)]
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Serier för klimatet

Inlägg av larsa66 »

Kan väl vara på sin plats att berätta att boken nu finns att köpa.
http://www.bokus.com/bok/9789198180626/jag-vill-inte-gora-slut-serier-for-klimatet/
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Serier för klimatet

Inlägg av BoJustBo »

Hurrah, hoppas min serie uppskattas mest och jag blir rik! =P
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Serier för klimatet

Inlägg av larsa66 »

BoJustBo skrev:Hurrah, hoppas min serie uppskattas mest och jag blir rik! =P


En... Du har nog missuppfattat... överskottet skulle gå till mi... förlåt... klimataktion [:o)]
Frank
Very Good
Inlägg: 90
Blev medlem: fre 11 feb 2011, 15:43

Re: Serier för klimatet

Inlägg av Frank »

Boken recenserad på Smorkins serieblogg,

https://smorkin.wordpress.com/2016/02/0 ... -klimatet/
Skriv svar